REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.6° Constanța Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
10.6° Constanța Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

România, pe ultimul loc în Europa în privinţa numărului de persoane care folosesc mobile banking

România, pe ultimul loc în Europa în privinţa numărului de persoane care folosesc mobile banking

Replica API 28 iulie 2016 | 00:00 145

Peste un sfert dintre români nu intenţionează să folosească serviciile de mobile banking, în condiţiile în care cota de utilizare a mijloacelor bancare mobile se situează la 22%, astfel că România ocupă ultimul loc în Europa, reiese dintr-un studiu de specialitate, citat în raportul EY 'Decoding mobile financial services - Innovation and collaboration to drive growth'.

Potrivit sursei citate, în ultimii ani, la nivel global, trendul de 'digitizare' a transformat preferinţele consumatorilor şi a contribuit la stabilirea unor aşteptări ridicate cu privire la livrarea serviciilor. Datorită uşurinţei de utilizare, pentru mulţi dintre aceştia platformele mobile devin principala opţiune atunci când vine vorba de interacţiunea cu furnizorii de servicii financiare. Generaţia 'mobile first' este cea care va apela la aceste platforme ca principală metodă de interacţiune.

În acest context, România ocupă ultimul loc în Europa în privinţa numărului de persoane care folosesc mijloacele bancare mobile, cu o cotă de 22%, conform unui studiu efectuat recent de Ipsos, la nivel european.

Cercetarea arată că mai bine de 25% dintre respondenţii români declară că nu intenţionează să folosească astfel de servicii în anul următor.

Prin comparaţie, la nivel european, aproximativ 47% dintre persoane folosesc servicii de mobile banking, în timp ce în SUA procentajul atinge 53%, notează EY.

Pe de altă parte, raportul EY 'Decoding mobile financial services - Innovation and collaboration to drive growth' relevă faptul că serviciile financiare desfăşurate prin intermediul platformelor mobile dispun de un potenţial imens de a creşte gradul de acoperire al serviciilor financiare şi uşurinţa de utilizare pentru clienţii din întreaga lume, în special pentru cei din ţările emergente.

'Pentru instituţiile financiare, serviciile financiare desfăşurate prin intermediul platformelor mobile pot ajuta la deservirea unei pieţe vaste, care altfel ar fi de neatins din cauza costurilor mari ale infrastructurilor fizice. Pentru operatorii de telecomunicaţii, astfel de servicii acţionează ca flux suplimentar de venituri şi stimulează dezvoltarea de servicii cu vânzări încrucişate (...) categoria plăţi mobile a cunoscut cea mai înaltă rată de adopţie până acum, dar şi alte zone de servicii au început să prindă avânt. Serviciile financiare de creditare desfăşurate prin intermediul platformelor mobile au înregistrat o creştere majoră în ultimii ani pe fondul parteneriatelor strategice încheiate între instituţii financiare şi furnizori din zona de telecomunicaţii', se arată în concluziile raportului.

Sursa: ECONOMICA.net

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367