REPLICA ONLINE CONSTANTA

21.4° Constanța Joi, 28 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6682
21.4° Constanța Joi, 28 Martie 2024 Anul XX Nr. 6682
 

Pe Aeroportul Mihail Kogălniceanu nu mai "aterizează" nici ciorile

Pe Aeroportul Mihail Kogălniceanu nu mai "aterizează" nici ciorile

Replica API 5 martie 2013 | 00:00 123

Turkish Airlines amână inaugurarea curselor Constanţa-Istanbul

Turkish Airlines amână inaugurarea curselor Constanţa-Istanbul

Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu mai are mult de lucru până va deveni un reper important în economia judeţului, dar nu numai. S-a investit în sistemul de securitate, a fost construit un terminal cargo, ba chiar există şi un tun cu propan, menit să ţină departe de pistă păsările care ar putea perturba zborurile. Lipseşte însă activitatea intensă, adică un număr mare de zboruri. Bucuria că Turkish Airlines ar putea opera zboruri şi la Constanţa a fost spulberată de un anunţ conform căruia se amână lansarea curselor.

Deşi în cursul zilei de ieri conducerea Aeroportului Internaţional Mihail Kogălniceanu aştepta un răspuns oficial din partea companiei Turkish Airlines, după ce operatorul a anunţat pe pagina de internet că zborurile pe ruta Constanţa - Istanbul vor fi anulate momentan, iată că "misterul" nu a fost 100% limpezit. "Nu am primit absolut nimic. Pasagerilor noştri le-am făcut trimitere la companie şi la site-ul Turkish Airlines, unde vor găsi o secţiune în care vor putea citi "Din cauza motivelor operaţionale, ne pare rău să vă informăm că nu putem începe zborurile de la Constanţa în programul de vară 2013", fără a fi prezentat un motiv concret. Am solicitat clarificări şi aştept un punct de vedere, poate este vorba doar de un răspuns tardiv. Ce este concret este că informaţia care o avem noi o au şi pasagerii, şi potenţialii cumpărători, este cea de pe site, până la momentul actual", a menţionat, pentru "Replica", purtătorul de cuvânt al Aeroportului Mihail Kogălniceanu, Adrian Jiga. În plus faţă de aceste declaraţii, precizăm că "motivele operaţionale" invocate de Turkish Airlines se traduc prin faptul că planul iniţial a fost dat peste cap de amânarea livrării unor avioane către compania de zbor. Din acest motiv, Turkish Airlines amână lansarea a încă alte trei sau patru linii în Europa. "Încă nu pot să vă spun dacă este oficială această renunţare la ruta Constanţa - Istanbul. Din informaţiile pe care le deţin, în mod oficial şi direct, compania Turkish Airlines nu a formulat o asemenea renunţare către aeroportul nostru. Din informaţii colaterale, ar fi posibilă această renunţare din motive operaţionale, asta însemnând lipsa de aeronave care să facă acest transport aşa cum şi-l planificaseră. Într-o discuţie neoficială, un reprezentant de-al lor ne-a comunicat că acelaşi lucru s-a întâmplat şi-n alte patru locaţii din Europa, unde de asemenea deschideau linii noi. Dacă se confirmă, vă daţi seama că este mare părere de rău că se întâmplă, când avem mari speranţe în dezvoltarea unei asemenea linii. Este interesul publicului, pe care şi l-a manifestat deseori, că e oportună o asemenea linie", a declarat Constantin Teodorescu, directorul Aeroportului Internaţional Mihail Kogălniceanu. Dacă se va confirma oficial faptul că Turkish Airlines renunţă (momentan) la zborurile programate pe ruta Constanţa - Istanbul, singura companie care va mai efectua zboruri în sezonul martie - octombrie de pe Aeroportul Mihail Kogăniceanu va fi Ryanair, având ca destinaţii doar două oraşe: Pisa şi Milan (Bergamo). "Nu putem să-l luăm ca pe un dezastru, dar o scădere a posibilităţilor noastre de a avea un trafic în creştere se manifestă, adică va avea efect. Chiar dacă aveam o linie care era aproape 90% sigur că se va dezvolta, avem în atenţie să dezvoltăm noi linii cu noi operatori, dar acestea sunt chestiuni de durată, discuţiile pot dura şi un an - doi până când ele se perfectează", a mai adăugat Constantin Teodorescu. O noutate privind Aeroportul Mihail Kogălniceanu o reprezintă finalizarea terminalului cargo, proiect ce a demarat în decembrie 2007, când a fost achiziţionată structura metalică Frisomat. Terminalul a costat aeroportul, întrucât cheltuiala a fost suportată din veniturile proprii, nu mai puţin de 350.000 de euro. Terminalul cargo nu va fi momentan utilizat, întrucât se spera ca Turkish Airlines să vină la Kogălniceanu cu avioane mixte - de pasageri şi de marfă. Prin urmare, aeroportul va conta, în continuare, doar pe zborurile Ryanair sau solicitările sporadice ale unor privaţi. Ca o glumă amară, mai adăugăm faptul că nici ciorile nu mai "aterizează" pe pista de la Kogălniceanu, având în vedere că instituţia are în dotare tunuri cu propan.

Sorin HULUBEI

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
28291833747
5/49
102511321216
joker
2832645102