REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.9° Constanța Joi, 18 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6703
10.9° Constanța Joi, 18 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6703
 

Revista „Femeia“ dispare de pe print după 150 de ani

Revista „Femeia“ dispare de pe print după 150 de ani

Replica API 3 decembrie 2019 | 00:00 233

Un titlu istoric dispare de pe print. Revista Femeia, editată în prezent de Burda România, își încetează apariția la 150 de ani de la apariție. Publicația va rămâne doar în varianta online, potrivit Paginademedia.ro.

Revista Femeia a avut o istorie complicată, cel puțin în ultimii15 ani.

La începutul anilor 2000, Sanoma a lansat publicația Femeia de Azi. La scurt timp, Sanoma este dată în judecată de Hassan Awdi, proprietarul Rodipet, cel care deținea marca Femeia (Aedi preluase marca Femeia de la compania Noul Cinema, companie pe care o cumpărase).

Sanoma renunță la Femeia de Azi (în transmformă în Bine pentru tine) și, apoi, cumpără marca Femeia de la Hassan Awdi.

În 2006, Sanoma relansează titlul Femeia pe piață, cu Istvan Lorencz redactor-șef. Au urmat, la conducerea publicației, Adina Cojocaru, Luana Mureșan și Irina Manolache.

În 2013, Burda cumpără compania Sanoma și, odată cu ea, și titlul Femeia. La conducerea chipei editoriale este numită Cătălina Oprea.

În 2006, la relansare, Femeia a fost tipărită în 60.000 de exemplare, din care s-au vândut aproape 38.000 (după cum nota Smark.ro într-un articol din 2013). În 2013, tirajul era un jur de 20.000 de exemplare pe număr.

Piața de print a intrat în regres din 2008, iar cifrele întregii piețe s-au dus în jos.

Potrivit datelor BRAT, în perioada ianuarie-iunie 2019 revista tipărea, la fiecare număr, 7.000-7.500 de exemplare, din care distribuia în jur de 4.000.

Primul număr al revistei Femeia a apărut în urmă cu 150 de ani

Femeia, file de istorie (via Smark.ro, un articol publicat în 2013): Prima revista pentru femei din Romania a apărut în 1868, sub numele “Femeia”. Era o "foaie", față-verso.

În 1946 revista era o publicaţie săptămânală. Doi ani mai târziu revista începe să fie publicată lunar împreună cu un supliment de 8 pagini pentru copii.

Căderea comunismului a marcat şi revista, care primeşte în 1990 sloganul “Revista independentă a femeilor din România”. Patru ani mai tâziu, devine Femeia Modernă, cu un conţinut încadrat în 50 de pagini de o calitate mai mare a hârtiei şi începe să fie printată integral color.

În 2006, ajunge în portofoliul Sanoma, apoi la Burda România.

stiripesurse.ro

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Oricum taie altii padurile. Asa ca nu prea se face economie. Daca stii ce materiale sa publici poti rezista si pe hartie. Dar e greu azi.
0
0

REPLICA

LOTO

6/49
33725484010
5/49
32319203522
joker
22391819369