REPLICA ONLINE CONSTANTA

8.4° Constanța Sâm., 20 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6705
8.4° Constanța Sâmbătă, 20 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6705
 

Proiectul de hotărâre privind aprobarea planului de restructurare a obligațiilor fiscale al SC Confort Urban SRL a fost votat în unanimitate. VIDEO

Proiectul de hotărâre privind aprobarea planului de restructurare a obligațiilor fiscale al SC Confort Urban SRL a fost votat în unanimitate. VIDEO

Replica API 24 septembrie 2019 | 00:51 555

Ședință de consiliu

Ședință de consiliu

Consiliul local municipal s-a întrunit luni, 23 septembrie a.c., începând cu ora 12:00 în sala "Remus Opreanu" din incinta Palatului Administrativ în ședință extraordinară, cu un singur proiect:

Proiect de hotărâre privind aprobarea planului de restructurare a obligațiilor fiscale la 31.12.2018 al SC Confort Urban SRL, inițiator Decebal Făgădău.

Proiectul a fost votat cu 24 de voturi pentru.

Potrivit proiectului de hotărâre, în perioada 07.05.2018-15.03.2019, în cadrul S.C. Confort Urban S.R.L. s-a desfăşurat de către ANAF inspecţia fiscală pentru impozitul pe profit aferent perioadei 01.01.2012 31.12.2017 şi TVA aferent perioadei 01.12.2012 — 31.12.2017. În urma inspecţiei a fost încheiat Raportul de inspecţie fiscală din data de 25.03.2019, în baza căruia a fost emisă Decizia de impunere nr.222/25.03.2019 prin care s-a stabilit, pentru perioada verificată, obligaţii suplimentare totale în cuantum de 45.012.021 lei, reprezentând impozit pe profit şi TVA suplimentar precum şi 33.880.188 lei reprezentând penalităţi, majorări, dobânzi.

În M.O. nr.648/05.08.2019 a fost publicată O.G. nr.6/31.07.2019 privind 411 instituirea unor facilităţi fiscale, iar Capitolul I reglementează instituirea unor măsuri de restructurare a obligaţiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018. Conform art.1, alin.1, în scopul revitalizării şi evitării deschiderii procedurii insolvenţei, persoane juridice de drept public sau privat aflaţi în dificultate financiară şi 'pentru care există riscul intrării în insolvenţă, îşi pot restructura obligaţiile bugetare principale restante la data de 31 decembrie 2018 în cuantum mai mare sau egal cu un lei şi neachitate până la data emiterii certificatului de atestare fiscală, precum şi obligaţiile bugetare accesorii. În conformitate cu prevederile art.2, lit.b), una din condiţiile impuse de actul norrnativ este prezentarea unui plan de restructurare însoţit de un test al creditorului privat prudert, întocmite de un expert independent.

Necesiatea şi oportunitatea aprobării unui plan de restructurare derivă din posibilitatea: reducerii obligaţiilor principale cu maximum 50% din totalul obligaţiilor principale, aşa cum prevede art.4, alin.4, respectiv de la 45.012.021 lei la 22.506.010 lei, amânarea în vederea anulării a penalităţilor, majorărilor şi dobânzilor aşa cum prevede art.Ei, alin.3, lit.b) coroborat cu art. 18, alin.1, respectiv suma de 33.880.188 lei, în situaţia implementării cu succes a planului de restructurare. Având în vedere preVederile art.4, alin.12 din O.G. nr.6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, conform căruia "Planul de restructurare trebuie să fie aprobat de adunarea generală a actionarilor, asociatilor sau de asociatul unic, după caz." Având în vedere cele mentionate mai sus, în temeiul art.136 alin. (8) lit. b) din OUG nr.57/;2019 privind Codul administrativ, s-a întocmit prezentul raport de specialitate Ia proiectul de hotarâre privind aprobarea planului de restructurare a obligaţiilor la 31.12.2018 al S.C. Confort Urban S.R.L.

După ședința consiliului local municipal, director general ing. Constantin Florian Andrei și directorul economic Brândușa Mădălina Mărgărit au susținut o conferință de presă.

”Acest proiect de hotărâre s-a născut ca urmare a OUG 6. Încercăm să facem un plan de restructurare prin care să putem plăti și să reducem o parte din aceste sume, cele impuse de ANAF”, a declarat director general ing. Constantin Florian Andrei.

