REPLICA ONLINE CONSTANTA

20.7° Constanța Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
20.7° Constanța Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

SALATĂ ÎMPUŢITĂ, de vânzare la Billa! În timp ce DSV DOARME, DSP a controlat şi şi-a pus mâinile în cap!

SALATĂ ÎMPUŢITĂ, de vânzare la Billa! În timp ce DSV DOARME, DSP a controlat şi şi-a pus mâinile în cap!

Replica API 11 aprilie 2017 | 10:53 419

Ghemotoace de origine necunoscută în mâncare şi angajaţi fără analize la zi!

Ghemotoace de origine necunoscută în mâncare şi angajaţi fără analize la zi!

Un client fidel al hipermarketului Billa, de pe Șoseaua Mangaliei din Constanța, a achiziționat o salată de orez pentru masa de prânz, în data de 10 aprilie, în jurul orei 12.00. Surpriza a fost dublă în momentul când a dorit să şi mănânce: salata mirosea a alterat și mai exista un „ingredient” surpriză! Un ghemotoc de pe coceanul de porumb, care în nici un caz nu avea ce căuta în cutie. Dar, dincolo de toate, sau mai exact înainte de toate, mirosul de acru era semnul clar că alimentele erau alterate de ceva timp, aşa încât clientul a dorit să tranşeze problema la Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor, instituţie care are sediul la doi paşi de magazinul Billa.

Ce a urmat este de-a dreptul halucinant! A fost dovada clară că pe funcţionarii de la DSV (adică acei funcţionari care nu se pot plânge că au salarii modeste) îi doare în cot, mimând ba că sunt prea ocupaţi pentru a trimite o echipă în teren, ba... invitând petentul să plătească pentru analizele de laborator în cazul salatei evident alterate ori... să o lase baltă, fiindcă probabil „a plimbat mâncarea prin oraş câteva ore” (!!!???!!!!). Incredibil aşa ceva! Adică, omului i-a fost pusă la îndoială buna credinţă, ori poate că era doar strategie pentru a se uşura de încă o sesizare.

Din motive care ne scapă (ori poate că DSV are sediul prea aproape de Billa de pe Şoseaua Mangaliei, iar asta poate fi o explicaţie..., cine ştie?!), petentului i s-a comunicat că nu există cerere-tip pentru redactarea reclamaţiei. „Nu e nici o problemă, scriu eu de mână sesizarea, doar să îmi daţi număr de înregistrare!”, a replicat clientul Billa, scos deja din sărite de atitudinea celor de la DSV. Facem precizarea că cetăţeanul a ajuns la DVS după ce, iniţial, s-a adresat Direcţiei de Sănătate Publică din Constanţa, unde i s-a comunicat că se va deplasa cineva la sesizare, adică în control, dar pentru a se stabili exact dacă salata are probleme, trebuie ca o mostră din aceasta să fie analizată la laboratorul Direcţiei Sanitară Veterinară.

Cum este tratat cetăţeanul la DSV– pas cu pas! Reclamantul, „certat” că nu s-a dus înapoi la magazin cu pordusul cumpărat!

Să relatăm însă pas cu pas toată istoria unei salate expirate! Pentru analiza biologică a produsului, clientului i s-a transmis că trebuie să se prezinte la Direcția pentru Sănătate Veterinară Constanța, căci acolo se pot recolta probe pentru analize de laborator. Zis și făcut. Clientul s-a dus imediat la DSV, aflat în imediata apropiere de unde a fost achiziționată salata. În primă fază, a fost prezentată situația în sine la secția de unde se fac analizele de laborator, unde mai multe întrebări l-au frapat pe client.

Acesta a declarat că i s-a pus la îndoială veridicitatea celor menționate deoarece salata se putea altera în timp, că de ce s-a plimbat cu ea prin oraș, etc. Apoi, când a dorit să se găsească o soluție, faptul că nu prezenta bon, chiar dacă pe cutia de salată sunt prezentate data ambalării, data expirării și date de contact ale magazinului care a emis bonul, i s-a spus că trebuie să plătească din propriul buzunar analizele. Mai mult, cei de acolo i-au reproșat cumpărătorului că nu s-a prezentat imediat cu salata înapoi în magazin.

Ne întrebăm, oare, dacă ar proceda toți așa, ar mai exista reclamații la direcții? Clientul a fost rugat apoi să redacteze o cerere prin care să prezinte situația și să menționeze că nu dorește să suporte cheltuielile analizelor. Pentru că nu era mulțumit de răspuns, acesta a fost cu cererea la secretariatul aflat lângă biroul directorului pentru a vedea că se înregistrează și să întrebe ce să facă mai departe. Cei de acolo au spus că, în urma sesizării, chiar dacă nu se iau probe pentru laborator, ar trebui trimisă o echipă să verifice situația în magazin, de preferat, în aceeași zi cu depunerea cererii. Însă, nu exista om disponibil, căci majoritatea inspectorilor erau deja plecați pe teren.

Astfel, a fost trimis în biroul șefului de laborator, care a ascultat și a înțeles situația, dar când a sunat să întrebe dacă se acceptă să se ia mostră din salată pentru analiză, acesta a primit răspunsul că doar dacă reclamantul plătește suma de bani aferentă analizelor. I s-a transmis că va primi un răspuns oficial în urma sesizării depuse, dar nu se vor lua probe de analiză din salata respectivă. Salata a fost aruncată, căci probe nu se mai puteau lua pentru că termenul inscripționat pe etichetă urma să fie depășit.

