REPLICA ONLINE CONSTANTA

6.4° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
6.4° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

PLOUĂ CU BANI pe noul pod de la Agigea! Se reactualizează devizul general, după 5 ani de lucrări

PLOUĂ CU BANI pe noul pod de la Agigea! Se reactualizează devizul general, după 5 ani de lucrări

Replica API 30 ianuarie 2015 | 14:15 294

Obiectiv care nu e gata deşi a fost inaugurat de câteva ori

Obiectiv care nu e gata deşi a fost inaugurat de câteva ori

Noul pod rutier din Agigea, ale cărui lucrări au început în 2010 şi care trebuiau să fie finalizate în primăvara lui 2013, apoi în iulie 2014, după care în octombrie 2014, inaugurat deja cu surle şi trâmbiţe electorale prin noiembrie, deşi nu era gata, în absenţa premierului Victor Ponta, continuă să dea bătăi de cap autorităţilor. În urmă cu câteva zile, acestea au decis să aloce şi mai mulţi bani, în condiţiile în care costurile podului la care se lucrează de 5 ani de zile au fost oricum suplimentate cu 15 milioane de euro, după ce s-au constatat greşeli de proiectare.

Potrivit Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CN APM) SA Constanţa, este vorba despre „servicii proiectare pentru reactualizarea documentaţiei tehnico- economice, reactualizarea Devizului General în vederea redepunerii Cererii de Finanţare ca Proiect Major pentru finalizarea obiectivului de investiţii Pod rutier la km 0+540 al CDMN şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa”. Contractul a fost atribuit fără licitaţie, pe data de 19.01.2015, asocierii Search Corporation SRL- Luca Way SRL, care vor primi pentru refacerea documentaţiei suma de 313.446,17 lei, fără TVA. Reactualizarea devizului general al podului înseamnă, practic, suplimentarea costurilor pentru finalizarea acestuia, deci şi mai mulţi bani pentru un obiectiv proiectat greşit încă din start şi ale cărui lucrări se întind daja pe o jumătate de deceniu. Podul rutier de peste Canalul Dunăre Marea Neagră din Portul Constanţa Sud- Agigea, cel care trebuia să preia circulaţia de pe vechiul pod de la Agigea, vechi de mai bine de 30 de ani, interval în care nu a beneficiat niciodată de lucrări reabilitare este cel mai mare pod hobanat din România. Valoarea totală a contractului este de aproximativ 50 de milioane de euro, din care 20 milioane de euro reprezintă fonduri europene. În condiţiile în care se reactualizează devizul general al proiectului, este mai mult ca sigur faptul că podul va depăşi cu mult costurile de 50 milioane de euro.

Cristian ANTON

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614