Operatorii telecom, obligaţi să introducă în contracte clauze de protecţie a clienţilor
Operatorii telecom, obligaţi să introducă în contracte clauze de protecţie a clienţilor
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestOperatorii de telefonie vor fi obligaţi să introducă, până sâmbătă, în contractele încheiate cu utilizatorii mai multe clauze minime obligatorii care vizează protecţia consumatorilor, potrivit Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM). "Conform noului cadru legal din domeniul telecom, începând de sâmbătă, 25 februarie, în scopul protecţiei consumatorilor, contractele încheiate de aceştia cu furnizorii de servicii de comunicaţii vor conţine mai multe clauze minime obligatorii", se arată într-un comunicat al ANCOM. Noile dispoziţii stabilesc un prag maxim pentru durata iniţială a contractului şi aduc unele modificări referitoare la încheierea contractelor la distanţă ce au ca obiect furnizarea de servicii de comunicaţii. Durata maximă iniţială a contractelor încheiate cu utilizatorii finali persoane fizice nu mai poate depăşi 24 de luni. Informaţiile le vor permite abonaţilor să afle, de exemplu, dacă furnizorul le va restricţiona accesul către anumite site-uri sau aplicaţii de pe internet, dacă le va coda telefonul în reţeaua sa sau dacă le va limita viteza de transfer dupaă atingerea unui anumit volum al traficului.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News