REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.6° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
12.6° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Podurile de la Feteşti - Cernavodă, licitate anul acesta

Podurile de la Feteşti - Cernavodă, licitate anul acesta

Replica API 16 ianuarie 2012 | 00:00 213

Reţeaua feroviară, degradată: investiţiile depăşesc 500 mil. euro, anual

Reţeaua feroviară, degradată: investiţiile depăşesc 500 mil. euro, anual

O mare parte din reţeaua de cale ferată din România - analiştii din industrie spun că 50% din totalul de 10.500 km - se află într-o stare avansată de degradare şi necesită reparaţii capitale "Bineînţeles, aceste reparaţii ar trebui să se întindă pe parcursul a mai mulţi ani - 10 poate chiar 15 ani. Iar dacă ar fi să ne referim la sume, necesarul ar fi undeva la 500 milioane de euro anual", este de părere Ştefan Roşeanu, senior partner Club Feroviar. Potrivit lui, s-a ajuns la această situaţie mai ales din cauza subfinanţării din ultimii ani şi a lipsei lucrărilor de întreţinere. Anul trecut lucrurile au început să se mişte în direcţia dezvoltării unor proiecte noi şi a demarării unor lucrări oprite din diverse motive. "Au început să se atribuie contractele pe Coridorul IV, urmând ca anul acesta să înceapă lucrările pe o parte din Coridorul IV. De asemenea, podurile de la Feteşti - Cernavodă vor fi licitate tot anul acesta", spune Roşeanu. O altă direcţie, pe acest segment, este dată şi de proiectul pilot de semnalizări ETCS Nivel 2. În acest caz, lucrările vor începe în primăvară. "La capitolul proiecte majore ar trebui punctate şi lucrările de modernizare pentru gările din oraşele reşedinţă de judeţ, chiar dacă este un segment diferit. Au fost deja organizate câteva licitaţii în acest sens", mai spune Roşeanu. Mircea Marian, country manager Bombardier Transportation România a declarat că România se confruntă cu aceleaşi provocări cu care s-au confruntat multe alte ţări europene. "Infrastructura feroviară este doar parţial electrificată, iar aceasta nu este singura problemă. Lucru demonstrat şi de specialiştii din Ministerul Transporturilor, care spuneau că pe rutele CFR există 1.322 de puncte periculoase, iar 95% din instalaţiile de siguranţă a circulaţiei sunt expirate sau ar trebui reparate", a subliniat el. De altfel, cei doi mari constructori prezenţi la nivel local, Alstom şi Bombardier, au planuri mari pentru România, multe legate şi de parcul de material rulant, care ar trebui înlocuit, conform capital.ro.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108