REPLICA ONLINE CONSTANTA

17° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
17° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

MOTIVUL din cauza căruia s-a SCUFUNDAT NAVA din portul Midia!

MOTIVUL din cauza căruia s-a SCUFUNDAT NAVA din portul Midia!

Replica API 1 februarie 2020 | 18:05 1526

La aproape trei luni de la tragedia din portul Midia, în urma căreia au murit mii de oi, au început, în cursul dimineţii de sâmbătă, 1 februarie, manevrele de verticalizare a navei eşuată. Adică, urmează ca epava să fie scoasă din apă. Firma care se ocupă de ranfluare este Grup Servicii Petroliere. Numai că, a intervenit o problemă care a condus la oprirea operaţiunii. Spirele cablurilor de ridicare a navei au cedat, din cauza greutăţii.

Duminică, 19 ianuarie, barja BF2 s-a poziționat lângă epavă, după care a început operaţiunea de sudare pe bordul epavei a sistemelor de prindere pentru verticalizare.

În noaptea de joi spre vineri s-a continuat sudura, iar, la finalul proceduri, s-au demontat schelele, s-a conectat sistemul de ridicare şi s-au îndeplinit ultimele sarcini înainte de dezeșuarea epavei.

Vineri, 1 ianuarie, preşedintele CJ, Horia Ţuţuianu, declara la şedinţa CJSU faptul că trebuie acordată o mare importanță acestei operaţiuni, deoarece cea mai mare problemă care ar putea să apară este aceea de a se reversa în apă ce este pe navă. Trebuie să mai precizăm și faptul că analizele făcute apei din jurul navei au fost în parametri normali, acestea fiind făcute săptămânal.

Update

Operaţiunea de scoatere din apă a navei s-a oprit. Câteva spire ale cablurilor de ridicare au cedat, motivul fiind greutatea a pavei. "Este mai mare decât reieşea din calcule. Spirele au cedat în locul în care erau prinse în cârlig. Trebuie schimbat sistemul de prindere, de ridicare şi să înlocuiască cârligul cu o altă piesă, să nu mai permită frecarea cablurilor", a precizat Alin Vintilă, reprezentantul GSP. Trebuie schimbat întreg sistemul de cabluri pentru a putea susţine greutatea navei, cu tot cu încărcătura de la bord.

Din estimări, nava se apropia de 45 de grade, era un moment critic, probabil atunci au fost forţele mai mari şi au început să cedeze spirele cablurilor.

La momentul ruperii primelor spire, se înregistrau 1350 de tone forţă în cabluri. Cablurile vor fi schimbate în cursul zilei de sâmbătă şi, apoi, operaţiunea de scoatere a navei din apă se va relua.

Video:

Update:

În urma unei inspecţii asupra navei, s-a constatat că, de fapt, cablurile s-au rupt deoarece puntea navei a cedat. Puntea, cedând, s-a transmis un şoc în cabluri care a determinat oprirea operaţiunii. Din cauza şocului s-au desprins spirele.

Structura navei, poate şi încărcătura, e diferită faţă de ceea ce s-a prezentat în documente, iniţial, a transmis Alin Vintilă, reprezentantul GSP, acesta fiind, probabil, și motivul din cauza căruia s-a scunfundat.

"A cedat punea 8 a navei, s-a creat o tensiune în cablurile de la macaraua Neptun, ce a condus la ruperea cablurilor de ridicare. Se investighează ce s-a întâmplat. Am descoperit punctul de ruptură, nu e o surpriză, nava are peste 40 de ani. În timpul operaţiunii, scafandrii au intrat în apă, au găsit punţi suplimentare, sunt punţi nedeclarate. Există o încărcătură mult mai mare decât 14 000 de oi. Considerăm în 48 de ore ne aşteptăm să reluăm operaţiunile. Ne ducem la capacitatea maximă a macaralei.Nu avem date exacte, nu avem greutate exactă, nu se pupă ce s-a dat înainte, cu ce am găsit.", a declarat Gabriel Comănescu, patronul GSP.

