REPLICA ONLINE CONSTANTA

14.8° Constanța Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
14.8° Constanța Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

Podul rutier peste Canalul Dunăre-Marea Neagră riscă să nu fie gata în 2013

Podul rutier peste Canalul Dunăre-Marea Neagră riscă să nu fie gata în 2013

Replica API 15 iulie 2013 | 00:00 108

Din cauza proprietarilor de terenuri din zonă,

Din cauza proprietarilor de terenuri din zonă,

Lucrările la podul rutier peste Canalul Dunăre-Marea Neagră continuă şi nu prea. Lucrările au început în anul 2011 şi, potrivit estimărilor, se vor termina în acest an, ceea ce pentru moment pare greu de crezut luând în considerare mai multe aspecte. Cel mai important impediment este reprezentat de situaţia neclară din ultimii doi ani privind exproprierile şi datoriile neplătite de Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa (CNAPMC) către proprietarii terenurilor din zonă. Unul dintre proprietarii nemulţumiţi pare să fi ajuns la capătul puterilor. Văzând că nu a obţinut nici un ban din ceea ce i se cuvinea, şi-a înconjurat terenul cu ţăruşi şi panglici şi nu-i va mai lăsa pe muncitorii firmei Apolodor, executantul lucrării, să se apropie.

Drumul care pleacă de la Autostrada Soarelui şi merge către Canalul Dunăre-Marea Neagră se închide brusc, şi asta din cauza proprietarilor care au decis să blocheze lucrările pentru că nu au primit nici un ban de peste 2 ani sau au primit mult mai puţin decât ar fi trebuit, cu toate că Administraţia Porturilor Maritime s-a folosit în ultimii ani de aceste bucăţi de pământ. "Am făcut către Administraţia Portului Constanţa nenumărate memorii, la care dânşii nu mi-au răspuns nici acum, prin care eu ceream să mi se delimiteze suprafeţele de care aveau nevoie, pentru realizarea acestui obiectiv, pentru că eu niciodată nu m-am opus. Dânşii au expropiat 3.000 de metri şi au folosit 10.000 de metri. Au început să distrugă cultura de floarea soarelui, se lucrează fără căşti, în picioarele goale, nu au ei nici o treabă", a declarat, pentru "Replica", Ilie Bundache. Pe lângă această situaţie "demnă" de modul în care se mişcă lucrurile în România, agricultorii din zonă au avut şi ei de suferit. Hectare de floarea-soarelui sunt bune de nimic, pentru că muncitorii nu au ţinut cont de situaţie şi au intrat cu utilajele prin culturi. Executantul lucrării, firma Apolodor, este aceeaşi care şi-a scos angajaţii la muncă pe timp de noapte, să toarne beton, deşi afară ploua cu găleata. Dacă judecătorii nu-i vor da câştig de cauză, Ilie Bundache vrea să ducă lupta sa cu statul român până la CEDO, pentru nerespectarea dreptului de proprietate. "Am făcut plângere penală împotriva APC-ului şi împotriva Apolodor-ului, nu ştiu dacă s-au băgat un sfert din banii europeni şi cred că dânşii vor trebui să dea socoteală pe undeva. O să ajungem până la urmă la Bruxelles, să vadă şi oamenii aceia ce s-a făcut şi să mai vadă cum a supravegheat Ministerul Transporturilor această lucrare", a mai spus Ilie Bundache. Podul are o mare importanţă pentru că va lega partea de nord a Portului cu partea de sud şi cu Autostrada Soarelui, traficul greu ocolind astfel localităţile Agigea şi Constanţa. Totuşi, dacă luăm în considerare că Autostrada Soarelui a necesitat reparaţii imediat după inaugurare, iar trăinicia lucrării la podul rutier peste Canalul Dunăre-Marea Neagră este pusă sub semnul întrebării din cauza betonului turnat pe o ploaie torenţială, finalizarea acestei lucrări în anul 2013 pare a fi un obiectiv tare ambiţios.

Sorin HULUBEI

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367