”Ca urmare a inspecției fiscale, inspecție care a vizat perioada 2012-2017 au fost constatate niște sume suplimentare, totalizând 45 de milioane de lei. Practic acest raport de inspecție fiscală s-a concretizat printr-o decizie de impunere. Această decizie nefiind achitată în termenul legal pentru că nu am fost de acord cu ea a dus mai departe măsuri asiguratorii care traduse înseamnă blocajul conturilor. A fost necesar să ne întâlnim într-o ședință extraordinară pentru că nu am putut face plăți în luna iulie pentru furnizori, lucrările, așa cum bine știți ne-am străduit să le ducem mai departe și atunci ca să obținem ridicarea blocajelor de conturi am venit cu această solicitare către domnul primar prin aprobarea acestui plan de restructurare. Termenul dat de OUG 6 ca răspuns la solicitarea noastră este de 30 de zile. Există posibilitatea legală ca soluționarea cererii noastre să mai dureze încă 30 de zile, acesta este motivul pentru care am venit în ședință extraordinară.

Restructurare are două căi de acțiune: prima: în funcție de analiza pe care o face un expert independent, reducerea cu 20, 30 sau 50% a obligațiilor principale, cele 45 de milioane de care spuneam, din analizele efectuate de experți a reieșit posibilitatea și cea mai bună variantă aceea de reducere cu 50% a obligațiilor și amânarea în vederea anulării a tuturor penalităților și majorărilor care se ridică la suma de aproximativ 33 de milioane de lei. În total 78 de milioane de lei reprezintă debitul total. Aceste penalități și majorări în primă fază se amână, ulterior, la finalul plății sumei restructurate, respectiv pe jumătate, se va emite decizie de anulare. Deci practic în felul acesta se protejează, cu ajutorul acestui OUG 6 posibilitatea de dezvoltare mai departe a societății, de continuare a activității, de menținerea locurilor de muncă.

Exclus faptul ca acest plan de restructurare să nu se aprobe deoarece am avut destule puncte și argumente, aceste argumente fiind bazate pe cerințe legale, analizată punctual fiecare cerință.

Referitor la proveniența sumei, ea provine din următoarele considerente, suma de 12 milioane este aferent TVA-ului perioadei iunie 2008- iunie 2009, perioadă pe care inspectorii ANAF au spus că nu este prescrisă, termenul de prescripție fiind de fapt întrerupt de faptul că în anul 2010 Confort Urban a avut un control în ceea ce privește impozitul pe profil, doar acesta și opinia dânșilor este că acest control suspendă termenul de prescripție și practic chiar dacă era din perioada 2008- 2009, începând cu 2012, prima perioadă verificată de dânșii au susținut că nu este prescris. Mai este suma 4 milioane, suma ce provine din încadrarea ca și nedeductibile a cheltuielilor serviciilor de transport, ca și cum, Confort Urban a făcut străzi, trotuare, a montat indicatoare, a întreținut semafoare fără nicio activitate de transport.

În cel mai rău caz vom plăti jumătate din suma, însă noi avem o contestație depusă din data de 24 aprilie, cu termen de soluționare cel mai târziu 6 luni pe codul de procedură fiscală, adică, 24 octombrie. Se ține legătura cu Bucureștiul, acolo este analizată contestația noastră, nu este soluționată la Constanța”, a spus directorul economic Brândușa Mădălina Mărgărit.

Întrebați de un reprezentant al presei dacă s-a achitat o parte din bani pentru perioada 2008- 2009, conducerea Confort Urban a răspuns că nu:

”Noi nu recunoaștem acest debit, nu am achitat nimic, ca dovadă că s-a făcut această contestație și acțiune în instanță, avem documente justificative. Mai departe vom vedea ce soluție ne va da ANAF-ul. Dacă nu va fi favorabilă pentru Confort Urban vom acționa mai departe în instanță. Contestația nu suspendă însă măsurile de executare silită. ANAF a făcut doar o analiză, o interpretare a documentelor puse la dispoziție, documentele societății, aplicând doar legea.

Dincolo de această problemă situația financiară a societății în acest moment este una bună. Anul 2018 l-am închis cu un profit brut de 4 228 000 lei, cel mai mare profit pe care compania Confort Urban l-a înregistrat. Cheluielile de exploatare au scăzut față de anul precedent undeva cu 10%, iar pe anul 2019, luna iunie, la semestru are un profit de aproximativ 1 700 000 lei ”, a completat aceasta.

L.M.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Fagadau in Puscarie !
8
1
stie exact ca va linge cacatul constantenilor la viitoarele alegeri. De aceea pregateste ultimele hotii si le legitimeaza !!! Muie cu cacat !!!
12
1
bataie de joc pe banii constantenilor
14
2
Ne meritam soarta.
14
3

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614