De precizat faptul că, în acest context, având în vedere că se efectuează o muncă suplimentară, faţă de cât s-a prevăzut în contractul de 4 milioane de euro, cuantumul serviciului ar putea creşte.

Ce se va întâmpla după verticalizarea navei!

După ce nava va fi adusă pe linia de plutire, se va extrage apa şi va fi preluată în tancuri, apa este probabil contaminată. Nava va fi amplasată în Dana 10, apoi se demarează operaţiunea de tăierea unei părţi din punţile superioare pentru a introduce nişte mini buldozere cu care scafandrii vor începe să ridice cadavrele, pe care le vor încărca într-o havă, întro cutie. Hava va fi extrasă cu o macara, urmând ca, din această cutie, să fie încărcate în containere speciale. Nimeni nu va intra în contactat fizic cu cadavrele, totul se va face cu ajutorul utilajelor, pentru a evita contactul. Sunt şi echipamente de unică folosinţă biologice, iar scafandrii vor fi în carantină în toată perioada operaţiunii. Vor sta la bordul altei nave a companiei GSP, vor dormi acolo, iar când vor ieşi din interiorul navei vor fi curăţaţi, spălaţi, dezinfectaţi. Tot personalul implicat în operaţiune a fost vaccinat. Toată procedura se realizează în colaborare cu Direcţia Sanitar Veterinată Constanţa.

