REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.4° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
11.4° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

Reguli pentru eliberarea actelor de identitate

Reguli pentru eliberarea actelor de identitate

Replica API 19 iulie 2019 | 01:04 458

Direcţia Generală de Evidenţă a Persoanelor Constanţa vă reaminteşte: în baza dispoziţiilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 cu modificările şi completările ulterioare, cetăţenii au obligaţia să se legitimeze pe teritoriul României cu un act de identitate. Actul de identitate este documentul care se eliberează cetăţeanului român cu care se face dovada identităţii, a cetăţeniei şi a domiciliului, necesare la valorificarea drepturilor şi obligaţiilor prevăzute de Constituţie, precum şi de alte acte normative.

În cazul expirării termenului de valabilitate a actului de identitate, cetăţenii se pot prezenta la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor care arondeaza localitatea de domiciliu sau reşedinţă cu cel mult 180 de zile înainte, dar nu mai puţin de 15 zile, pentru a solicita punerea în legalitate cu un act de identitate.

În celelalte situaţii sau la împlinirea vârstei de 14 ani cetăţenii sunt obligaţi să solicite eliberarea unui act de identitate în termen de 15 zile de la producerea evenimentului.

Termenele de valabilitate ale cărţii de identitate sunt:

• Pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 – 18 ani, termenul de valabilitate a cărţii de identitate este de 4 ani;

• Pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 – 25 ani, termenul de valabilitate a cărţii de identitate este de 7 ani;

• După împlinirea vârstei de 25 de ani, termenul de valabilitate a cărţii de identitate este de 10 ani;

• După împlinirea vârstei de 55 de ani, cartea de identitate se eliberează cu termen de valabilitate permanent.

Facem un apel către toţi cetăţenii pentru a verifica periodic termenul de valabilitate al actelor de identitate, în vederea evitării situaţiilor neplăcute în care pot deveni contravenienţi la prevederile legii! Prezentaţi-vă la Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor la care sunteţi arondat, pentru demararea demersurilor în vederea eliberării actului de identitate! Vă prezentăm alăturat site-ul DGEP Constanţa ce conţine lista ServiciilorPublice Comunitare Locale de Evidenţă a Persoanelor (SPCLEP-uri) din judeţul Constanţa şi a localităţilor arondate acestora, unde se poate solicita eliberarea actului de identitate:

https://www.dgep-constanta.ro/evidenta-persoanelor/spclep-uri-din-judetul-constanta/

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
o aberatie.. eu nu mai am domiciliu in Romania... asta inseamna ca nu mai sunt cetatean Roman?!? si cum sa mi dai amenda daca eu nu pot sa mi scot carte de identitate tocmai pt ca nu am domiciliu... schimbati legile astea de cacat apoi veniti sa amendati ratatior!!
0
0
nu este adevarat . minciuni
2
0

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614