REPLICA ONLINE CONSTANTA

21.4° Constanța Joi, 28 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6682
21.4° Constanța Joi, 28 Martie 2024 Anul XX Nr. 6682
 

Restricţii de viteză pe drumurile morţii din Constanţa

Restricţii de viteză pe drumurile morţii din Constanţa

Replica API 4 martie 2013 | 00:00 99

Te-a prins radarul, te-a "ras"

Te-a prins radarul, te-a "ras"

De multe ori, din cauza neatenţiei în trafic sau din multe alte motive, se petrec adevărate tragedii pe şoselele din România, în care oameni nevinovaţi îşi pierd viaţa. În urma analizării statisticii accidentelor de circulaţie grave produse în ultimii cinci ani, pe DN39, la ieşirea din localitatea 23 August, s-a constatat faptul că s-au produs mai mult de 10 accidente soldate cu morţi şi răniţi grav. De aceea, zona cu pricina, a fost considerată punct criminogen sau punct negru. Prin urmare, au fost impuse restricţii de viteză, iar de multe ori DN39 este plin de radare, amplasate "la japcă", după cum se plâng şoferii care nu se pot bucura de drum întins.

Şeful Poliţiei Rutiere Constanţa, Constantin Dancu, ne-a explicat motivul pentru care în acea zonă a fost instalată restricţia de viteză, dar şi în ce alte zone au fost luate astfel de măsuri. "La ieşirea din localitatea 23 August s-au consemnat foarte multe accidente grave, cu persoane decedate. Motiv pentru care, la propunerea unei comisii de la drumuri naţionale şi cu avizul nostru, s-a luat măsura unei restricţii de viteză acolo. Într-un interval de cinci ani, s-au produs mai mult de 10 accidente soldate cu morţi şi răniţi grav. Definiţia punctului negru se referă la un sector de drum de maxim un kilometru. Acolo, pe lângă reducerea vitezei, s-a luat şi măsura montării unui separator fizic de sensuri, care în ultima perioadă a redus foarte mult accidentele. Calculul se face pe cinci ani, este posibil să nu mai fie în lista punctelor negre, dar măsurile au fost corect luate şi rămân în continuare aşa. Asta nu înseamnă că, dacă au trecut cinci ani, iese din lista punctelor negre, ridicăm toate restricţiile şi mai aşteptăm cinci ani să mai fie nişte morţi", a declarat, pentru "Replica", comisarul şef Constantin Dancu, şeful Poliţiei Rutiere Constanţa.

Alte "puncte negre", alte restricţii

"Pot să vă mai dau un exemplu, tot pe DN39, celebra localitate Lazu. S-a făcut un separator de benzi, nu s-au mai făcut accidente. La fel se întâmplă şi pe DN2A, spre Ovidiu, unde s-a făcut separatorul, şi asta ne-a demonstrat că, de multe ori, măsurile sunt atât de simple de luat, dar din anumite calcule financiare care nu ţin întotdeauna de noi, nu se iau mereu măsurile la timp", a mai afirmat Constantin Dancu.

Sorin HULUBEI

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
28291833747
5/49
102511321216
joker
2832645102