M.P.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Cum a dat "verde" port state control", cei ce verifica o nava de_a fir a par unei asemenea nave ?
8
0
Se poate ca un reprezentant al DSV sau ANR sa fi fost prezent la incarcarea navei s-a dus omul acolo si-a luat partea si a pleaca,ca doar nu era sa puna"bete in roate"exportului de animale vii din Romania.
5
0
este aproape ! Hai cu forta !
0
1
GSP adica Greu Sa Platesti, mai clar o firma care vrea totul MOCA!
7
0
Baaai GSP istilor in frunte cu escrocu sef rad toti portuarii si marinarii de voi ca sunteti varza . Bai GSPistilor v ati gandit mult sa sudati ocheti pe corpul unei nave de 30 ani ? Se vede ca nu ati mai vazut epave plutitoare arabesti cu acte in regula. Degeaba ai in dotare barje semisubmersibile si macarale de mare capacitate daca nu ai neuroni sa le folosesti si mai ales specialisti in domeniul naval. Asta e consecinta batjocurii la adresa angajatilor cand le dati salariile din an in paste ! Speram ca data urmatoare sa se scufunde si macaraua...Doamne ajuta !
9
0
Jurnalism de kkt! Ce legatura are titlul cu ce ati scris voi?
4
0
NO SAVE NO PAY - asa trebuia inserat in contract!
4
0
Inca o data se confirma nivelul de profesionalism al renumitei firme GSP. V ati facut de ras inca o data. Si asta nu e nici prima nici ultima data. Probabil ca dupa expirarea termenului APMC ul va mai da un termen de 35 de zile si va dubla suma ca au aparut :circumstante neprevazute. Un lucru e cert :toate institutiile implicate au dat dovada de incompetenta crasa iar acum GSP ul a pus cireasa pe tort sau lumanarea pe coliva !
14
0
In ultima poza, angajatul gsp e fara vesta de salvare. Si poarta masca, semn ca pute rau
5
0
Gura GSP-istilor, ca va dau pe goarna cu traficul de motorina !
9
0
De ce nu a fost nimeni prezent la incarcarea navei De la ANR, DSV, atunci se vedea clar ca nava a fost modificata si se oprea manevra de incarcarea, sesiza organelle competente in acest sens... Dar coruptia .. Ucide si va Ucide si pe viitor
12
2
Acum ati aflat de greutati suplimentare ,punti si alte acareturi ? Nu cumva este scuza incompetentei ?
16
0
In mod cert nava a fost incarcata cu mult peste cele 14000 de ovine din acte ! Dar oare vamesii de acolo nu au nici o vina ? Sau dolareii arabilor au fost mai atractivi ?!? Si poate cele 10-15 cart de tigarete primite de la comandant ?!?
13
0
O adunatura de prosti,in orice tara din europa dupa un accident ca asta in maxim trei zile nava era pusa pe linia de plutire pentru ca cu cat trece timpul cu ata cresc si costurile aici au asteptat doua luni pana s-au hotarat si prosti inainte sa se spuce de treaba nici nu au verificat scripticul cu fapticul,altfel poate ca si supraincarcatea sa fi condus la esuarea navei deci comandantul este un penal ordinar.
17
1
din cauza greutatii si balantului exita o procedura si in aviatie ,,Weight and Balance",nava avea o anumita greutate in acte .....dar anumite modificari la nava nu apareau in acte ,asta este cam totul in mare,mai mult veti afla pe parcurs.
2
3
Mai jurnalistilor cum scrieti voi " motivul din cauza"..., nu va zgarie la urechi?
12
0
Odata semnat contractul si nu te incadrezi in el incep sa curga penalitatile.
14
0
Cu asa multi "specialisti" ai GSP in frunte cu gainarul sef Comanescu era de asteptat sa esueze. Si acum o sa caute motiv sa umfle nota de plata. Probabil ca o sa ajunga la 10 milioane de euroi ca doar vin alegerile si trebuie impartiti.
37
1
Cred ca mai cer 2 milioane de euro sa cumpere cabluri si se rezolva
31
0
eram sigur ca "specialistii"de la gsp,toti rude,nasi,fini,etc,o dau in bara. Ptr lucrarea asta iti trebuie putina minte in gindire.Mai ales cind tragi cu 1300t de o punte groasa de 8mm. Cablurile macaralei ar trebui sa reziste la 2200t,dar mesterul comanescu probabil nu le.a inlocuit niciodata,iar macaraua are mai bine de 20 ani. meseriasii tot meseriasi
29
1
Ma da voi suntetu si nemernici lina la o oae absoarbe apa si nu iese asa usor o oae ia in jur de cel putin 12litri de apa faceti si un calcul pe in plus normal k nu tine
8
1
Numai incompetenti. Aveti timp pana luni sa ca uitati pe youtube la operatiunile smit salvage. Pix, carnetel si notati. Aduceti si a doua macara, dar vedeti sa nu le scufundati si pe astea. Si la final sa va laudati cu ce greu a fost, dar ati rezolvat. Comandam si o betoniera sa va faceti un monument pe dana.
