REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.3° Constanța Joi, 18 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6703
10.3° Constanța Joi, 18 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6703
 

Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară îşi sistează, câteva zile, activitatea

Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară îşi sistează, câteva zile, activitatea

Replica API 10 ianuarie 2014 | 00:00 117

Din 21 ianuarie, instituţia va funcţiona pe bulevardul Mamaia

Din 21 ianuarie, instituţia va funcţiona pe bulevardul Mamaia

Angajaţii Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (OCPI) Constanţa îşi desfăşoară activitatea, din 2004, într-un sediu din ce în ce mai degradat. Asupra imobilului situat pe bulevardul Ferdinand numărul 53 - impozant la momentul inaugurării - timpul şi-a pus amprenta. Proprietarul nu a reuşit să facă minime investiţii, aşa că reprezentanţii OCPI au decis să se mute. În câteva zile, instituţia îşi va muta birourile într-o clădire nouă, situată pe bulevardul Mamaia numărul 231, în zona Delfinariu.

Instalaţia electrică şubredă, miros de gaze, cel mai probabil, în urma unei defecţiuni la centrală, geamuri sparte, tavan fisurat de la ploaie, sunt doar câteva dintre problemele cu care, ani de zile, s-au confruntat angajaţii OCPI. Prin urmare, anul 2014 le-a adus o "casă" nouă! OCPI Constanţa va funcţiona, începând din 21 ianuarie, într-un alt sediu mai mare şi, cel mai important, mai sigur. După ce luni de zile s-a zbătut să-l convingă pe proprietar să investească în clădirea pentru care plăteşte chiria în jur de 9.000 de euro, directorul OCPI Marian Mazilu a reuşit, într-un final, să contacteze proprietarul unui alt imobil de pe bulevardul Mamaia, pentru a muta activitatea instituţiei într-un spaţiu sigur. Astfel, în perioada 17-20 ianuarie, activitatea instituţiei va fi suspendată în vederea schimbării sediului şi luarea măsurilor organizatorice ce se impun în acest sens. Nu s-ar fi ajuns în această situaţie, mai ales că este destul de complicat să muţi un asemenea colos, dacă proprietarul clădirii de pe bulevardul Ferdinand ar fi luat act de solicitările conducerii instituţiei, mai ales în condiţiile în care viaţa angajaţilor este pusă în pericol. Problemele cu care aceştia s-au confruntat sunt multe. Pe unele le-au remediat cu eforturi proprii, pe altele nu. Ultimul etaj al imobilului este groaznic, după ce ploaia îşi făcea loc, de fiecare dată, printre crăpăturile din tavan şi inunda birourile. Angajaţii stau cu afişe pe pereţi pentru a acoperi fisurile. "Norocul nostru a fost că nu a plouat noaptea şi am intervenit cu ligheanele din dotare. Mocheta de aici a fost scoasă", a spus Marian Mazilu. "Pe casa scării există un iluminator compus din două straturi de geam, din care unul a cedat. Dacă cedează şi al doilea, este posibil să ne trezim cu el în cap", a declarat directorul OCPI. În urmă cu câteva săptămâni, arhiva a fost pe punctul de a se pierde după ce nişte ţevi au cedat. Dosarele nu au fost afectate, pentru că incidentul s-a petrecut în timpul programului şi s-a intervenit cu promptitudine. "S-au spart ţevi în subsol şi ni s-a inundat arhiva, acum vreo două, trei săptămâni. Norocul nostru a fost că am avut grijă să punem dosarele la un nivel mai sus. Erau accidental depuse acolo. Din fericire, s-au recuperat în totalitate. Dar dacă s-ar fi întâmplat să se spargă la ora 20.00?", se întreabă, retoric, Mazilu. Însă, aceste aspecte sunt mai puţin importante, dacă le luăm în calcul pe celelalte: instalaţia electrică nesigură şi mirosul de gaze. "Instalaţia electrică este şubredă şi ne pune în pericol viaţa şi activitatea. De mult timp se simte miros de gaz de la centrală. Toate becurile de pe casa scării se ard, la toalete nu poţi să ţii un bec mai mult de două zile, din cauză că se produce scurt circuit. Clădirea asta nu a mai fost, cred, zugrăvită de când a fost construită", a mai relatat Mazilu. Sătui de toate aceste nereguli şi de refuzurile proprietarului de a investi o sumă de bani pentru a remedia problemele, astfel încât chiriaşii lui să-şi poată desfăşura activitatea în siguranţă, Marian Mazilu a luat taurul de coarne şi a căutat un alt spaţiu. "Anul trecut, am avut o discuţie cu şefii de servicii şi le-am vorbit despre această problemă. L-au interpelat pe proprietar, s-a prezentat la discuţie un domn Drăghici, nu ştiu exact ce calitate avea. I-am spus ce nemulţumiri am. L-am rugat să facă reparaţii. Degajat, mi-a spus că n-a dat şpagă în viaţa lui. Nu ştiu care a fost legătura. Am fost cât se poate de deschis, dar nu am avut cu cine. Atunci am început să ne căutăm un alt sediu. Noi, în această clădire, avem 780 metri utili. Spaţiul unde ne mutăm are 955 metri pătraţi. E clădire nouă, ridicată anul trecut. Avem toate condiţiile, compartimentările s-au făcut aşa cum am vrut noi, avem lift, pentru că la noi vin oameni în vârstă, cu handicap, care nu pot urca până la etajul 3 pentru a-şi rezolva problemele", a conchis Marian Mazilu. Când a aflat că-şi pierde chiriaşii, proprietarul imobilului de pe bulevardul Ferdinand a început să negocieze, în sensul reducerii chiriei, cu condiţia ca instituţia să caute oameni pentru a repara defecţiunile. Marian Mazilu a refuzat. Precizăm că proprietarul clădirii situată pe bulevardul Ferdinand aparţine societăţii Husmus SRL din Slobozia şi are ca domeniu de activitate închirierea şi subînchirierea bunurilor imobiliare proprii sau închiriate.

Mirela Sorina PASCAL

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
33725484010
5/49
32319203522
joker
22391819369