REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.6° Constanța Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
10.6° Constanța Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

Planurile conducerii CNADNR: Podul de la Agigea, ÎNCHIS TOTAL pentru 3 luni şi reparat să ţină încă 10 ani

Planurile conducerii CNADNR: Podul de la Agigea, ÎNCHIS TOTAL pentru 3 luni şi reparat să ţină încă 10 ani

Replica API 13 august 2016 | 00:10 359

Din 2014, lucrări lăsate de izbelişte. Motivul: 2 milioane de euro

Din 2014, lucrări lăsate de izbelişte. Motivul: 2 milioane de euro

Situația incertă a podului de la Agigea a făcut mare vâlvă la nivel local, dar și național. Miile de turiști care au ales ca destinație de vacanță stațiunile din sudul litoralului au circulat bară la bară pe podul de la Agigea întrucât restricțiile de trafic a fost prelungite de la o lună la alta. În urma unei solicitări transmise de reporterii „Replica” către Compania Națională de Autostrăzi şi Drumuri Naționale din România S.A pentru a se afla răspunsuri concrete privind soarta podului, conducerea a anunțat faptul că de la 1 septembrie este posibilă reluarea lucrărilor de reabilitare, mai exact începerea amenajării . "Estimăm că începând cu 1 septembrie 2016, Antreprenorul va relua lucrările de punere în siguranță a podului, respectiv înlocuirea celor două hobane rămase şi finalizarea lucrărilor de reabilitare. Timpul minim necesar pentru mobilizarea în şantier a Antreprenorului este de 15 zile", se arată în documentul remis redacţiei de către CNADNR.

Ulterior, contactat telephonic de “Replica” de Constanţa, directorul general al CNADR, Cătălin Homor, a declarat: „Propunerea mea este să închidem traficul pe o perioadă de trei luni, timp în care vor fi gata lucrările la hobane, vor fi reglate şi se va înlocui stratuld e rulare. Suntem în discuţii în acest sens cu Poliţia, pentru a închide traficul pe pod avem nevoie de avizul Poliţiei”, a precizat Homor. Directorul general al CNADNR a explicat şi de ce consideră el că închiderea totală a traficului este soluţia potrivită; astfel, s-ar putea lucra intens aşa încât reabilitarea să nu dureze mai mult decât se estimează – adică până la sfârşitul anului să fie gata. Doar cu restricţii de circulaţie, constructorul ar avea în permanenţă de efectuat lucrări de punere în siguranţă a traficului. „Din 2014 au fost sistate lucrările la Podul Agigea. Într-adevăr, problema au fost banii. Dar nu faptul că nu au existat bani la buget, ci un litigiu pe lucrările executate de constructor. Nu a fost clar dacă acele lucrări sunt parte din contract”, a explicat Homor. Mai exact, constructorul a solicitat în plus circa 2 milioane de euro (pe lângă cei 3,7 milioane de euro asupra cărora se convenise iniţial), pentru încă o serie de lucrări. Din 2004 şi până în prezent, compania nu a reuşit să tranşeze disputa, însă noul director general al CNADNR nu doreşte să comenteze, momentan, cine se face vinovat de sincopă. „Cine se face vinovat de situaţie urmează a discuta ulterior. Momentan, important este să ducem la bun sfârşit aceste lucrări”, a spus Homor. Directorul general al CNADNR a mai declarat, pentru „Replica” de Constanţa, că lucrările, atunci când vor fi finalizate, vor conferi podului „încă cel puţin 10 ani de viaţă”. „După care, se va face o evaluare, o expertiză, pentru a decide ce este mai convenabil, din punct de vedere financiar (încă o reabilitare sau un nou pod peste canal – n.r.”, a conchis Cătălin Homor.

Alexandra ANTON, Diana NEAŢĂ

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367