REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.2° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
16.2° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Protecţia Consumatorilor a amendat peste 2.600 de comercianţi, la Constanţa

Protecţia Consumatorilor a amendat peste 2.600 de comercianţi, la Constanţa

Replica API 3 februarie 2015 | 22:56 126

Nereguli pentru toate serviciile

Nereguli pentru toate serviciile

Mihai Perifan

În peste jumătate din controalele pe care Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) le-a efectuat, în 2014, în Constanţa, instituţia susţine că a fost determinată să aplice contravenţii. „S-au întreprins 4414 acţiuni de control, iar 60% din acestea au fost finalizate cu procese verbale de constatare contravenţie. S-au aplicat 2.634 sancţiuni contravenţionale, din care 2.310 au fost amenzi în valoare de 4.847.100 lei, diferenţa de 324 fiind avertismente”, se arată în bilanţul pe anul trecut al CJPC. În topul neregulilor se regăsesc produsele alimentare şi cele financiare. „Din cele 2.634 procese verbale de constatare contravenţie, 430 au fost la produsele alimentare, 409 la produsele nealimentare, iar un procent de 68% îl reprezintă: serviciile alimentare, serviciile nealimentare şi servicii financiare. Din totalul amenzilor aplicate au fost încasate în procent de aproape 70%, restul fiind înaintate organelor competente pentru executare silită. Ca urmare a neconformitatilor constatate pe timpul acţiunilor de control au fost oprite definitiv de la comercializare produse în valoare de 27.737 lei. În cursul anului 2014 s-au înregistrat 2.901 sesizări şi reclamaţii la nivelul comisariatului, fiind soluţionate un număr de 2.833, diferenţa s-a soluţionat la începutul lunii ianuarie 2015”, se mai arată în bilanţul CJPC. „Petiţiile au vizat facturarea energiei termice, a serviciilor de telefonie mobila, a consumului de apa, refuzul rezilierii unor contracte de telefonie, dar si pentru servicii de furnizare internet, bunuri de folosinta indelungata defectate in perioada de garantie, produse alimentare neconforme, produse cosmetice, încălţăminte cu neconformităţi sau neconcordanţa preţurilor de la raft cu cele de la casa de marcat, servicii de alimentaţie publică neconforme şi nu în ultimul rând serviciile financiare”, a precizat Mihai Perifan, Comisarul Şef Adjunct al CJPC Constanţa, instituţie care a mai precizat faptul că la preparatele din carne nu a corespuns conţinutul de umiditate şi conţinutul de proteină totalo; vin cu sediment; peşte congelat cu procent de glazură gheaţă mai mare decât cel declarat, iar în ceea ce priveşte produsele nealimentare, este vorba de articole textile la care în urma încercărilor de laborator a reieşit că pe eticheta de însoţire a produsului este menţionată o anumită compoziţie fibroasă, iar în urma analizei aceasta nu se regăseşte sau nu este cea declarată; lichid de spălat parbrize la care punctul de congelare nu coincide cu cel declarat.

Marius Florian VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218