REPLICA ONLINE CONSTANTA

17.6° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
17.6° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

România este la coada clasamentului în ceea ce priveşte utilizarea mobile banking

România este la coada clasamentului în ceea ce priveşte utilizarea mobile banking

Replica API 13 iulie 2016 | 00:00 231

Aproape jumătate dintre europeni folosesc deja mobile banking, în timp ce în ţări dezvoltate precum Olanda procentul utilizatorilor depăşeşte 60%. România este pe ultimul loc, în condiţiile în care doar un locuitor din cinci foloseşte acest serviciu.

România se plasează pe ultimul loc dintre europeni la utilizarea mobile banking, doar 22% dintre conaţionali folosind acest serviciu, se arată într-un studiu realizat de Ipsos pentru ING Bank şi citat de publicaţia franceză La Tribune. Mai mult, 25% dintre respondenţii români susţin că nu intenţionează să folosească acest serviciu în următorul an.

Realizat pe un eşantion repărezentativ de 14.579 de persoane, studiu relevă faptul că aproape jumătate (47%) dintre proprietarii europeni de smartphone-uri și tablete folosesc mobile banking. Un procent care a crescut cu șase puncte în intervalul unui an pentru a ajunge la un nivel apropiat de cel din Statele Unite ale Americii (53%) și care ar trebui să urmeze acelaşi trend crescător. Aceasta în condiţiile în care 16% dintre persoanele care nu au cedat încă ofertelor băncii se declară gata să schimbe direcția în cursul următoarelor douăsprezece luni.

Olandezii în topul utilizatorilor de mobile banking

În Olanda, mobile banking a devenit o obişnuinţă pentru aproape două treimi (63%) dintre locuitori, în timp ce în Franţa şi Germania, 45% şi respectiv 46% dintre locuitori folosesc mobile banking. În Italia, procentul este de 39%, mai mic decât în Spania (51%) şi Regatul Unit (55%).

"Din punct de vedere istoric, Țările de Jos sunt foarte conectate la tehnologie. Au fost pionieri în utilizarea internetului fix și mobil. A existat, de asemenea, demersuri susţinute din partea băncilor olandeze pentru a oferi servicii bancare mobile", spune Steven Loncle, responsabil cu serviciile digitale la ING Direct France.

În consecinţă, Olanda se apropie de un plafon în cea ce priveşte mobile banking-ul, doar 9% dintre olandezi sunt încă împotriva conceptului de mobile banking şi nu au de gând să îl folosească în următorul an. În România, procentul e de 25%.

Fenomenul de mobile banking ia amploare în Europa datorită faptului că aduce beneficii reale consumatorilor, dincolo de consultare simplă și rapidă a soldului contului lor bancar. Jumătate dintre respondenți afirmă că, folosind acest serviciu, au un control mai bun al finanțelor lor, mai relevă studiul Ipsos. Cu toate acestea, europenii simt nevoia din când în când să meargă la bancă. "Peste o treime (38%) dintre europenii chestionați de Ipsos încă mai simt nevoia de a merge la ghişeu de mai multe ori pe an, sau chiar de mai multe ori pe lună. Acest lucru este valabil mai ales în Franța", mai notează publicaţia franceză.

Sursa ECONOMICA.net

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218