REPLICA ONLINE CONSTANTA

17.4° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
17.4° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Promisiuni! Cursă charter specială săptămânală pentru navigatorii români

Promisiuni! Cursă charter specială săptămânală pentru navigatorii români

Replica API 25 mai 2020 | 00:00 2676

De luni bune navigatorii se află într-o situație fără precedent cauzată de criza noului coronavirus, cât și de lipsa de acțiune la nivel guvernamental pe plan mondial. La finalul săptămânii trecute au fost purtate discuții despre posibile soluții pentru transportul navigatorilor la nave și invers, la sediul Ministerului Transporturilor.

Adrian Mihălcioiu, președintele Sindicatului Liber al Navigatorilor, a primit asigurări că personalul navigant va putea reveni în țară de pe mai multe aeroporturi din Europa, posibil chiar și din SUA sau Asia.

"S-a convenit ca joi, 28 mai, să se organizeze o cursă charter doar pentru navigatori, la inițiativa operatorului aerian național, pe ruta București - Amsterdam - București. Agențiile de crewing se vor organiza și vor pregăti necesarul de navigatori pentru această cursă dus și pe cât posibil și pentru întors. Dacă acest zbor va reuși să se organizeze, se poate ca această linie să fie deschisă pentru început la un zbor pe săptămână, joi, pe aceeași rută menționată. S-au mai luat în calcul și alte două aeroporturi Londra și Munchen sau Frankfurt pentru a se organiza zboruri în aceleași condiții.", afirmă reprezentanții Sindicatului Liber al Navigatorilor.

La cererea companiilor de navigație s-au purtat discuții și despre efectuarea unor curse charter către SUA sau Asia.

În disperare de cauză, comandanții de nave au trecut la petiții

Multe promisiuni, puține fapte. Cam aceasta este concluzia discuțiilor purtate la Ministerul Transporturilor. Rămâne de văzut câte dintre promisiuni vor deveni realitate. Între timp, Andriyan Evtimov, comandant din Bulgaria, a lansat o petiție pentru a atrage atenția asupra lipsei de reacție a guvernelor din lume.

"Există o anumită schimbare dar nu îndeajuns, după atâtea săptămâni de blocare și restricții. Mulți navigatori au trecut de câteva luni în plus la bord după expirarea contractului, unii sunt la bord de peste 12 luni, în timp ce mulți alții sunt blocați în întreaga lume în imposibilitatea de a ajunge acasă. ONU, IMO și ILO au solicitat guvernelor să faciliteze schimbarea echipajelor deoarece nu mai există niciun motiv pentru care guvernele să amâne aceste masuri." Petiția online cu titilul „Seafarers Matter” poate fi accesată aici: https://seafarersmatter.com/.

Peste o sută de navigatori au fost repatrați de MAE în weekend

În cursul serii de sâmbătă, 23 mai, au revenit în țară 45 cetățeni români și un cetățean al Regatului Thailandei, membru de familie al unui cetățean român. Cetățenii repatriați lucrau în calitate de personal navigant pe mai multe vase de croazieră aflate în rada portului Manila, Filipine. Cetățenii români au revenit în țară cu două zboruri charter contractate de către companie, pe ruta Manila-Belgrad, Belgrad-București.

De asemenea, în cursul zilei de duminică, 24 mai, au revenit în țară alți 80 cetățeni români, personal navigant pe vase de croazieră aflate în Puerto Vallarta, Statele Unite Mexicane. Cetățenii români au revenit în țară prin intermediul a două zboruri charter contractate de către compania angajatoare, pe ruta Puerto Vallarta-Belgrad, Belgrad-București.

Sorin HULUBEI

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
cei repatriati de pe pasagere sunt hotelieri, nu sunt marinari !
2
0
Cum ma !!,voi va bateati cu caramida in piept cum ca nu oricine poate sa fie marinar si acum spui ca toti amarati de pa pamant sunt apti pentru munca de marinar,motiv pentru care voi romani nu sunteti inlocuiti cu alti marinari tot din Romania?.
2
4
China india filipine inchise. Doar albiturile se schimba la vapor. cu alte albituri.
3
0
Vin 100 si pleaca maxim 5 cam asta e procentul , ne inlocuiesc cu filipaci , chinezi , etc. De la crewingurile din Constanta numai promisiuni si vrajeli ca de obicei
3
1
de venit vin, dar de plecat mai pleaca?locurile lor sunt luate de filipaci si chinezi. Unii dau vina pe statul roman cum era ala care a dat interviuri prin ziare, dar omul muncea in offshore care oricum nu mai functioneaza ca inainte. Nu baieti, statul roman nu are nici o vina, a fost aceeasi situatie peste tot.
0
4

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218