28
0
fara sa usurati nava , nu veti rezolva problema. puntile superiaore trebuie tataie , bigi, ancore , orice echipament suplimentar . Fara 2 macarale o sa rupeti coaja asta de vapor , e putreda . e mai scump dar sigur
19
0
Bai astia stiu ce fac? Sai au dat spaga sa obtina postul?
19
0
dupa cum am zis nu veti reusi s-o ridicati cu o singura macara ,fara perne,specialistul gura stai potolit nu-i asa de specialist,ocheti mari pusi pe doua coaste alaturate dar cu intarituri subdimensinate,inclusiv profilul i,efortul s-a concentrat exclusiv asupra ochetului care nesperat a rezistat dar au cedat zbirurile,aduceti si cea de-a doua macara precum in planul initial
15
1
Cei care au controlat vaporul de la politie frontiera, reprezentanti ai portului ai veterinarilor, vama si politie transporturi care de altfel vedem ca in ultimu timp se ocupa de tot felul de cazuri ce nu sunt in competenta lor , cei care au avizat stampilat plecarea si intrarea vaporului in port sa fie chemati si sa raspunda cum de nu au vazut puntile construite ilegal pe vapor . Pentru ce isi iau salariile de mii de euro pe luna cel mai mic salariu pleaca de la 8000 ron . Care a fost spaga si cine o sa plateasca cele 4 milioane de euro pt cateva mii cat au luat ei spaga .
33
2
au murit mii de oi si miei pula
9
12
Dati gauri in corpul navei la nivelul superior pana o aduceti pe linia de plutire pentru orizontala.
8
0
DACA CALCURILE SINT FACUTE BINE LA CENTRU DE GREUTATE LASATI USOR SA CURGA APA BAFTA
4
3
cu centura de aer, era gata treaba, pe jumatate!
13
1
rusine sa va fie ,cum sa legi zbiruri-le de punte !!???? este exact ca si cum vrei sa -l scoti pe unul din apa apucandul de haine fiind putrezite normal ca se rupe ,adracu fizica si putina chimie tinand cont de coroziune cautati baloane .
31
0
bai specialistii lui peste , voi o sa scufundati si macaraua !
27
0
pula mea, cum am mai postat pe aici !!! Muie incompetentior si celer care sunt avizi dupa bani de la buget !!! Cu cacat !!!
14
2
"reprezinta GSP" se pricepe la toate: era - ani in spate - reprezentant GSP legat de constructii, se ocupa de televiziunea lui Comanescu, acum se pricepe la macarale si scos epave. Am auzit ca a intrebat NASA de el, prea e poli-calificat.
32
2
Sarmele cedeaza la doar 1350 tone pe o macara cu SWL 1800 tone??? Au fost vreodata verificate, test NDT sau MRT? Sigur au avut mentenanta zero. Treaba "romaneasca cu hai ca merge si asa"
33
1
Mult succes! Dar e greu de crezut ca o companie care nu are absolut nici o experienta in asa ceva va reusi usor. Si cand te gandesti ca sunt atatea companii internationale specializate...
26
1
Hai ma Gabitza, adica te-au pacalit inginerii cand au calculat ? Da i-ai platit ?
34
0
Aveti bulan cu caru' fiind temperatura scazuta asa ca repejor goliti nava si portul Midia de oile moarte in maxim 2 luni ca dupa, o sa fie jale mare.
24
1
Cum s au rupt cablurile alea li se rupe si celor de la grup servicii penibile de angajatii care continua sa vina neplatiti la munca. Cea mai de rahat firma a fost aleasa pt acest lucru. 0 expertiza, i sa nota 10 pt interesele financiare. Hai cu scufundatul navelor, sa se mai faca bani in Malta.
34
0
Mai dar cu macaraua voastra de 1800 de tone nu ridicati nici ancora araboilor .Usurati vaporul faceti l ermetic cu suduri si aduceti pontoane pe care sa le sudati. S au uitati va pe NGC la profesionisti.
23
1
Doar nu aveati vreo asteptare de la Gabi Porcu si al lui GSP?
27
0
Licitatie facuta pe genunchii. Aia au ofertat fara sa stie care-i treaba. Astia au acceptat, cu gandul la parandarat, si toata lumea fericita. Acum sa vad daca se depaseste termenul, ce se intampla. Cine plateste.
32
0
Pai de ce sa cheme firme mari... Cand aici au facut jumate jumate cu gsp?? Sa iei 4,2 mil de euro pentru asa ceva.... De ce nu le-au dat la grecii care au cerut 2,5 mil euro??? Ca de acolo nu putea sa isi ia dreptul... asta e romania
35
1
pai cu sirmele alea obosite vreti voi sa ridicati un vapor ? la vara midiile si hamsiile vor avea gust de oaie .de ce nu ati chemat profesionisti care au ridicat nave de pasageri ? SMIT salvage o ridica pina acum dar voi nu mindri ca sunteti romani
30
0
Panarame mari...
20
0
Bafta ! Succes !
12
10

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218