REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.9° Constanța Mie., 24 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6709
11.9° Constanța Miercuri, 24 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6709
 

Protectia Consumatorilor- moasa comunala a constantenilor

Protectia Consumatorilor- moasa comunala a constantenilor

Replica API 19 martie 2011 | 00:00 187

Potrivit lui Dionisie Culetu,

Potrivit lui Dionisie Culetu,

Reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Constanţa au de rezolvat reclamaţii de tot soiul. Pe lângă reclamaţiile justificate, există şi sesizări care nu intră în aria lor de competenţă, dar ei preiau plângerile şi le transmit organelor competente. Şeful CJPC, Dionisie Culeţu, a declarat, pentru "Replica" de Constanţa, că bilanţul anului trecut a fost extrem de prolific: 4.000 de acţiuni de control şi amenzi de două ori mai multe decât în 2009. Şi 2011 a început în forţă, între tematicile de control fiind, până în prezent, abordate cea privind buteliile de gaz lichefiat, dar şi saloanele din înfrumuseţare. În privinţa acestora, grijă mare doamnelor şi domnilor! Sunt destule unităţi care nu respectă regulile de igienă sau care nu sterilizează instrumentarul.

Reporter: Domnule comisar şef, care sunt priorităţile CJPC în 2011?

Dionisie Culeţu: Avem aceleaşi obiective ca şi anul trecut, respectiv educarea consumatorilor şi a operatorilor economici. Totodată, vom efectua, de acum înainte, controale şi în week-end, mai ales în supermarketuri, pentru că oamenii sunt liberi la sfârşit de săptămână şi trebuie să fim atenţi la ce scot comercianţii pe piaţă.

Rep.: Care este bilanţul pe anul anterior?

D.C.: Anul 2010 a fost un an de succes, asta în condiţiile în care am avut de rezolvat peste 4.000 de reclamaţii, 60% dintre ele fiind întemeiate. De asemenea, am avut peste 80 de tematici naţionale şi proprii de control, peste 4.000 de acţiuni de control încheiate cu procese verbale de constatare şi contravenţie. Acestora li s-au adăugat amenzi de peste opt milioane de lei, dublu comparativ cu anul 2009.

Rep.: Cât de receptivi sunt operatorii economici?

D.C.: După toate tematicile de control desfăşurate am avut şedinţe de consiliere cu ei, tocmai pentru a-i pune la punct cu legislaţia în vigoare. Dorinţa noastră este aceea de a preveni apariţia unor neconformităţi, unor deficienţe în relaţia consumator- operator economic. Noi am plecat mereu de la ideea că dacă avem operatori economici bine informaţi, şi calitatea serviciilor şi relaţia dintre ei va fi una mai bună.

Rep.: Sunt mai disciplinaţi operatorii economici după efectuarea controalelor?

D.C.: Da, cei mai mulţi dintre ei vor să intre în legalitate. Desigur că mai sunt şi operatori recalcitranţi. Din cauza crizei, lumea este stresată că afacerile nu mai merg ca acum câţiva ani, însă nu am fost niciodată agresaţi.

Rep.: Care au fost tematicile de control cele mai importante din anul acesta?

D.C.: Programul tematic este destul de bogat şi în 2011. Până acum, am avut 14 acţiuni tematice, din care zece desfăşurate la nivel naţional şi cinci proprii. Am avut o tematică de control privind buteliile de gaz lichefiat. Ca urmare a controalelor întreprinse, am găsit butelii defecte, motiv pentru care am scos de la vânzare 40 de butelii. Altă tematică interesantă - controalele la saloanele de înfrumuseţare. În majoritatea saloanelor au fost descoperite nereguli. Aici au fost depistate deficienţe legate de igienă, s-au găsit ustensile murdare, motiv pentru care, din cei peste 40 de operatori economici verificaţi, trei au primit decizii de închidere din cauza igienei necorespunzătoare şi pentru că la faţa locului nu exista sau nu funcţiona aparatul de sterilizare.

Rep.: Ce amenzi au fost aplicate de la începutul anului şi până în prezent?

D.C.: Până la începutul lunii martie am efectuat un număr de 225 de acţiuni de control, în urma cărora am aplicat amenzi în valoare totală de peste 500.000 de lei.

Rep.: Cât de des apelează constănţenii la Protecţia Consumatorilor?

D.C.: Aş putea spune că uneori Protecţia Consumatorilor se transformă într-un fel de moaşă comunală. Oamenii vin la noi cu orice fel de probleme şi chiar dacă unele aspecte semnalate nu intră în sfera noastră de competenţă, noi le preluăm şi înaintăm petiţiile mai departe.

Rep.: Aţi avut şi reclamaţii mai ieşite din comun?

D.C.: Pentru noi orice reclamaţie este importantă. De-a lungul timpului, am avut reclamaţii privind asigurarea reţelelor de utilităţi în cartierele noi. Altele au vizat firmele de construcţii pentru că oamenii nu au ştiut cum să-şi aleagă firmele pentru mansardări şi au ajuns să dea banii fără a încheia în prealabil un contract. Trebuie să recunosc că pe primul loc se află firmele de cablu, internet, tv. Constănţenii reclamă tocmai faptul că firmele de cablu nu le preiau sesizările. În plus, de foarte multe ori sunt puşi să plătească tot felul de taxe. Pe locul doi figurează fimele de utilităţi (apă, căldură, energie electrică). Pe locul al treilea, în 2010 au ajuns băncile. Aici am avut de patru-cinci ori mai multe reclamaţii în 2010 faţă de 2009.

Rep: Vă descurcaţi cu personalul pe care îl aveţi la ora actuală?

D.C.: Deşi am rămas foarte puţini, putem spune că ne descurcăm. În momentul de faţă, judeţul este verificat de 16 inspectori.

Rep.: Dar cu comisarii pe care îi aveţi pe timpul sezonului estival?

D.C.: Mi-am dat seama din experienţa anului 2010 că ne descurcăm foarte bine în această formulă, deşi am avut mult mai puţini oameni decât în anii trecuţi.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218