REPLICA ONLINE CONSTANTA

14.8° Constanța Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
14.8° Constanța Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

RAJA a introdus tehnologia cu raze ultraviolete pentru dezinfecţia apei

RAJA a introdus tehnologia cu raze ultraviolete pentru dezinfecţia apei

Replica API 24 septembrie 2013 | 00:00 492

În premieră la nivel naţional,

În premieră la nivel naţional,

SC RAJA SA Constanţa este cel mai mare operator regional din România în domeniul alimentării cu apă a populaţiei, deservind consumatorii din 145 de localităţi răspândite pe teritoriul a şase judeţe: Constanţa, Ialomiţa, Călăraşi, Ilfov, Dâmboviţa şi Braşov. Pentru RAJA Constanţa, calitatea serviciilor furnizate nu mai reprezintă un deziderat, ci o certitudine reconfirmată prin fiecare picătură de apă furnizată milioanelor de consumatori. Creşterea şi menţinerea calităţii apei potabile la cele mai înalte standarde europene s-au reuşit prin eforturi susţinute financiare şi umane, zi de zi şi an de an. Încă din anul 2008, S.C. RAJA S.A. Constanţa a obţinut certificarea sistemului de management al siguranţei alimentului în conformitate cu cerinţele standardului ISO 22000:2005. Pentru menţinerea acestei certificări, societatea noastră este auditată anual de două ori pentru calitatea apei potabile furnizată. În acest context, alimentarea cu apă numai din sursele de subteran, cu apă de cea mai bună calitate, cu caracteristici similare apei plate, a fost obiectivul societăţii. Apa furnizată de RAJA este extrasă de la adâncimi cuprinse între 120 şi chiar 1.000 metri, din cele peste 400 de puţuri/foraje de extragere a apei din subteran amplasate pe cele 91 de surse de adâncime. În premieră la nivel naţional, SC RAJA SA Constanţa a introdus tehnologia cu raze ultraviolete pentru dezinfecţia apei. Tehnologia cu ultraviolete este o metodă sigură pentru tratarea apei ce nu foloseşte adaosuri chimice şi implicit nu afectează mediul înconjurător. În urma tratării, proprietăţile fizice şi chimice ale apei nu se schimbă, dar se reuşeşte eliminarea eventualelor componente bacterilogice, motiv pentru care metoda este folosită cu succes în numeroase ţări în tratarea apei potabile, dar şi în industria alimentară şi farmeceutică. Tot societatea RAJA Constanţa a fost prima din ţară, la nivelul căreia s-a înfiinţat un serviciu de specialitate - Direcţia de Calitate, ai cărui reprezentanţi monitorizează şi analizează indicatorii chimici, fizici şi biologici ai apei potabile, indicatorii care atestă potabilitatea finală a apei livrate, analize care se fac în permanenţă, chiar şi din oră în oră, prin intermediul laboratoarelor acreditate RENAR. Tot pentru a asigura un control maxim al calităţii apei potabile, la nivelul societăţii a mai fost înfiinţată şi Inspecţia Sanitară şi de Mediu, ai cărei reprezentanţi verifică permanent prin sondaj calitatea apei. Mai mult, între RAJA Constanţa şi Direcţia de Sănătate Publică Judeţeană Constanţa există un contract de monitorizare a calităţii apei. Prin recoltarea de probe din toate sursele de apă care sunt analizate în laboratoarele proprii, reprezentanţii DSPJ realizează practic un supracontrol asupra calităţii apei potabile. În aceste condiţii, toţi abonaţii RAJA Constanţa au certitudinea că apa potabilă pe care o consumă din sistemul de alimentare al societăţii este de o calitate ireproşabilă, în conformitate cu prevederile legale. În prezent, majoritatea blocurilor din municipiul Constanţa, dar şi din judeţ au o vechime de peste 25 de ani. Există încă şi cazuri în care vechimea condominiilor ajunge şi la aproape 40 de ani. În toate aceste situaţii, procentul în care au fost efectuate reparaţiile capitale la instalaţiile comune se apropie foarte mult de 0%. Numărul asociaţiilor cu subsolul inundat din cauza conductelor sparte creşte de la zi la zi. Mai mult, din cauza vechimii instalaţiilor comune de la nivelul blocurilor care aparţin asociaţiilor (conducte colmatate, sparte, ruginite), calitatea apei potabile livrate de RAJA are de suferit. În aceste situaţii, eforturile făcute de RAJA Constanţa pentru a asigura o apă foarte bună din punct de vedere calitativ, practic, nu au nici o finalitate, atâta timp cât sistemul interior de alimentare este unul învechit, spart şi plin de rugină. Bineînţeles, că în aceste condiţii, apa care ajunge la robinetele consumatorilor de la bloc suferă anumite modificări şi nu mai corespunde din punct de vedere calitativ cu apa furnizată de RAJA pe sistemul de alimentare aparţinând societăţii. În conformitate cu legislaţia în vigoare, instalaţiile din subsolul blocurilor/condominiilor şi cele care trec de contorul general sunt proprietatea indiviză a tuturor locatarilor/proprietarilor imobilului respectiv. Reparaţiile şi întreţinerea acestor instalaţii interioare cad exclusiv în sarcini locatarilor/proprietarilor. SC RAJA SA Constanţa administrează şi intervine doar la nivelul reţelei publice de alimentare cu apă, limita de proprietate fiind apometrul general. Pentru a demonstra cetăţenilor/abonaţilor că apa livrată de societatea noastră este din punct de vedere calitativ foarte bună, având caracteristicile apei plate comercializate la nivel naţional, SC RAJA SA Constanţa a relansat astăzi campania "Apa este viaţă" ce se va desfăşura în perioada 23 - 29 septembrie în Constanţa. Practic, în această perioadă în oraş, vor fi montate în 15 locaţii, alese diferit în cele şapte zile, corturi unde cetăţenii vor putea bea apa direct din reţeaua centralizată administrată de RAJA. La nivelul acestor locaţii, amplasate toate la intrările în blocuri, există un robinet legat la reţeaua stradală exact înaintea apometrilor blocurilor respective. Astfel, în fiecare zi a campaniei, cetăţenii din zonă vor putea bea apă potabilă aşa cum este ea furnizată de societatea noastră şi vor putea face diferenţa între apa din reţeaua stradală şi apa care ajunge la robinetele din apartamente după ce aceasta a trecut prin instalaţiile vechi şi de peste 40 de ani. Ieri, 23 septembrie 2013, cele 15 corturi au fost amplasate pe bulevardul Alexandu Lăpuşneanu, străzile Adamclisi, Făt Frumos, Mălinului, Soveja, B.P. Haşdeu, Al. Panselei şi bulevardul Tomis. Campania "Apa este viaţă" urmăreşte conştientizarea şi convingerea abonaţilor că apa livrată de societate respectă şi se încadrează în cele mai riguroase standarde de calitate.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367