REPLICA ONLINE CONSTANTA

5.4° Constanța Mar., 19 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6673
5.4° Constanța Marți, 19 Martie 2024 Anul XX Nr. 6673
 

Operatorii de pe litoral CONTINUĂ RĂZBOIUL cu TAXA de PROMOVARE a stațiunii Mamaia

Operatorii de pe litoral CONTINUĂ RĂZBOIUL cu TAXA de PROMOVARE a stațiunii Mamaia

Replica API 10 iulie 2020 | 00:00 2763

Încă din anul 2013, la nivelul Constanței a fost instituită Taxa de promovare a stațiunii Mamaia și a Satului de Vacanță, fiind stabilit, an de an, prin intermediul unor hotărâri de consiliu, cuantumul impozitele și taxele locale. Agenții economici și hotelierii s-au resemnat însă, iată că această taxă, care nu este deloc modică, le-a ajuns. Vor să obțină anularea hotărârilor ce au stat la baza stabilirii cuantumului, începând cu anul 2016. Vorbim despre anexele 5 ale HCLM 312/2015, HCLM 382/2016, HCLM 416/2017 și HCLM 136.

Instituite din rațiuni de promovare

Taxa de promovare a turismului în stațiunea Mamaia și Sat Vacanță și Taxa de promovare și dezvoltare a turismului au fost instituite din rațiuni de promovare a stațiunii Mamaia ca destinație turistică la nivel național și internațional și de creștere a gradului de expunere a Satului de Vacanță în rândul obiectivelor turistice, fiind utilizată pentru finanțarea activităților de promovare și punere în valoare a patrimoniului turistic al stațiunii Mamaia. Taxa a fost stabilită ca una anuală, fiind stabilită diferențiat, în funcție de destinația spațiului și se încasează de la operatorii economici, respectiv persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi familiale și persoane juridice, care își desfășoară activitatea în stațiunea Mamaia și Sat Vacanță. Societatea SC Black Wave Center SRL s-a luptat în instanță pentru suspendarea și anularea hotărârilor care stabilesc cuantumul „Taxei de promovare a turismului în stațiunea Mamaia și Sat Vacanță 2016 și 2017) și „Taxă de promovare și dezvoltare a turismului ” (pentru anii 2018 și 2019).

În martie 2019, societatea a formulat o adresă către primărie prin care a solicitat să i se pună la dispoziție informații cu privire la cuantumul sumelor colectate la bugetul UAT Municipiul Constanța ca urmare a colectării taxelor, cu privire la modalitatea și activitățile derulate prin care au fost cheltuite sumele colectate cu acest titlu, precum și să se indice în concret care este persoana sau comisia de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al primarului care a avut ca atribuții gestionarea sumelor colectate cu acest titlu.

”Operatorul est obligat să suporte o taxă fără a beneficia de o contraprestație din partea autorității care colectează această taxă”

Reprezentanții societății, dar și alți agenți economici ca-și desfășoară activitatea în Mamaia sau Sat Vacanță spun că această taxă specială se suprapune taxei hoteliere, a cărei destinație o constituie, conform art. 9 alin. 3 din H.G. 852 din 13 august 2008, dezvoltarea turismului pe plan local, promovarea acestuia, finanțarea proiectelor de reabilitare a infrastructurii turistice. Altfel spus, taxa ar fi nelegală, care trebuie stopată, chiar și provizoriu. De asemenea, operatorii mai spun că ar trebui ”stopată și încasarea sumelor, aspect ce produce o grava pagubă in patrimoniul fiecărui operator care a fost obligat la plata acesteia, implicit în patrimoniul său, care de foarte mulți ani este obligată să suporte o taxă fără a beneficia de o contraprestație din partea autorității care colectează această taxă”.

Avocatul Bunda spune că va obține anularea taxei!

Avocatul Tiberiu Cătălin Bunda a declarat, pentru Replica, că un prim termen în dosarul privind fondul acțiunii, prin intermediul căruia speră să obțină anularea hotărârilor, a fost stabilit pentru la toamnă. Dar, este un drum lung de parcurs. De altfel, se pare că societatea pe care o reprezintă nu este singura care se revoltă, fiind și alți operatori în această situație.

Ce spune Primăria Constanța!

În ce privește cererea de suspendare a actelor administrative, primăria spune că nu sunt întrunite condițiile privind existența cazului bine justificat și a iminenței producerii unei pagube. Iar în ceea ce privește afirmația potrivit căreia sumele colectate cu titlu de taxă pentru promovarea turismului nu ar fi fost utilizate în mod legal, a precizat că modalitatea în care au fost utilizate veniturile obținute din colectarea acestei taxe nu poate reprezenta un motiv de nelegalitate a celor patru hotărâri aprobate, ci poate reprezenta cel mult o cauză de atragere a răspunderii unității administrativ-teritoriale pentru utilizarea nelegală a veniturilor obținute din perceperea acestei taxe. În acest context s-a arătat că modalitatea în care este utilizat bugetul local al unităților administrativ-teritoriale formează obiectul unui control periodic exercitat de organele fiscale abilitate, dar și de Curtea de Conturi.

Care este cuantumul taxelor de promovare!

Pentru 2016, cuantumul taxelor de promovare a fost stabilit altfel:

hoteluri, hoteluri-apartament, cluburi/discoteci, cazinouri şi alte asemenea -2.000 lei

moteluri, vile turistice, cabane, bungalouri, sate de vacanţă, campinguri, pensiuni turistice şi pensiuni agroturistice şi altele asemănătoare până la 10 camere de cazare inclusiv -500 lei

moteluri, vile turistice, cabane, bungalouri, sate de vacanţă, campinguri, pensiuni turistice şi pensiuni agroturistice şi altele asemănătoare peste 10 camere de cazare inclusiv -1000 lei

alimentaţie publică: restaurante, baruri, unităţi de fast food, cofetării,patiserii şi care sunt atestate conform legii-zona 1*-1.000 lei.

alimentaţie publică: restaurante, baruri, unităţi de fast food, cofetării,patiserii şi care sunt atestate conform legii-zona 2*-1.250 lei

alimentaţie publică: restaurante, baruri, unităţi de fast food, cofetării,patiserii şi care sunt atestate conform legii-zona 3*-1.750 lei

farmacie, sală de jocuri, atelier foto,spălătorie auto1.000

transport: autocare, microbuze,trenuleţe etc., ambarcaţiuni cu scop turistic, telegondole -500 lei

comerţ ambulant, comerţ cu amănuntul şi orice activitate economică,alta decât cele prevăzute la pct. 1-5-zona 1*-200 lei

comerţ ambulant, comerţ cu amănuntul şi orice activitate economică,alta decât cele prevăzute la pct. 1-5-zona 2*-350 lei

comerţ ambulant, comerţ cu amănuntul şi orice activitate economică,alta decât cele prevăzute la pct. 1-5-zona 3*-500 lei

terenurile amenajate pentru activități sportive-50 lei

Pentru anul 2017, tarifele s-au dublat, fiind valabile și pentru 2018 și 2019, 2020.

Mirela PASCAL

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
asta era taxa de protectie mazare,arde.l dracii!
1
0
ce dracu sa promovezi ? mizeria de pe litoral si preturile de riviera francceza ?
5
0

REPLICA

LOTO

6/49
294439101410
5/49
31213917-03-20243 0 1 5 5 7 6
joker
371118333920