REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.6° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
12.6° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Parlamentul a ratificat Convenția Maritimă 2006! Navigatorii români vor avea acoperire de pensie

Parlamentul a ratificat Convenția Maritimă 2006! Navigatorii români vor avea acoperire de pensie

Replica API 26 iunie 2015 | 22:46 320

Victorie!

Victorie!

După lupte seculare, ambiția președintelui Sindicatului Liber al Navigatorilor, Adrian Mihălcioiu, a avut efecte: Parlamentul României a ratificat convenția MLC 2006. Mai mult de doi ani au fost necesari pentru țara în care nu funcționează mai nimic ca navigatorii români să intre „în rândul lumii”. Convenția semnată la Geneva, în 2006, prevede un sistem de asigurare financiară, socială și de sănătate, de acoperire socială de pensie, sănătate și ajutor financiar în caz de abandon, dar și de hrană la bord, combustibil, până când repatriați. Totodată, se așteaptă ca navele substandard să părăsească incinta Portului Constanța, în care vor intra doar navele care respectă standardele convenției.

„Sunt foarte fericit să informez că ieri în plenul Camerei Deputaților s-a votat convenția maritimă 2006. Un pas foarte important pentru România și navigatorii români, deja ecourile sunt internaționale. Suntem a 74-a țară care semnează această convenție, dintr-un total de 105. Sperăm să o avem cât mai repede publicată în Monitorul Oficial. Urmează 12 luni în care România are timp să își pună în acord legislația națională cu textul convenției. Este un dar făcut navigatorilor români, cetățenilor țării de către politicieni. Nu a fost ușor. Evenimentele s-au precipitat în ultima perioadă. (...) Ne așteaptă și pe noi ca sindicat o implicare destul de mare în ceea ce privește transpunerea în legislația națională. E un moment la care sunt mândru că am fost într-o funcție când convenția a fost semnată de România, dar și la adoptarea convenției la Geneva, în 2006, am fost acolo toți și am votat-o, alături de Guvern și patronate. E un moment istoric și sper să fie marcat cum se cuvine. (...)Se bucură de această convenție toți navigatorii, români și strâini. Români, pentru că vor avea un sistem de asigurare financiară, socială și de sănătate. Se va produce un sistem de acoperire socială de pensie, sănătate și ajutor financiar în caz de abandon și nu vorbim doar de salariile restante și biletele de avion, ci și de hrană la bord, combustibil, până când repatriați. Străinii se vor bucura pentru că în România vor veni nave care trebuie să respecte aceste standarde. (...) Nu mai există loc în țară unde să poți veni să faci ce vrei pentru că nu avem o legislație implementată, iar pe bună dreptate, autoritățile noastre se plângeau că nu puteau să acționeze pentru că nu aveau instrumente. Acum nu va mai fi nici o scuză. Navele substandard vor părăsi portul și vor veni nave noi, nave bune, cu standarde înalte. Neplata salariilor va fi un subiect de reținere a navei, deci nu vor mai exista în România neplăți. (...) Au fost foarte mulți navigatori, în special nebrevetați, care și-au pierdut locurile de muncă pentru că proveneau dintr-o țară care nu ratificase această convenție. Acum, navigatorii își vor găsi din nou locuri de muncă pe piața internațională. (...) În Parlament nu a stat foarte mult, am avut sprijin și din partea unui comandant, care a auzit că avem probleme și cunoștea pe cineva acolo. S-a dus de la Guvern către Președinție. Incredibil! Nu trebuia, dar a ajuns și acolo. S-a întors în Parlament, cu toate rapoartele după ea. Cred că este o chestiune care nu s-a mai întâmplat pentru o lege care nu era pentru o persoană anume, ci pentru cetățenii acestei țări. S-a ratificat acum pentru că au fost presiuni din toate părțile, inclusiv din comunitatea europeană. Noi eram pe infringement deja pe două capitole. România plătea pentru faptul că nu a ratificat această convenție și ministerele care trebuiau să lupte nu o făceau, pentru că dădeau convenția de la unul la altul. Asta a fost situația, noi ne-am zbătut și am făcut întâlniri, ședințe comune, am implicat MAE, ministerele Muncii, Transporturilor, Sănătății, de Finanțe, au fost multe întâlniri în doi ani. Acum trei săptămâni a fost aprobată de Guvern și iată, după foarte puțin timp, a trecut și de Parlament. Tehnic vorbind, să apară cât mai repede în Monitorul Oficial ”, a spus joi Mihălcioiu în cadrul unei conferințe de presă, organizată la sediul SLN.

România are aproape 22.000 de navigatori și 13.000 de navigatori personal auxiliar, care lucrează pe nave de pasageri, în diferite locuri și servicii. Din cei 22.000, avem activi 9.624, comandanți, în jur de 800; șefi mecanici, în jur de 900 de oameni și ofițeri maritimi și punte câte 3.000 de navigatori, iar nebrevetați sunt 4.214.

Marius Florian VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108