REPLICA ONLINE CONSTANTA

17.4° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
17.4° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Portul Constanţa îşi repară navele pe şantierul deţinut de UTI şi fostul ministru Vlădescu în Mangalia

Portul Constanţa îşi repară navele pe şantierul deţinut de UTI şi fostul ministru Vlădescu în Mangalia

Replica API 1 august 2012 | 00:00 199

Contract de peste 130.000 de euro

Contract de peste 130.000 de euro

Portul Constanţa îşi va repara navele de serviciu în Şantierul Naval Mangalia, deţinut în acest moment de celebrul grup de firme UTI, controlat de milionarul Tiberiu Urdăreanu, în prezent membru de vază al UNPR. Contractul a fost atribuit pe 19.07.2012 firmei Sisteme Navale Mangalia SRL, cea care administrează acum fostul şantier militar din sudul litoralului. Potrivit documentaţiei de atribuire, "Obiectivul reprezintă efectuarea tuturor lucrărilor de reparaţii la nave solicitate de autoritatea contractantă în funcţie de programul de reclasificare a navelor (RC1, RC2, RK şi a reparaţiilor accidentale RA). Lucrările pentru care se va prezenta oferta sunt cuprinse în Anexa 1 (lucrări pe unitatea de măsura pentru navele din Anexa 2, Anexa 3 şi pentru celelalte nave ale companiei în cazul reparaţiilor accidentale sau a altor lucrări), Anexa 2 (lucrări de doc pentru navele specificate în anexă) şi Anexa 3 (lucrări mecanice pentru navele specificate în anexă), pentru o perioadă de 1(un) an de zile de la semnarea contractului".

Valoarea contractului este de 136.894 de euro sau 626.975 lei, fără TVA. Firma câştigătoare, Sisteme Navale Mangalia sau Mangalia Naval Systems, cum mai apare, are o istorie extrem de interesantă. Iniţial, firma reprezenta asocierea dintre statul român, reprezentat de AVAS, ca proprietar al şantierului şi nemţii de la Lurssen Lar Investment Gmbh (LAR), realizată în octombrie 2008, menită să resusciteze Şantierul Naval din Mangalia. Minunea n-a ţinut decât câteva luni, pentru că firma germană a abandonat orice planuri legate de Mangalia, iar şantierul s-a întors în proprietatea deplină a statului. Sisteme Navale Mangalia rămâne însă pe metereze, dar cu noi asociaţi şi cu contracte din bani publici care încep să vină unul după altul. În acest moment, firma care va repara navele Portului Constanţa este administrată de două personaje cu notorietate în businessul mare românesc: Ştefan Cantaragiu, angajat al UTI, colonel MApN în rezervă şi frate al deputatului PDL Bogdan Cantaragiu şi Bogdan Ceauşelu, de asemenea purtător de trese, vechi partener de afaceri al fostului ministru Sebastian Vlădescu şi implicat în mai multe tranzacţii cu armament. Asociaţii firmei sunt UTI Defense & Security Engineering SA şi Lord Expert Consult SRL, prima, parte a grupului UTI, deţinut de Tiberiu Urdăreanu, iar cea de-a doua controlată de Bogdan Ceauşelu şi Ştefan Marin. Până în 2010, partenerul lui Ceauşelu din Lord Expert Consult şi, implicit, din Sisteme Navale Mangalia, a fost însuşi Sebastian Vlădescu, în acea perioadă ministru al Finanţelor. De fapt, Vlădescu s-a aflat mult timp în ipostaza de-a dreptul stranie de a fi ministru şi de a încasa, în paralel, bani de la stat, prin intermediul contractelor câştigate de Sisteme Navale Mangalia. De la înfiinţarea sa şi până în prezent, Sisteme Navale Mangalia a primit de la stat mai multe contracte, în valoare totală de circa un milion de euro: 700.000 lei în 2008 de la UM 02022 Constanţa pentru repararea şi întreţinerea Navei Purtătoare de Rachete 188; 1.000.000 lei în iunie 2009, tot de la UM 02022, pentru repararea şi întreţinerea altor două nave; două contracte a câte 200.000 lei, în ianuarie, respectiv martie 2010, de asemenea, de la UM 02022; 566.144 lei pentru servicii de reparare şi întreţinere nava maritimă hidrografică 112-Eugen Stihi şi nava maritimă de demagnetizare Magnetica 298 si 1.563.017,45 lei pentru andocare si reparatii la nave tip dragor maritime. Legăturile foarte strânse dintre şeful de la Sisteme Navale Mangalia, Bogdan Ceauşelu şi fostul ministru Vlădescu sunt evidenţiate şi de parteneriatele dintre cei doi în alte firme, precum Team Delta Proiect SRL, Rom- Offset Management & Production SRL, Boss Exim Trading Group SRL etc. Sisteme Navale Mangalia are ca domeniu de activitate construcţia de nave şi structuri plutitoare, 45 de angajaţi şi a declarat în 2011 o cifră de afaceri de 3.000.547 lei şi un profit net de 253.447 lei.

Cristian ANTON

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218