DSP a mers în control! Ce a descoperit: nu exista test epidemiologic şi nu toţi angajaţii aveau analize la zi

Pentru că cei de la DSV au părut „depăşiţi de situaţie”, revenim la reacţia Direcţiei de Sănătate Publică din Constanţa, care... surpriză! O echipă a fost trimisă în control, iar spre seară nu au întârziat să apară şi rezultatele, pe care le anunţăm cu menţiunea – ÎN ATENŢIA „VECINILOR” DE LA DSV (poate luaţi aminte şi exemplu de bune practici în desfăşurarea meseriei): inspectorii DSP au aplicat o amendã de 2.800 de lei urmare a verificãrii.

Au fost constatate urmãtoarele abateri la unitatea controlatã: nu exista test epidemiologic fãcut, nu aveau analize pentru toți lucrătorii din magazin și nu păstrau probe pentru toate alimentele comercializate la raion. De asemenea, a fost retras produsul respectiv (salata de orez – n.r.) de la comercializare. Revenind la personalul pentru care nu există analize medicale, acest aspect nu poate fi neglijat! Sã nu uităm cã salmonella este una din cele mai “comune” probleme întâlnite în alimentaþia publică!

Claudia CORBU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Fa tu-ti mortii matii de jegoasa! Te caci pe tine ca proasta ce esti si cauti subiect de ziar ! Vii zilnic acolo si mananci continuu dar te mananca curu ala basinos sa dai la ziar si sa faci rau oamenilor ! Sa te manance cainii, suflet hain si fomist de articole ! SUNT MINCIUNI!
2
0
Nu lucrez in Billa, dar lucrez intr-un supermarket de gen si va spun ca inspectorii DSP sunt cei mai spagaciosi din cati am vazut. Iti spun cer de la obraz ce sa le pui in sacosi. Nu sunt profesionisti, sunt cei mai lacomi! Pt Client: faptul ca DSV-ul isi face cumparaturile de la Billa nu dovedeste nimic. Daca magazinul e peste drum decei, unde vreti sa se duca? La Auchan?
1
0
Noi zilnic ne facem cumparaturile de la Bila si alte magazine din Romania ...MOCCA !!!.
2
4
Angajatii DSV sunt clienti fideli Billa. Zilnic, in pauza de pranz, fac cumparaturi acolo.
5
3
Trebuia sa se duca la OPC !
3
2
Nu mBilla este marea problema . Cred ca stransa cu usa treburile se rezolva daca mai vor sa activeze in Romania. Problema este serviciul DSV care trebuie curatat de uscaturi de la cap ! Adica in primul rand decapitat ! Iar restul persoanelor care " lucreaza" trimise sa-si caute de munca...si angajati oameni noi, nu slugi apartinand diferitelor interese "politice" . Cand o sa vad reactii ferme de acest tip voi crede in administratia locala si de stat.
5
3
Nu conteaza cine e clientul atata vreme cat lucrurile ar fi pe bune. Dar acum par cusute cu ata alba. Chiar daca salata n-avea nimic, amenda tot isi iau pt ca e comandata de Replica. Cum naiba au ajuns imediat informatiile de la dsp la Replica si cine a pozat vitrina? Clientul care a presimtit ca salata ar fi naspa? Hai pe bune.
8
6
La fel e si cu Billa de pe bd. Tomis. Produsele nu au preturile corecte iar mancarea lor e stricata.
7
0
Foarte bine ca a mers la dsp! Ce vreti sa ne imbolnavin din cauza unora care nu respecta regulile? Unii comentatori parca sunt fara creier.
5
2
Conteaza cine e clientul sau conteaza ca sunt dovezi ca treaba nu e ok acolo si oricand te poti akege cu un stafilococ auriu? Cateodata sunteti chiar batuti in cap...
9
2
Pun pariu ca acel "client" e un angajat Replica. Cum naiba numai Replica scrie despre Billa si numai despre Billa de pe soseaua Mangaliei?? Claudia Corbu, ai fost de fata cand inspectorii DSP si-au pus mainile in cap? Nu mai bateti campii. O fi fost vreo problema cu salata aia sau "clientul" chiar s-o fi plimbat cu ea prin oras. Mai lasati-ne cu "buna credinta"!
4
13
Va rugam sa intrati si in magazinele din com.Costinesti jud.C-ta deoarece majoritatea marfurilor sunt expirate ,imputite etc.deabia se asteapta 1Mai sa scape de marfa fiind vanduta turistilor veniti in minivacanta.In special la I.I.PICIU IOANA str.Tineretului.nr.106 este tragic cand ceri ceva si verifici termenul de garantie constati ca-i expirat.
8
0
hipermarket?...ma lasi....a devenit un boutique de cartier....plus ca baragladinele de la raionul de haleala sunt niste nesimtite..te trateaza ca pe o insecta..
12
0
Pai DSV are grija sa-i bage in faliment pe micii comercianti, cei mari sunt protejati.
17
0
Simona, Simona ? Nici nu stii cat de mica incepi sa fii
10
8
Adica si-au facut treaba cu sesizarea , iar ce-or mai fi gasit in neregula au dat-o la pace cu Billa , tre' si la DSP o prima de Paste ... cam asa reiese treaba.
14
5
DSP a controlat si si-a pus mainile in cap! serios? in afara de acea salata a mai gasit ceva stricat? buhuuu, cat circ pentru nimic
7
11
Cum adica angajati fara analize la zi? Doamne fereste! Mai alea cand e vorba de MANCARE
14
6

REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367