REPLICA ONLINE CONSTANTA

18.4° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
18.4° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Protecţia Consumatorului a aplicat amenzi de peste 300.000 de lei retailerilor! Motivele: ŢEPUIREA clienţilor

Protecţia Consumatorului a aplicat amenzi de peste 300.000 de lei retailerilor! Motivele: ŢEPUIREA clienţilor

Replica API 10 noiembrie 2017 | 00:00 225

Comisarul-șef adjunct Horia Constantinescu a susţinut, joi, 9 noiembrie a.c., o conferință de presă, la sediul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului, tema principală fiind comerțul incorect practicat de marii retaileri de pe piața constănțeană. Promoțiile false, minciunile de pe etichete au fost sancționate aspru de comisari, amenzile aplicate fiind colosale. Practic, din cele 65 de controale efectuate, au fost găsite 41 de abateri, pentru care s-au aplicat 61 de amenzi contravenționale în valoare totală de 321.500 lei! Mai mult, pentru 15 operatori economici s-a impus sistarea practicii comerciale incorecte.

„La această dată, 9.11.2017, CJPC a efectuat un număr de 65 de acțiuni de control la marii retaileri, și în general vizând calitatea produselor, modul în care acestea sunt promovate și puse la vânzare. Au fost constatate în 41 dintre acestea abateri, pentru care s-au aplicat 61 de amenzi în valoare de 321.500 lei și 12 avertismente, iar pentru 15 operatori economici s-a dispus încetarea practicii comerciale incorecte.

Aș putea porni de la motivul principal al aceste întâlniri: trebuie să găsim o formulă în care consumatorul român să poată fi protejat, informat corect și să nu mai fie transformat în cobaiul importatorilor de produse și distribuitorilor acestora. Mare parte din vinele găsite sunt acelea că plecăm de la legume-fructe, importul și distribuția de produse și așezarea lor pe raft ca fructe-legume calitatea I, dar de fapt sunt, în cel mai fericit caz, calitatea a II-a, decalibrate, fără informații suficiente puse la dispoziția consumatorului.

Vreau să atrag atenția că mare parte dintre cele care sunt foarte aspectuoase, de fapt sunt tropite cu te miri ce alte substanțe al căror consum îndelungat poate aduce grave prejudicii sănătății, lucru care nu apare pe niciune dintre etichetele așezate la raft și apare doar pe lădiță, într-un colț, consumatorul român nefiind avizat nici măcar de marele retailer. Neavizarea este foarte periculoasă.

De exemplu, mulți dintre noi tăiem lămâia, o punem în ceai, fără să ne gândim că ar trebui spălată cu peria de sârmă sau mașina de spălat, să scoatem de pe ea E-uri. Să nu mai lăsăm bunica să ne radă coajă de lămâie în prăjituri, după cum ne-a obișnuit, că s-ar putea prăjitura să lumineze în cameră din materiale din astea radioactive”, a punctat șeful OPC Constanța.

Exemplele date de către șeful OPC sunt de râsu-plânsu!

„Piața românească este inundată de produse de tip altceva. De exemplu, avem brânză tare de tip parmezan, avem o brânză moale de tip feta, avem un ulei de tip ulei de măsline. Pe o etichetă de ulei scrie hilar „gust plăcut de măsline”. Consumatorul român este total neavizat. Este o poveste total intenționată și de aceasta am aplicat amenzi de la 5.000 de RON până la 20.000 de RON.

Avem de asemenea produse care ajung să fie numărul 1 în lume, numărul 1 în România, pe raft. Toate sunt numărul 1. Cum te întorci, nu există numărul 2. Aici avem pe cercetătorii de piață că, de exemplu, conform acelui studiu, un produs este numărul 1 în lume, după ce a fost făcută o cercetare în 26 de state... din 190. Nu e lumea noastră în care noi trăim, este lumea acestui cercetător de piață. Este o lume distinctă, care îi dă posibilitatea să ne mintă flagrant, în dorința de a păcăli pe fiecare din consumatori.

Le recomand oamenilor să citească eticheta. Nu sunt chemat aici să vorbesc de calitate, dar pot să spun că cel care crede că va cumpără așa zisa frișcă nu va avea un drum la fel de sănătos ca cel care chiar cumpără frișcă. Ajungem la lapte demachiant. Aveam un amic care cerea în magazine un detergent obișnuit, că a văzut în reclamă că există un detergent foarte bun comparat cu un detergent obișnuit.

El zicea că nu își permite detergentul scump și că vrea un detergent obișnuit. Cam așa avem și studiile acestea. Avem studii cum că laptele nutritiv respectiv este numărul unu, doar că în urmă cu 7-8 ani. Nu mai știm dacă este așa, dar conform acestui studiu, aflăm că e numărul 1. Am găsit un alt produs similar, etichetat tot numărul 1, dar era vorba de un alt cercetător. Acest tip de etichetare este o practică comercială înșelătoare”, a adăugat Horia Constantinescu.

Claudia CORBU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Felicitari Horia !Romania piata de desfacere a gunoaielor UE considerat un stat de mana a 3 a !In colaborare cu politrucii si parlamentul de porci ai Ro ! Ucisi fara mila !
2
0
Marceturile ne otravesc incet dar sigur
2
0
corect si nici nu cauta mai ieftin, ia de la prima dugheana intalnita, e unul mai jos care zice de scoruri, dar cine te pune sa cumperi?
1
1
Romanul e prost. El citeste ca este otravit, dar continua sa cumpere. Felicitari Horia.
6
1
Penny au scoruri de te arunca pe pereti mai ales la legume.
9
1

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218