REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.4° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
11.4° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Sală de fitness, amendată cu 60 de milioane pentru clauze abuzive în contract

Sală de fitness, amendată cu 60 de milioane pentru clauze abuzive în contract

Replica API 24 august 2011 | 00:00 731

Sport şi ţepe la pachet, pentru clienţii PHF

Sport şi ţepe la pachet, pentru clienţii PHF

Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Constanţa a amendat cu 6.000 de lei sala Pure Fitness din magazinul Tomis. Sancţiunea a fost aplicată după ce, peste 20 de persoane au reclamat faptul că li s-au încheiat abuziv abonamente pe un an de zile.

Pentru cei care nu ştiu încă cine sunt pe piaţa constănţeană cei de la Pure Health & Fitness (PHF), aceştia reprezintă un nou concept de sănătate prin mişcare pentru constănţeni. Până aici, toate bune şi frumoase, doar că pentru a te putea număra printre persoanele care merg la PHF trebuie să închei cu aceştia un contract pe trei sau 12 luni care costă între 80 şi 175 lei, în funcţie de tipul de abonament pentru care s-a optat. Cum era de aşteptat, dacă alegi cel mai costisitor abonament, poţi merge la sală zilnic, între orele 6.00 - 24.00, iar dacă le alegi pe celelalte două, programul în care trebuie să te încadrezi este de luni până vineri, între orele 10.00- 16.00, iar sâmbăta şi duminică între 16.00- 24.00. În principiu, totul pare...perfect. Sala arată foarte bine şi oferă o gamă largă de echipamente cardio, benzi de alergare, orbitrek, biciclete, steppere, cursuri de yoga, pilates, antrenamente în circuit, spinning, gimnastică aerobică, salsa. Mai mult decât atât, pentru a atrage cât mai mulţi clienţi, firma recurge la tot felul de strategii. Au chiar şi o ofertă pentru angajaţi! Ei le oferă gratuit o zi tuturor angajaţilor, totul fără nici o obligaţie contractuală, spun ei. "Parteneriatul cuprinde şi afişarea societăţii dumneavoastră în panoul colaboratorilor de unde cei 1 500 de membrii activi ai clubului prin prezentarea cardului de membru aleg serviciile oferite de parteneri cu un anumit discount".

Clauze speciale pentru rezilierea contractelor încheiate

Cu toate acestea, există şi persoane nemulţumite. Faptul că abonamentul nu se poate plăti lunar şi cu banii jos şi nu poate fi anulat decât în anumite condiţii i-a determinat pe unii să recurgă la tot felul de metode numai ca să scape de el şi să-şi facă singuri dreptate. Asta s-a întâmplat şi în cazul unei tinere care a mers la sală timp de o lună, după care a vrut să se retragă. Problema a apărut în momentul în care a fost sunată de reprezentanţii ING deoarece nu mai avea bani pe card pentru achitarea următoarei rate pentru abonament. De precizat că sala Pure Health & Fitness încheie contractele cu beneficiarii numai prin intermediul băncii, contravaloarea lunară a abonamentului făcându-se prin virarea în cont a sumei datorate. La început, tânăra nu a dat prea mare importanţă contractului pe care l-a rătăcit undeva într-un sertar şi nu se putea apăra, deoarece nu-şi aducea bine aminte clauzele din contract. Aceasta a sunat la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC), unde i s-au precizat următoarele: "Trebuia să citiţi cu atenţie clauzele contractului deoarece aceştia au dreptul să pună condiţii. Până nu văd contractul pentru a stabili dacă ceea ce v-au cerut este legal sau clauzele sunt forţate, nu mă pot pronunţa", a declarat şeful CJPC, Dionisie Culeţu. După acest caz, au început să curgă reclamaţiile. Nemulţumiţi, oamenii au reclamat că li s-au făcut abuziv contracte pe un an de zile, chiar dacă se duc sau nu la sală. După aceea, a urmat controlul celor de la Protecţia Consumatorilor, care, în final, au decis să-i sancţioneze cu suma de 6.000 de lei, pentru neinformarea corectă a perioadei de promoţie la taxa de înscriere, pentru afişarea tarifelor într-o formă neechivocă şi multe alte aspecte.

Sancţionaţi pe clauze abuzive

În plus, a precizat şeful CJPC Constanţa, au fost sancţionaţi pe clauze abuzive, care, mai departe, vor intra-n Instanţă. De partea cealaltă, reprezentanţii sălii de fitness au afirmat că atunci când un membru îşi exprimă dorinţa de a se retrage din club este obligat să respecte prevederile stipulate în contract. "Mai întâi, trebuie să se întâlnească cu managerul general sau cu managerul departamentului de vânzări şi să completeze formularul de cereri de reziliere sau să depună o notificare prin care ne anunţă decizia sa. După aceea, se poate trece la rezilierea contractului, dar numai în cazul în care persoana respectivă pleacă din localitate, din ţară sau din motive de sănătate, însă trebuie să aducă dovezi în acest sens, după care contractul se va rezilia pe loc", a precizat directorul de vânzări, Gina Pârlog. În situaţia în care, pur şi simplu, o persoană nu mai doreşte să vină şi a depus cererea de reziliere pe data de 8 ale lunii, aceasta va intra întotdeauna în vigoare de pe data de 1 până pe 1, pentru că perioada de preaviz durează o lună calendaristică. Ca urmare, "clubul are dreptul de a-şi reţine toate taxele de membru, iar plata se face direct prin banca ING", a mai spus Gina Pârlog.

Mirabela PANFIL

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218