REPLICA ONLINE CONSTANTA

19° Constanța Joi, 28 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6682
19° Constanța Joi, 28 Martie 2024 Anul XX Nr. 6682
 

PUZ-ul din VETERANI va fi REACTUALIZAT de PRIMĂRIA Constanța!

PUZ-ul din VETERANI va fi REACTUALIZAT de PRIMĂRIA Constanța!

Replica API 30 iulie 2021 | 16:53 4199

Primăria Constanța dorește o reactualizare a Planului Urbanistic Zonal - Constanţa - Cumpăna, ce vizează cartierul Veterani. Pentru a face acest lucru trebuie să anuleze, două hotărâri de Consiliul Local emise în anii 2009 și 2013. Cetățenii din Veterani au aflat din „zvonuri” că reglementările impuse vor fi cele din 1999, ceea ce nu este adevărat. Ei bine, aceștia ar trebui să stea liniștiți pentru că se intenționează elaborarea unui noi PUZ.

Cartierul Veterani intră în atenția municipalității. Problemele se țin lanț de locutorii zonei care își doresc să trăiască în condiții normale, cu electricitate, gaze, apă, infrastructură rutieră și toate utilitățile esențiale. Însă, ce nu știu ei este că prevederile a două PUZ-uri implementate nu concordă cu prevederile Planului Urbanistic General în ceea ce priveşte funcţiunile admise, valoarea indicatorilor urbanistici. Coroborat cu hotărârile judecătoreşti de anulare parţială, pronunţate în în două dosare civile a PUZ-urilor, s-a ajuns la inițierea acestui proiect ce vizează revocarea HCL nr. 489/2009, HCL nr. 316/2013, precum şi a actelor administrative subsecvente emise în baza acestora. Acesta va fi votat de consilierii municipali, vineri, 30 iulie.

Vizat este cartierul Veterani

Documentaţia vizează Cartierul Veterani ce este reglementat prin trei zone: ZRL2 – locuințe cu maxim P+2 niveluri situate în noile extinderi pentru ariile de extindere cu noi zone rezidențiale este necesară elaborarea PUZ cu regulament aferent, prin care să se stabilească planul de parcelare, trama stradală locală precum și echipamentele complementare și tehnico-edilitare. Este necesar ca planul de parcelare să fie întocmit exclusiv pe criterii urbanistice pentru asigurarea unei dezvoltări corespunzătoare nivelului unui municipiu de rang 1, cu influența la nivel regional; ZRE2 - subzona echipamentelor publice la nivel de cartier și complex rezidențial propuse în zone de extindere sau dezvoltări noi; ZRT1b - zona unităţilor de transfer, unde sunt permise următoarele utilizări: construcții și amenajări pentru gararea și întreținerea mijloacelor de transport greu rutier și pentru transferul mărfurilor transportate în mijloace de transport cu tonaj și gabarit permis în localitate, instalații de transfer, precum și serviciile anexe aferente.

Locutorii au semnalat disfuncționalitățile

Întrucât se întrevede ca, în viitorul apropiat, noile aspirații ale locuitorilor precum și disfuncționalitățile semnalate în special în ansamblurile cu locuințe colective recent realizate vor impune unele intervenții corective, va fi necesar să se elaboreze PUZ-uri parțiale pentru aceste ansambluri de locuințe.

De ce a fost anulat PUZ-ul din 2009

Analizând documentaţia de urbanism aprobată prin HCL nr. 489/2009, se reţin multiplele cauze de nulitate ale acesteia, după cum urmează: certificatul de urbanism emis în scopul elaborării documentaţiei urbanistice sub nr. 4497/12.11.2007 a fost eliberat cu nerespectarea legii; certificatul de urbanism menţionează, în fals, că terenul studiat/ce urma a fi reglementat este proprietate a persoanelor fizice şi juridice; documentaţia de urbanism aprobată prin HCLM nr. 489/2009 nu a fost avizată de Comisia tehnică de amenajare a teritoriului şi urbanismului.

Din perspectiva reglementărilor cuprinse în HCLM nr. 489/2009, aspectele de nelegalitate sunt reprezentate de împărţirea teritoriului în subzone cu diversificarea funcţiunilor aprobate, fără respectarea prevederilor generale cu caracter obligatoriu din PUG; derogările nepermise privesc cea mai mare parte a reglementărilor dar, esenţial, cele referitoare la spaţiile verzi obligatoriu a fi amenajate în cadrul fiecărei subzone, cele referitoare la regimul de înălţime şi limitele maxime.

Revocare impusă de instanță

Revocarea HCL nr. 489/2009 este impusă şi de existenţa a 2 hotărâri judecătoreşti de anulare parţială, pronunţate in dosarele civile nr. 3744/118/2015 şi 2242/118/2017 (conform cererilor reclamanţilor) a PUZ aprobat prin HCLM nr. 489/2009, motivat atât de omisiunea asigurării transparenţei şi a consultării, cât şi de faptul că prin PUZ au fost transformate în căi de circulaţie proprietăţi private cu destinaţia "curţi-construcţii". Ca efect al anulărilor parţiale, au fost anulate 2 căi de circulaţie esenţiale, fără de care PUZ-ul nu mai este funcţional.

De ce a fost anulat PUZ-ul din 2013

Analizând prevederile urbanistice stabilite prin HCL nr. 316/2013 privind Reactualizare Plan Urbanistic Zonal — Constanţa-Cumpăna, teren în suprafaţă de 89,14 ha, proprietate persoane fizice şi juridice, abrogarea acesteia este impusă în considerarea următoarelor aspecte de nelegalitate: cât priveşte certificatul de urbanism ce a stat la baza elaborării documentaţiei, acesta preia generic sau deloc reglementările urbanistice aplicabile, iar, pe de altă parte, omite, obligarea elaboratorului la obţinerea de avize sau efectuarea de studii obligatorii conform legii. Astfel, nu s-a solicitat obţinerea niciunor avize de la furnizorii de utilităţi, cu excepţia furnizorului de electricitate, nu au fost impuse studii geotehnice, nici studii de trafic şi circulaţie.

Anulat parțial de instanță

PUZ aprobat prin HCLM nr. 316/2013 a fost anulat parţial prin 2 hotărâri judecătoreşti definitive pronunţate în dosarele civile nr. 3744/118/2015 şi 2242/118/2017 al căror rezultat este anularea unor căi de circulaţie fără de care PUZ-ul nu mai este funcţional. Cât priveşte zona locuinţelor colective înalte, ZM3 şi ZM4, reglementările nu respectă recomandarea impusă prin PUG.

Municipalitatea nu se mai poate baza pe PUZ-uri vechi de peste 8 ani

Concluzionând, la data prezentei, PUZ-ul aprobat în 2009 are o vechime de aproape 12 ani, iar cel aprobat în 2013 de 8 ani, iar situaţia de fapt analizată la data elaborării acestora (atât cât a fost analizată) nu mai corespunde, în considerarea dezvoltării municipiului, celei valabile la data adoptării prezentei. Valabilitatea întinsă pe 10 ani a unui PUZ este una ce depăşeşte perioada legală de valabilitate.

Diana BERECHET

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
28291833747
5/49
102511321216
joker
2832645102