REPLICA ONLINE CONSTANTA

13.4° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
13.4° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Răducu Popescu, managerul proiectului CORAL: S-a sudat o echipă redutabilă în județul Constanța care poate implementa orice alt proiect cu finanțare europeană

Răducu Popescu, managerul proiectului CORAL: S-a sudat o echipă redutabilă în județul Constanța care poate implementa orice alt proiect cu finanțare europeană

Replica API 24 noiembrie 2015 | 20:52 348

Inspectoratul Şcolar Judeţean Contanța, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Tulcea și Uniunea Democrată a Tătarilor Turco-Musulmani din România au încheiat proiectul derulat în ultimele 18 luni - “Consiliere si Oportunități de Reintegrare și Acces Liber la educație” (CORAL).

Prin acest proiect european au fost dezvoltate competențele profesionale specifice pentru 120 de persoane din categoria personalului suport implicat în programe de tip ADS - „A doua șansă” şi au fost reintegrate în sistemul de educație 360 de persoane care au abandonat școala de cel puțin 4 ani. Totodată, a crescut gradul de participare la educație în comunitățile dezavantajate prin servicii de asistență socio-educativă și consiliere pentru 200 de elevi și 100 de preșcolari cu risc de abandon din județele Constanța și Tulcea şi a fost stimulat parteneriatul activ școală–comunitate, prin crearea și dezvoltarea sustenabilă a 4 Centre de asistență socio-educativă (CASE), destinate menținerii copiilor și tinerilor în sistemul de educație, care au fost dotate cu echipamente audio-video de ultimă generaţie.

Liviu Constandache, coordonatorul tehnic al proiectului CORAL: "Fiecare școală care are o astfel de tehnologie, mă refer la cele din Cobadin, Medgidia, Babadag și liceul Decebal, pot deveni studiouri de transmisii și înregistrări online, iar de acolo pot difuza materiale educaționale".

De asemenea, a fost achiziționată aplicația de e-learning, precum şi servicii necesare bunei desfășurări a programului de sprijin și de prelucrare a sesiunilor înregistrate și transformarea acestora în materiale de învățare (instruire, suport, transmisii live, înregistrări video, stocare conținut, securitate rețea, multiconferințe). Fiecare școală în care s-a dezvoltat un program ADŞ - „A doua șansă” beneficiază de un kitt educaţional (hărți, planșe educaționale, alte materiale didactice specifice). De asemenea, elevii cuprinși în programul ADŞ - „A doua șansă” au avut alocate kitt-uri educaţionale (rechizite școlare şi materiale specifice de învățare).

Dumitru Damian, inspectorul general al Inspectoratului Școlar Județean Tulcea: "Acești cursanți au întrerupt la diferite vârste și au revenit la școală cu altă minte și cu alți ochi și cu percepția de după ani și ani că revenirea la școală înseamnă foarte mult”.

Pe parcursul proiectului au existat activități de tip “Caravană” în 16 localități la nivel regional, în județele Constanța și Tulcea. În fiecare localitate s-au organizat întâlniri la care au participat persoane aflate în situații sau risc de abandon școlar, autorități locale, părinți, cadre didactice și alți membri ai comunității interesați de problematică. În cadrul caravanei au fost realizate documentare video, dezbaterile din cadrul întâlnirilor fiind înregistrate integral, iar problematicile au fost dezbătute în 12 emisiuni de televiziune, la ore de audienţă, în deschidere de prime-time.

În ceea ce priveşte sustenabilitatea proiectului, obiectivele propuse și rezultatele asumate au fost atinse odată cu finalizarea implementării, deci nu vor fi necesare finanțări ulterioare pentru realizarea lor. Continuarea acțiunilor de formare va permite ca beneficiile proiectului să poată fi ușor transferate altor comunități la nivel regional și interregional.

Tot în cadrul proiectului “Consiliere și Oportunități de Reintegrare și Acces Liber la educație” (CORAL) a fost realizat “Raportul de evaluare privind analiza contextului în care vor fi implementate programe de prevenţie şi corecţie prin programele A Doua Şansă, a abandonului şcolar în judeţele Constanţa şi Tulcea”, care indică următoarele concluzii:

□ Abandonul şcolar generează atât costuri sociale, cât şi costuri economice, care afectează grav individul şi comunitatea din care provine.

□ Abandonul şcolar nu este numai o problemă individuală, ci mai ales una a comunităţii şi a societăţii, în general.

□ Peste 75% din cauzele abandonului nu sunt strict legate de şcoală. Cauzele abandonului sunt generate în principal de situaţia socio-culturală şi economică a familiei şi de situaţia socio-economică a comunităţii din care provine elevul. Aceste cauze se referă la sărăcie, mediul familial, cultura şi tradiţiile grupului de apartenenţă, localizarea domiciliului faţă de şcoală, nevoile şi lipsurile din familie etc.

În cadrul studiului au fost identificate următoarele cauze care ar necesita implementarea măsurilor de intervenţie:

- Cauze educaţionale: programa şcolară încărcată, metodologia de predare neadaptată, lipsa psihologului/psihopedagogului, lipsa mediatorului şcolar, orarul încărcat, lipsa cabinetelor şi laboratoarelor de specialitate, materiale educaţionale deficitare.

- Cauze socio-economice: distanţa faţă de şcoală, sărăcia, neimplicarea familiei, nevoia de forţă de muncă în familie şi implicarea copiilor în activităţi productive, lipsa de educaţie a părinţilor, tradiţii culturale specifice, lipsa locurilor de muncă etc.

Studiul realizat în cadrul proiectului ”Consiliere şi Oportunităţi de Reintegrare şi Acces Liber la educaţie” – CORAL poate fi integrat în strategiile de dezvoltare ale inspectoratelor şcolare judeţene, ca argument şi bază pentru scrierea şi implementare de proiecte viitoare, asigurând atât contextualizarea problematicii abandonului şcolar şi al prevenirii părăsirii timpurii a şcolii, cât şi justificarea reală, onestă şi adaptată, pentru idei şi soluţii viabile de optimizare a educaţiei în zonele vulnerabile identificate.

Conf.univ.dr. Răducu Popescu, managerul proiectului CORAL: "S-a sudat o echipă redutabilă în județul Constanța care poate implementa orice alt proiect cu finanțare europeană”.

Proiectul CORAL este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 - Investește în oameni!

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218