REPLICA ONLINE CONSTANTA

8.6° Constanța Joi, 18 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6703
8.6° Constanța Joi, 18 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6703
 

Primarul Făgădău „cântă” prohodul RATC

Primarul Făgădău „cântă” prohodul RATC

Replica API 13 decembrie 2016 | 15:56 376

Regia Autonomă de Transport în Comun Constanţa va suferi modificări în anul 2018! Cel puţin aşa susţine Decebal Făgădău, primarul oraşului de la malul mării. Dacă pe o parte se are în vedere modernizarea mijloacelor de transport, pe cealaltă parte se are în vedere înfiinţarea unei noi societăţi ce va prelua activitatea actualei regii.

În cadrul şedinţei extraordinare de Consiliu Local ce a avut loc la data de 12 decembrie a.c., membrii au votat în unanimitate proiectul privind aprobarea contractării şi garantării unei finanţări rambursabile externe în valoare de până la 100.000.000 de lei. Banii sunt necesari pentru modernizarea transportului în comun din municipiu. „Noi avem şi un studiu de piaţă făcut de BERD care a analizat toate achiziţiile de autobuze de pe piaţa europeană din ultima perioadă. Preţul unui autobuz pleacă de la 180.000 de euro până undeva la 283.000 de euro. Vorbim aici de autobuze EURO 6, adaptate persoanelor cu dizabilităţi, de autobuze care să fie climatizate corespunzător atât pe durata sezonului cald, cât şi pe durata sezonului rece. Experţii vor reveni la Constanţa imediat ce vom semna contractul de împrumut pentru a face un studiu complet pe raza municipiului. Dacă totul merge conform planului, la finele anului 2017, în municipiul Constanţa vom avea autobuze noi moderne”, a precizat primarul Decebal Făgădău. De asemenea, se are în vedere şi implementarea unei linii de autobuze supraetajate având în vedere succesul înregistrat din vara anului curent. „Pe viitor, ne dorim să construim o linie turistică de autobuze supraetajate pentru vara trecută am făcut un exerciţiu. În efortul de a suda staţiunea Mamaia de oraşul Constanţa, am introdus autobuzele supraetajate ca mijloc de transport în comun la acelaşi tarif, de 1,5 lei. A fost un succes teribil şi toate rutele au fost profitabile. Acest lucru ne-a dat încredere”, a adăugat Făgădău.

RATC-ul va dispărea?!

În ciudat eforturilor de modernizare, se pare că Regia se îngroapă pe zi ce trece. Mai mult decât atât, anul 2018 va impune înființarea unei societăți independente. “În anul 2018, noi trebuie să avem pregătite două componente: o flotă și un vehicul instituțional, o societate care să utilizeze această flotă. Dacă nu avem noi municipalitate un vehicul propriu, va trebui să organizăm o licitație. Acest lucru spune directiva europeană. Începând cu anul 2018 este obligatoriu să avem un contract de prestări servicii de transport semnat cu un operator de transport. Cu alte cuvinte, putem avea tarife diferențiate în funcție de traseu sau vom avea tarife unitare indiferent de traseu. Dispare REGIA! În România nu cred că va mai exista în domeniul transportului nici o regie începând cu anul 2018. Se va naște fie prin transformarea Regiei, fie prin înființarea unei societăți de sine stătătoare cu mutarea activității Regiei către această societate, va rezulta în urma unei analize făcute de juriști. Provocarea cea mai mare este ca autobuzele să fie operate de un operator într-un cadru previzibil plin de garanții către bancă, dar și garanții către cel transportat. Este pentru prima oară când se schimbă paradigma. Trebuie să ne uităm la persoana pe care o transportăm”, a explicat Decebal Făgădău. O altă situație care amenință existența Regiei sunt datoriile pe care le înregistrează! “RATC-ul a obținut o eșalonare a datoriilor. Dacă Regia nu va urma acest plan de eșalonare, evident că va intra în insolvență. Eu îmi doresc ca nici o regie să nu intre în insolvență pentru că îngreunează orice proces de transformare. Atunci vedem ce alege. Ne asumăm să plătim către ANAF și transformăm regia în societate sau, dacă este mai rentabil pentru municipiu, construim o societate nouă”, a conchis edilul. Totuși, ce se va întâmpla cu angajații RATC? “Eu am foarte mare încredere în cei care lucrează la RATC, sunt șoferi profesioniști, sunt șoferi buni și îmi doresc ca cei mai mulți dintre ei să rămțnă în oraș. Mai nou, transportul internațional vine și ia din forța de muncă bine calificată locală. Evident că vor fi niște restructurări! Fie ca va fi sau nu insolvență, vor fi niște restructurări pentru că în momentul de faă sunt mulți mecanici pentru flota este veche. Cumpărând autobuze noi, nu va mai avea nici o logică să mai ai atâția oameni la mentenanță. Pentru ei, vom pregăti un pachet social, cursuri de calificare în cadrul noii companii”, a spus Făgădău.

Diana NEAŢĂ

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
33725484010
5/49
32319203522
joker
22391819369