PATRONII saloanelor de înfrumusețare din Constanța, REVOLTAȚI! Se ÎNCHID?
PATRONII saloanelor de înfrumusețare din Constanța, REVOLTAȚI! Se ÎNCHID?
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestÎn contextul noilor norme de igienă adoptate de Ministerul Sănătăţii,
În contextul noilor norme de igienă adoptate de Ministerul Sănătăţii,
Activitatea cabinetelor de înfrumuseţare, dar şi a frizeriilor, este pusă în pericol de noile norme de igienă adoptate de Ministerul Sănătăţii, care se vor aplica de la 1 ianuarie 2021. Saloanele de înfrumusețare trebuie să ceară reautorizarea până la finele anului 2020, în condițiile în care termenul inițial era chiar 14 februarie 2020. Mai nou, saloanele care urmează să se deschidă pot activa numai dacă sunt verificate sanitar în avans, nu ulterior începerii activității. Mulţi dintre cei care deţin aceste tipuri de afaceri se gândesc deja la închiderea lor sau la o metodă prin care să ocolească aceste reglementări, costurile administrării lor fiind deja foarte ridicate.
Ordinul Ministerului Sănătăţii 15/2020 a eliminat, în data de 14 ianuarie 2020, autorizarea sanitară pe baza răspunderii proprii și a introdus obligația ca saloanele de înfrumusețare să ceară certificarea conformității cu normele de igienă și sănătate publică. Conform regulilor actuale, certificarea se face la cererea titularului activității, în acest sens fiind depusă o documentație specifică: cererea și documentele aferente specifice domeniului activității (modelul este anexat la articol); memoriul tehnic în care este descris modul de îndeplinire a cerințelor prevăzute de reglementările legale specifice domeniului de activitate; dovada achitării tarifului de certificare, în cuantum de 200 de lei.
“Este aberant să ceri norme de sterilizare ca în spital, având în vedere în ce situație sunt spitalele din România. Saloanele de înfrumusețare sunt de o mie de ori mai curate. Sunt întru totul de acord cu aceste norme, daca se face diferența între cei care au nevoie de acel sterilizator, autoclav. Eu, spre exemplu, fac doar coafor. Nu am instrumente critice, adică cele care intră in contact cu sângele. Instrumentele de coafat neputându-se steriliza astfel, la temperaturi înalte, pentru că nu rezistă. Se face sterilizare la rece, cu substanțe avizate și care au aviz de biocid. Unde se face tatuaj, micropigmentare, manichiură-pedichiură este nevoie clar de acest aparat. Din cauza costului ridicat însă, nu toate saloanele își vor permite sa îl achiziționeze. Ar mai fi faptul că micile saloane de cartier au spațiu comun și nu ar putea să își compartimenteze separat procedurile de coafor și manichiură, spre exemplu.Ar însemna să închirieze alte spații și marea majoritate nu și-ar permite. Cheltuielile sunt oricum foarte multe, mulţi nu îşi permit şi soluţia lor ar fi să funcţioneze ilegal, încurajându-se munca la negru” a precizat, pentru ziarul Replica, o specialistă în domeniu, care deţine un salon de înfrumuseţare.
Cu toate că mai au aproape 10 luni pentru a se pune la punct cu noile reglementări, mulţi dintre cei care deţin aceste tipuri de afaceri se gândesc deja la închiderea lor sau la o metodă prin care să ocolească aceste reglementări, costurile administrării lor fiind deja foarte ridicate.
Virgil STOIAN
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News