REPLICA ONLINE CONSTANTA

7.4° Constanța Sâm., 20 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6705
7.4° Constanța Sâmbătă, 20 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6705
 

Prezența statului francez în capitalul Renault blochează o mai mare integrare cu Nissan

Prezența statului francez în capitalul Renault blochează o mai mare integrare cu Nissan

Replica API 11 februarie 2017 | 00:00 427

Ghosn:

Ghosn:

Carlos Ghosn

Constructorul auto francez Renault și partenerul său japonez Nissan sunt gata să își consolideze alianța, dar vor face acest lucru numai dacă Guvernul francez își va vinde participația pe care o deține la Renault, a declarat, vineri, Carlos Ghosn, directorul general al celor două companii, informează Reuters.

Aceste comentarii riscă să tensioneze și mai mult relațiile dintre conducerea constructorului auto francez și Guvernul de la Paris, care, în luna aprilie 2015, a decis să își dubleze drepturile de vot la Renault, fără a informa conducerea constructorului auto. Partenerul japonez Nissan a perceput decizia Guvernului francez ca pe o încălcare a echilibrului între cei doi parteneri ai alianței Renault-Nissan, în condițiile în care grupul nipon nu are niciun drept de vot la Renault.

"După telenovela cu dublarea drepturilor de vot și discuțiile cu statul francez, Nissan a spus foarte clar că nu va accepta nicio modificare a structurii capitalului atâta timp cât statul francez rămâne acționar la Renault. Deci, în ziua în care statul francez decide să iasă, totul este deschis, însă, cât timp va rămâne acționar la Renault, alianța va continua în formula actuală", a spus Carlos Ghosn.

Renault și Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deține 44,3% din acțiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acțiunile Renault. Cu toate acestea, Nissan nu are în prezent drepturi de vot la Renault, în timp ce statul francez, care și-a majorat participația deținută la Renault de la 15% la 19,7%, a reușit să-și dubleze drepturile de vot la grupul auto.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Daca nu era tehnologia oferita de Nissan, probabil ca azi Renault era istorie. Duster e conceput pe platforma Nissan. Multe tehnologii Nissan au fost integrate in modelele Renault, facandu-le mai fiabile. Daca nu era fuziunea Nissan-Renault, dadeau faliment de mult. Ii ingropau aia de la Peugeot-Citroen. Pe Renault i-au mai salvat si Dacia. Forta de munca ieftina, ajutoare de stat, reduceri de taxe, oameni bine pregatiti platiti la un nivel inferior fata de oameni pe aceeasi pozitie in vest. Si tot masini proaste au iesit. Dar pt ca erau ieftine, s-au vandut in volum mare in toata lumea.
0
0

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614