REPLICA ONLINE CONSTANTA

13.1° Constanța Joi, 18 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6703
13.1° Constanța Joi, 18 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6703
 

Profesorii spun care sunt cele mai grave probleme pe care le au din cauza pandemiei

Profesorii spun care sunt cele mai grave probleme pe care le au din cauza pandemiei

Replica API 27 februarie 2021 | 00:00 1372

Nivelul de stres psihic, social sau tehnic şi lipsa unui cadru metodologic adecvat pentru pregătirea, îndrumarea şi desfăşurarea activităţilor online sunt principalele dificultăţi cu care s-au confruntat cadrele didactice pe parcursul desfăşurării orelor în mediul online, potrivit unui studiu realizat de specialişti în ştiinţele educaţiei.

Cercetarea a fost realizată în perioada martie 2020 - februarie 2021 şi la aceasta au participat peste 10.000 de cadre didactice din toate judeţele, reprezentând toate nivelurile de învăţământ, scrie agerpres.ro.

Studiul "Un an de şcoală online - Premise pentru inovarea educaţiei" relevă că cele mai mari dificultăţi în realizarea de către profesori a activităţilor didactice la distanţă sunt în ordine (în funcţie de scorul pe o scală de la 1 la 4): nivelul de stres psihic, social sau tehnic - 2,59, lipsa unui cadru metodologic adecvat pentru pregătirea, îndrumarea şi desfăşurarea activităţilor online - 2,39, insuficient timp pentru planificarea/ organizarea lecţiilor - 2,36, lipsa unui computer suficient de performant - 2,27, lipsa timpului necesar pentru înţelegerea şi utilizarea adecvată a instrumentelor şi resurselor digitale - 2,27, lipsa instrumentelor pentru gestionarea clasei, pentru feedback şi evaluare - 2,25, lipsa unui spaţiu adecvat (acasă) pentru realizarea de activităţi didactice - 2,23.

Conform cadrelor didactice respondente, elevii întâmpină dificultăţi similare în activităţile de învăţare la distanţă, ierarhizate de profesori după cum urmează: dificultăţi tehnice - de acces, conectare, afişare - 2,86, lipsa obişnuinţei de a învăţa cu ajutorul noilor tehnologii - 2,85, nivelul insuficient al competenţelor digitale - 2,74, lipsa unui program bine structurat, determinând sincope în învăţare - 2,74, lipsa unui spaţiu adecvat pentru realizarea de activităţi de învăţare online - 2,70, acces limitat la internet - 2,66.

Studiul "Un an de şcoală online - Premise pentru inovarea educaţiei" relevă că cele mai mari dificultăţi în realizarea de către profesori a activităţilor didactice la distanţă sunt în ordine (în funcţie de scorul pe o scală de la 1 la 4): nivelul de stres psihic, social sau tehnic - 2,59, lipsa unui cadru metodologic adecvat pentru pregătirea, îndrumarea şi desfăşurarea activităţilor online - 2,39, insuficient timp pentru planificarea/ organizarea lecţiilor - 2,36, lipsa unui computer suficient de performant - 2,27, lipsa timpului necesar pentru înţelegerea şi utilizarea adecvată a instrumentelor şi resurselor digitale - 2,27, lipsa instrumentelor pentru gestionarea clasei, pentru feedback şi evaluare - 2,25, lipsa unui spaţiu adecvat (acasă) pentru realizarea de activităţi didactice - 2,23.

Conform cadrelor didactice respondente, elevii întâmpină dificultăţi similare în activităţile de învăţare la distanţă, ierarhizate de profesori după cum urmează: dificultăţi tehnice - de acces, conectare, afişare - 2,86, lipsa obişnuinţei de a învăţa cu ajutorul noilor tehnologii - 2,85, nivelul insuficient al competenţelor digitale - 2,74, lipsa unui program bine structurat, determinând sincope în învăţare - 2,74, lipsa unui spaţiu adecvat pentru realizarea de activităţi de învăţare online - 2,70, acces limitat la internet - 2,66.

Studiul a evidenţiat că în perioada şcolii online, motivaţia pentru cariera didactică a crescut pentru 30% dintre profesori, a rămas la fel pentru 54,1% dintre aceştia, în timp ce 10% se declară mai puţin dedicaţi profesiei în urma acestei experienţe.

Pe de altă parte, în ceea ce priveşte aspectele care influenţează desfăşurarea unei activităţi de calitate cu elevii, rezultatele studiului arată că profesorii se ancorează mai degrabă în pedagogie (60%), decât în tehnologie (36%), cu toate că la începutul pandemiei, în opinia profesorilor, tehnologia ocupa un loc central al activităţii didactice (57%), depăşind cu mult preocupările privind aspectele pedagogice (38%).

Cadrele didactice au răspuns că au primit ajutor în perioada şcolii online în mare măsură de la directorul şcolii - 41%, de la informaticianul şcolii - 26%, de la membri ai familiei - 25%, de la colegi - 23%, 12% de la MEC, inspectorat, CCD, CIRAE, ISE/CNPEE, 6% de la elevi, 6% de la ONG-uri sau companii private şi 5% de la părinţi.

Au desfăşurat acest studiu specialişti în ştiinţele educaţiei de la Universitatea din Bucureşti, Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi, Universitatea de Vest din Timişoara, Universitatea "Babeş-Bolyai" din Cluj-Napoca, din cadrul Proiectului CRED, al Proiectului ROSE şi al Centrului Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie, scrie știripesurse.ro.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
33725484010
5/49
32319203522
joker
22391819369