REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.4° Constanța Joi, 28 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6682
12.4° Constanța Joi, 28 Martie 2024 Anul XX Nr. 6682
 

Poliția Română: 'Ai grijă ce dai din casă!'

Poliția Română: 'Ai grijă ce dai din casă!'

Replica API 3 iunie 2020 | 13:12 1206

Poliția Română și Mercury 360 au lansat campania de prevenire a furtului din locuințe „Catalogul De Furturi”, care urmărește conștientizarea riscurilor la care utilizatorii de internet se expun atunci când publică pe rețelele de socializare imagini cu obiecte de valoare sau căi de acces în locuințele lor.

Poliția Română, împreună cu agenția de publicitate Mercury 360, au inițiat campania de informare și de prevenire „Catalogul de furturi”.

Proiectul are ca obiectiv prevenirea spargerilor de locuințe, prin informarea utilizatorilor activi în rețelele de socializare cu privire la consecințele publicării de informații și imagini care pot oferi ponturi infractorilor. Pentru a ilustra modul în care operează infractorii, a fost creat un personaj fictiv numit Luis Calificatu care a urmărit zeci de utilizatori de social media, printre care și 8 influenceri, și le-a transformat pozele personale într-un catalog cu obiecte de vânzare. Cu acordul utilizatorilor „filați” pe rețelele de socializare, personajul Luis Calificatu a preluat pozele acestora și le-a repostat pe profilul său de Instagram, modificate: cu fețele acestora ascunse și cu obiectele de valoare semnalizate prin descrieri și prețuri de vânzare la negru.

Campania a fost lansată joi, 7 mai 2020, în perioada de izolare în care utilizatorii publicau mai multe poze din locuințele lor decât de obicei. Utilizatorii de Instagram au putut vedea comentarii suspecte lăsate de personajul Luis Calificatu la pozele influencerilor. Cei care au fost curioși să afle cine este au putut vedea pe profilul său un întreg catalog cu poze preluate și modificate, cu obiecte ale altor utilizatori puse la vânzare alături de promisiunea „disponibil în curând”. După o serie de reacții de indignare stârnite pe Instagram, campania a dezvăluit mesajul Poliției Române: „Ce e postat e filat. Ai grijă ce dai din casă!”

Lansarea campaniei va fi urmată de o serie de materiale de informare care ajută utilizatorii să prevină furturile din locuințe printr-un comportament responsabil în mediul online.

„Nu uitați:

Evitați să faceți publice pe rețelele de socializare imagini cu obiecte de valoare din locuință, configurația acesteia și posibilele căi de acces. Faceți-vă conturile de pe rețelele de socializare inaccesibile persoanelor necunoscute şi nu dezvăluiți date personale celor pe care îi cunoașteți doar în mediul online. Nu faceți publică pe Internet plecarea de acasă și rugați vecinii să vă anunțe imediat dacă văd străini în preajma locuinței dumneavoastră. Procedați la fel atunci când ei sunt plecați. Asigurați uşa cu vizor, încuietori sigure, lanţ de siguranţă şi nu lăsați cheia sub preş sau în cutia cu scrisori. Nu lăsați bilete în uşă atunci când plecați de acasă; rugați un vecin să ia eventualele facturi, înştiinţări sau materiale promoționale prinse în uşă. În cazul în care la uşă se prezintă persoane care vând sau cumpără diferite produse, evitați-le și nu le permiteți accesul în locuinţă. Când părăsiți locuinţa, verificați dacă ați încuiat uşa apartamentului, ferestrele, uşa de la balcon. Închideți bine ferestrele apartamentelor situate la parter, la primul şi ultimul etaj; dotarea cu gratii dă un plus de siguranţă” transmit reprezentanții Poliției Române.

D.B.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
28291833747
5/49
102511321216
joker
2832645102