REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.4° Constanța Mar., 23 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6708
11.4° Constanța Marți, 23 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6708
 

Protecţia Consumatorului, la bilanţ: valoarea amenzilor, în creştere!

Protecţia Consumatorului, la bilanţ: valoarea amenzilor, în creştere!

Replica API 16 martie 2018 | 00:00 354

Horia Constantinescu

Inspectorii Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului au efectuat anul trecut 3.857 de controale la unități de alimentație publică. Directorul CJPC, Horia Constantinescu, a declarat că numărul de acțiuni a scăzut în 2017 față de 2016, însă cuantumul amenzilor are o tendința ascendentă. De asemenea au fost întocmite anul trecut 2.473 de procese verbale, dintre acestea peste o mie cinci sute au fost cu amendă. Au fost aplicate în aceeași perioadă amenzi în valoare de peste opt milioane cinci sute de lei și au fost înregistrate 3.634 de reclamații făcute de consumatori, cele mai multe fiind înregistrate la produsele alimentare - peste 300 de reclamații.

Pentru corecta informare a consumatorilor și pentru a le da acestora posibilitatea să afle informații referitoare la modul în care se pot face sesizări și reclamații cu privire la produsele și serviciile ce le sun puse la dispoziție atât în mediul on-line, profesioniștii au obligația ca pe site-urile companiilor să existe următoarele informații:

- Înainte ca un contract la distanță sau în afara spațiilro comerciale sau orice ofertă similară să producă efecte obligatorii asupra consumatorilor, profesionistul trebuie să furnizeze consumatorului următoarele informații în moc clar și inteligibil:

a) Principalele caracteristici ale produselor sau serviciilor, având în vedere mediul de comunicare și produsele sau serviciile în cauză

b) Identitatea profesionistului, cum ar fi denumirea sa comercială

c) Adresa poștală la care profesionistul este stabilit, precum și, în cazul în care există, număr de telefon, numărul de fax și adresa de poștă electronică ale acestuia la care poate fi efectiv contactat, pentru a-i permite consumatorului să ia rapid legătura cu profesionistul și să comunice cu acesta în mod eficient și, dacă este cazul, adresa poștală și identitatea profesionistului în numele căruia acționează

d) În cazul în care este diferită de adresa furnizată/adresa poștală a locului în care profesionistul își desfășoară activitatea și, după caz, adresa poștală a profesionistului în numele căruia acționează, la care conumatorul poate trimite eventualele reclamații

e) Prețul total al produselor și serviciilor cu toate taxele incluse

f) și cel mai important lucru prevăzut de OUG 34/2014 este că deoarece consumatorul nu poate vedea/proba produsul cumpărat on-line acesta are dreptul de retragere în termen de 14 zile, FĂRĂ nicio justificare.

Câteva sfaturi la cumpărăturile on-line:

- fiți atenți când oferiți detaliile cardului de credit sau debit pe internet: verificați întotdeauna dacă preluiarea datelor se face prin protocol securizat (url-ul de tip https:// înseamnă protocol securizat, iar http:// e necriptat)/. Refuzați tranzacția dacă vi se cere codul PIN. Este normal să vi se ceară codul CVV (format din 3 sau 4 cifre, inscripționat pe card)

- este preferabil să cumpărați de la companii cunoscute sau cu care ați mai avut contacte comerciale înainte sau despre care nu există comentarii negative ale altor clienți pe forumurile de discuții sau pe site-urile de evaluare a serviciilor

- evitați operatorii economici care nu afișează date de contact compelte și care se rezumă doar la o adresă de e-mail

- comparați ofertele de preț, condițiile de livrare și garanție ale mai multor comercianți înainte de a lua o decizie

- dacă bunurile sunt expediate din străinătate, fiți atenți la taxele poștale și alte costuri pe care comercianul nu le afișează/calculează cum ar fi taxele vamale și TVA

- este important să tipăriți la imprimantă comanda dumneavoastră și clauzele și condițiile ce apar pe site la momentul cumpărării, pentru situația în care ulterior aveți de rezolvat o dispută cu vânzătorul

- cunoașterea limbii în care sunt oferite informațiile pe site vă permite să faceți o alegere conformă cu intențiile

- dacă folosiți internetul mobil, introduceți manual adresa site-ului dorit. Pe un ecran de telefon mobil s-ar putea să nu vedeți întreaga adresă și astfel puteți deveni vulnerabili.

Claudia CORBU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
La casa de asigurari Constanta, camera 29, daca intarzii 5 minute, ca nu poti scapa mai repede de la munca, nu mai poti depune acte; DAR mai sunt persoane care dau telefoane, si ca prin magie, apare o duduie care deschide usa si primeste persoanele care au dat telefoane. Sa se faca control la plosnitele de Casa de Asigurari C-ta, camera 29.
2
0
Acest personaj nu poate sa isi indeplineasca atributiile din fisa postului fara sa isi faca publicitate??? ne-ai intoxicat tataie.
1
1
De acord sa creasca amenzile, dar cu conditia ca sa nfie si incasate la bugetul statului. NU se spune nimicdespre incasarea contravalorii amenzilor. Daca se dau amenzi ca la prostituate sa le dea in continuare.
2
0
Va rugam nu mai publicati fata acestui barbat ! Sperie copiii si femeile gravide sunt puse in pericol ! Seamana cu un orangutan .
6
1

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218