Românii şi bulgarii, pe ultimul loc în UE la achiziţiile online, în 2018
Românii şi bulgarii, pe ultimul loc în UE la achiziţiile online, în 2018
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestDoar o cincime dintre români au făcut achiziţii online în 2018, faţă de o medie de 60% înregistrată în Uniunea Europeană (UE), arată datele publicate, vineri, de Oficiul European de Statistică (Eurostat).
Campionii achiziţiilor online din UE au fost, anul trecut, locuitorii din Danemarca (84%), Marea Britanie (83%), Olanda (80%), Suedia (78%) şi Germania (77%).
La polul opus, cu cel mai redus procent, s-au situat: Croaţia (35%), Cipru (32%), Bulgaria (21%) şi România (20%).
La nivelul UE, 60% dintre persoanele cu vârste între 16 şi 74 de ani au făcut achiziţii online în 2018, faţă de 32% în 2008.
Deşi numărul bărbaţilor care fac cumpărături online este uşor mai ridicat decât cel al femeilor, în perioada 2008 - 2018 procentul celor care achiziţionează online a crescut mai mult în rândul femeilor, respectiv de la 30% în 2008, la 59% în 2018. În rândul bărbaţilor, majorarea a fost de la 35% (în 2008) la 61% - în 2018.
În intervalul 2008 - 2018, procentul celor care fac achiziţii online în UE a crescut la toate categoriile de vârstă, dar în special în rândul utilizatorilor de internet cu vârste între 16 şi 24 de ani (de la 40% în 2008, la 72% în 2018) şi a celor între 25 şi 34 de ani (de la 46% în 2008 la 78%, în 2018). AGERPRES
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News