REPLICA ONLINE CONSTANTA

15.4° Constanța Joi, 28 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6682
15.4° Constanța Joi, 28 Martie 2024 Anul XX Nr. 6682
 

România riscă să piardă banii pentru modernizarea liniei Bucureşti-Constanţa din cauza furturilor de componente CFR

România riscă să piardă banii pentru modernizarea liniei Bucureşti-Constanţa din cauza furturilor de componente CFR

Replica API 21 februarie 2013 | 00:00 100

Ministerul Transporturilor, controlat de Relu Fenechiu, vrea să-I liniştească pe hoţii care au defectat barielele CFR Constanţa. Cum? Simplu! Propune, printr-un proiect legislativ, creşterea pedepselor minime pentru sustragerea de componente sau bunuri din vagoane de la 3 la 5 ani şi pentru distrugerea reţelei de cale ferată de la 2 la 4 ani. În nota de fundamentare a proiectului se precizează că: "Având în vedere amploarea fenomenului infracţional în această materie cât şi consecinţele extrem de grave asupra siguranţei transporturilor pe calea ferată, în special urmare desfăşurării activităţilor infracţionale de furt şi distrugere şi luând în considerare faptul că limitele maxime pentru aceste infracţiuni, astfel cum sunt acestea cuprinse în legea specială sunt mari - cuprinse între 7 şi 20 de ani închisoare, se apreciază că se impune creşterea unor limite minime special". Astfel, pentru distrugerea, degradarea ori aducerea în stare de neîntrebuinţare a căii ferate, a materialului rulant şi a instalaţiilor, accesoriilor sau a altor componente ale acestora, pedeapsa este închisoare de la 4 la 10 ani şi interzicerea unor drepturi. Dacă aceste fapte tulbură grav activitatea de transport pe calea ferată sau produce poluarea mediului înconjurător ori degradarea gravă a solului, ele se pedepsesc cu închisoarea de la 12 la 20 de ani şi interzicerea unor drepturi. Totodată, "sustragerea de componente ale căii ferate, de bunuri din vagoanele care sunt în compunerea unui tren aflat în circulaţie sau programat pentru circulaţie constituie infracţiunea de furt calificat şi se pedepseşte cu închisoare de la 5 la 15 ani şi interzicerea unor drepturi". Proiectul precizează că, anul trecut, pagubele generate de furturile de pe calea ferată s-au ridicat la 46,49 milioane lei: "În perioada 2005-2012 au fost înregistrate un număr mare de sustrageri de elemente ale infrastructurii feroviare publice şi private, rămase în majoritatea cazurilor neidentificate. Acest fenomen a devenit acut în perioada ultimilor ani şi a afectat direct infrastructuri feroviare recent modernizate pentru care au fost cheltuite importante sume atât din fonduri externe, cât şi de la bugetul de stat. Spre exemplu, pe reţeaua feroviară publică, în cursul anului 2011 au avut loc un număr de 4.175 de cazuri de sustrageri cu o valoare a pagubelor de 32.381.641,75 lei, si în cursul anului 2012 un număr de 3.465 de cazuri cu o valoare a pagubelor de 46.491.716,55 lei".

Menţionăm faptul că în Constanţa se fură ca în codru! Componentele de cale ferată sunt cele mai vizate de hoţi, lucru care au adus la disperare oamenii legii. Un astfel de eveniment a avut loc şi în cursul zilei de duminică, 27 ianuarie a.c., când trei hoţi au fost prinşi în plină acţiune de către poliţişti, în timp ce furau mai multe relee de la nivel cu calea ferată. Este vorba despre Valentin Ionuţ Atudoroaei, din Castelu, Laurenţiu Gerogian Ion şi Adrian Vasile, ambii din Cuza Vodă, care au fost reţinuţi pentru 24 de ore. Însă, după aceea, borfaşii au fost liberaţi.

Premierul Victor Ponta a declarat, de asemenea, că Executivul va dubla limitele minime şi maxime ale pedepselor prevăzute în Codul Penal pentru furturile de material rulant CFR şi că vor fi luate măsuri suplimentare şi pentru paza bunurilor. CFR nu mai are rezerve de componente feroviare pentru înlocuirea celor subtilizate de hoţi, care au crescut în ultima perioadă şi afectează secţii precum Bucureşti - Constanţa. Uniunea Europeană ne poate cere să restituim banii pe care ni i-a dat pentru lucrările de modernizare a liniei ferate Bucureşti-Constanţa, după ce au fost furate o serie de componente din noua cale ferată, potrivit lui Iulică Măntescu, preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă din România, care a precizat: "Se fură capete de linii, tampoane, osii, motorină, se fură tot ce se poate fura. Sunt şi angajaţi ai CFR care fură. Obligaţia statului român pe care şi-a asumat-o în contractul încheiat cu autorităţile europene este să asigure parametrii optimi ai noii linii de cale ferată timp de cinci ani. Vor fi făcute controale şi UE va descoperi că nu ne-am îndeplinit această obligaţie asumată". Statul român a contractat din fondurile europene o sumă de 1 miliard de euro pentru modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti-Constanţa.

A.VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
28291833747
5/49
102511321216
joker
2832645102