REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.8° Constanța Joi, 18 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6703
10.8° Constanța Joi, 18 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6703
 

Renault începe producţia Lodgy în Maroc

Renault începe producţia Lodgy în Maroc

Replica API 10 ianuarie 2012 | 00:00 158

Gigantica uzină Renault din Tanger (Maroc) va începe de săptămâna viitoare să fabrice monovolumul Lodgy, scrie Le Figaro.

Jurnaliştii francezi, care au vizitat recent noua fabrică Renault care se întinde pe 300 de hectare, scriu despre investiţia de circa 1,1 miliarde euro, despre cei 2.300 de muncitori deja angajaţi aici, precum şi despre avantajele şi dezavantajele uzinei din Maroc, făcând o comparaţie cu uzina Dacia din Piteşti.

"Riscul de canibalizare" între modelele auto ale producătorului auto francez reprezintă un alt subiect abordat de publicaţia menţionată.

Majoritatea producţiei uzinei Renault din Maroc - până la 85%, urmează să fie exportată în Europa. Preţul de vânzare pentru modelul Lodgy va porni de la 10.000 de euro.

Încă şantier

Situată la aproximativ 20 de km de Tanger, noua uzină este înconjurată de dealuri pe care sunt "plantate" turbine eoliene.

La sfârşitul lunii decembrie, întreaga echipă de muncitori care a lucrat în cazărmi temporare de la începutul proiectului, se pregătea să se mute într-o nouă clădire.

Noua fabrică a grupului Renault este prima complet nouă după cea din Curitiba, Brazilia, inaugurată în 1998. În timp ce producţia auto a scăzut în Franţa, inaugurarea unei noi fabrici în Maroc a produs îngrijorare în Franţa, remarcă jurnaliştii din Hexagon, subliniind şi semnificaţia din punct de vedere politic, la patru luni înainde de alegerile prezidenţiale din Franţa.

Capacitate de 340.000 unităţi pe an

Uzina are o capacitate de 340.000 de unităţi pe an, acestea adăugându-se la gama de vehicule "low cost", vândute sub marca Dacia în Europa. Publicaţia aminteşte şi de uzina Renault din Piteşti, care a ajuns la capacitate maximă datorită succesului de care se bucură modelul Duster.

"Fabrica din Maroc se întinde pe o suprafaţă de 300 de hectare şi este încă la stadiul de şantier, cu excepţia clădirii unde se găseşte prima linie de asamblare care este finalizată", scrie autorul, remarcând că Le Figaro este prima publicaţie care a pătruns aici şi a văzut primele exemplare Lodgy şi un vehicul utilitar low cost de tip Kangoo, toate făcând parte din aşa-numita de pre-producţie. Tensiunea se simte în aer. "Suntem ca o echipă de fotbal, care reglează ultime detalii înainte de un joc important", a declarat Tunc Basegmez, directorul turc al fabricii.

Directorul de calitate al grupului urmează să dea undă verde pentru începerea producţiei de masă pentru monovolumul Lodgy, iar fabricarea de utilitare va începe patru luni mai târziu.

Locuri pentru rugăciune

De-a lungul liniei de asamblare, pe lângă camerele de pauză, există şi spaţii rezervate unde angajaţii să poată să-şi facă rugăciunile de mai multe ori pe zi, conform religiei musulmane.

Producătorul auto francez plănuieste o producţie în creştere: 60.000 unităţi în 2012 şi aproximativ 170.000 în 2013. Clădirile din a doua linie, dedicată înlocuirii Logan în 2013, sunt încă în construcţie, scriu jurnaliştii francezi.

Publicaţia face o comparaţie între costurile salariale în diverse fabrici ale Renault. În Franţa costul pe ora de muncă este de 30 de euro, în Turcia de 8 euro pe oră, în România de 6 euro pe oră, în timp ce în Maroc este de doar 4,5 euro pe oră.

Salariul unui muncitor marocan - 250 euro, în timp ce un român câştigă 446 euro

În total, luând în considerare dezvoltarea a trei vehicule, proiectul din Tanger se ridică la 1,1 miliarde de euro. Ambiţia Renault este de a face noua uzină cea mai eficientă din grup. Fabrica va avea aceleaşi standarde de calitate, dar costuri mai mici comparativ cu fabrica din România, precum şi un acces la Europa mult mai rapid. Publicaţia scrie un marocan e plătit cu 250 de euro net pe lună, în timp ce un român cu 446 de euro. Pentru a profita de acest lucru, la uzina Renault din Maroc sudurile sunt efectuate manual, în proporţie de peste 90%, în timp ce în Europa acestea sunt automatizate.

Maroc a aşternut covorul roşu pentru Renault: facilităţi fiscale pe mai mulţi ani

Dacă totul va decurge bine, fabrica ar trebui să devină operaţională la patru ani de la semnarea proiectului între Carlos Ghosn şi Regele Mohammed VI, în septembrie 2007, scrie publicaţia, care comentează că "Maroc a aşternut covorul roşu pentru constructorul francez: nici o taxă la export, nici un impozit pe profit timp de cinci ani". În plus, Regatul a contribuit la investiţie cu 60 milioane euro şi a creat un centru de formare de 8 milioane de euro. O autostradă şi o cale ferată conectează uzina direct cu portul Tanger Med, la vreo treizeci de kilometri spre est.

Există însă şi dezavantaje. Maroc este o "ţară aproape novice în materie de producţie de automobile", după cum a declarat Mokhtar Hommans, secretar executiv al Renault în Maroc. Această industrie este limitată, deoarece mica fabrică Somaca - un producător de automobile marocan deţinut de către Renault - din Casablanca a produs 40.000 autoturisme în 2010.

sursa: gandul.ro

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
33725484010
5/49
32319203522
joker
22391819369