26.6° Constanța Vin., 30 Sept. 2022
Anul XX Nr. 6138
26.6° Constanța Vineri, 30 Septembrie 2022 Anul XX Nr. 6138

Promovarea zonei turistice Constanţa-Mamaia, blocată de semnătura electronică

Replica API 20 mai 2011 133

Documente aruncate la coşul de gunoi

Documente aruncate la coşul de gunoi

După luni de aşteptare, s-a dat startul proiectului "Constanţa, primul pas în lunga ta călătorie - promovarea zonei turistice Constanţa-Mamaia". Obiectivul general al proiectului, finanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională, este de a contribui la valorificarea patrimoniului cultural, istoric şi natural al zonei Constanţa-Mamaia printr-o promovare unitară şi complementară, adaptată dinamicii actuale a turismului naţional, şi extinderea percepţiei generale asupra zonei ţintă a proiectului, de la "vacanţa la soare şi mare" la "vacanţa de cunoaştere". Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Litoral- Delta Dunării dă asigurări că şi în acest an, alături de Consiliul Judeţean Constanţa va contribui puternic şi solid la dezvoltarea şi promovarea turismului constănţean.

"Am răspuns imediat apelului Consiliului Judeţean Constanţa, care s-a grăbit să fie primul care iniţiază un asemenea proiect de promovare a turismului din rândul autorităţilor locale. Evident că partenerul nu putea fi decât Asociaţia Litoral, cea care are ca fondatori CJC, hotelierii, Danubius TUI, Patronatul ANAT şi Camera de Comerţ. De ce un proiect de promovare? Pentru că există bani europeni, din păcate gradul de absorbţie al fondurilor europene este în continuare extrem de redus în România şi în ceea ce priveşte turismul. Ducem o acută lipsă de promovare a turismului, mai ales pe litoral, aici unde concentrăm 46% din capacitatea de cazare a României. Avem extrem de multă nevoie de infrastructură în turism, dar la fel de multă nevoie avem de promovare şi când vine vorba de agenţiile de turism şi de hoteluri, dacă nu avem broşuri, pliante, materiale de informare, practic avem mâinile goale. De la Ministerul Turismului nu s-au mai editat materiale de câţiva ani, practic, ducem pe umerii noştri promovarea destinaţiilor româneşti. La Constanţa o parte dintre primari şi-au luat în serios rolul de promotori, activi, ai turismului", a declarat Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Litoral-Delta Dunării. Ani Merlă, directorul de Programe din cadrul Primăriei Constanţa, a menţionat că materialele de promovare a turismului vor fi tipărite în patru limbi de circulaţie internaţională: engleză, franceză, germană şi italiană. Tot ea a mai spus că singurul impediment pentru care contractul nu a fost semnat mai devreme a reprezentant-o semnătura electronică. "Este foarte greu de priceput la nivelul autorităţilor centrale că o lege apărută în România se mai şi implementează. Din 2002 există o lege care impune autorităţilor centrale şi locale semnătura electronică. Primăria Constanţa, printr-un proiect european, a câştigat 18 mii euro şi a implementat semnătura electronică. În 2008, când au ajuns documentele semnate electronic la Ministerul Turismului, au fost aruncate la coşul de gunoi pe motiv că ne-am permis să le semnăm cu o ştampilă. Colega de la IT a transmis Ministerului Turismului zeci de pagini în care a explicat ce însemnă semnătura electronică, iar în 2009 a avut loc vizita de precontractare, dar contractul s-a semnat după un an şi 10 luni", a spus Merlă. Precizăm că valoarea totală a proiectului este de 1.036.640 lei, din care valoarea totală eligibilă a proiectului este de 820.000 lei.

Alexandra VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Ti-a placut articolul?

COMENTARII

Prima pagina

LOTO

6/49
71822303312
5/49
13434111825
joker
143338282620