REPLICA ONLINE CONSTANTA

13.7° Constanța Joi, 28 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6682
13.7° Constanța Joi, 28 Martie 2024 Anul XX Nr. 6682
 

Procesele marinarilor abandonaţi costă zeci de mii de euro

Procesele marinarilor abandonaţi costă zeci de mii de euro

Replica API 12 octombrie 2011 | 00:00 151

Neplătiţi

Neplătiţi

Şase marinari români care au fost abandonaţi fără apă, hrană şi combustibil, din august, în Istanbul, au cerut ajutor Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN) pentru a-şi recupera salariile şi pentru a fi repatriaţi. Liderul de sindicat, Adrian Mihălcioiu, a declarat că va lua legătura cu autorităţile din Istanbul să vadă care este situaţia echipajului plecat din Constanţa în urmă cu aproximativ trei luni şi cum poate să-i ajute, ţinând cont de faptul că marinarii nu sunt membri de sindicat. Din păcate, cazul nu este singular, în această situaţie aflându-se zeci de marinari, care pleacă din ţară fără a se asigura în prealabil cu ce agenţii pleacă, ce condiţii vor avea pe mare etc. Acesta este şi motivul pentru care ei sunt de foarte multe ori abandonaţi în porturi, atât din ţară, cât şi din străinătate. "Aceste agenţii primesc pe fax cereri de personal şi trimit oamenii fără să le mai pese unde îi trimit, cu ce armatori sau pe nave. Ei îşi iau mâna de pe aceşti oameni imediat cum pleacă din ţară, fără a se implica prea tare", a susţine Mihălcioiu. El a mai spus că în ultimii ani, şapte nave au fost abandonate în porturile constănţene. "Prima navă cu care am avut probleme a fost "Ionian Sailor", abandonată în portul Tulcea, în 1995, după falimentul firmei Adriatic Tankers, când 65 de vapoare au fost vândute. La acel moment, SLN a reuşit recuperarea salariilor în valoare de 250.000 de dolari", a declarat Mihălcioiu. Trei ani mai târziu, "Island of Inoussa", cu 19 marinari la bord şi-au recuperat cei 190.000 dolari datoraţi de armator. Acum patru ani, în 2007, cei şapte marinari de nava fantomă "Bermuda I" s-au luptat pentru drepturile care li se cuvin, dar şi să se întoarcă în ţară. Despre aceasta se ştie că a fost vândută cu 250.000 dolari, însă echipajul a intrat în posesia a numai jumătate din banii datoraţi de angajator. Ultimele nave pe care marinarii au avut de suferit sunt "Aurika", "Troy", "Grandiosa" şi "Prince of Ocean", cu zeci de mii de dolari datorii către echipaje şi care au fost falimentate de armatori. Din nefericire, mulţi dintre marinari nu erau membrii de sindicat şi până şi-au primit salariile a fost destul de greu, mai ales că ei ar fi trebuit să plătească cheltuielile de judecată. "Un singur proces costă în jur de 30.000 de euro, tocmai de aceea marinarii trebuie să înţeleagă care sunt riscurile la care se expun atunci când pleacă din ţară pe contracte neverificate de noi şi de ITF", a mai spus liderul de sindicat.

Mirabela PANFIL

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
28291833747
5/49
102511321216
joker
2832645102