REPLICA ONLINE CONSTANTA

20.4° Constanța Joi, 28 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6682
20.4° Constanța Joi, 28 Martie 2024 Anul XX Nr. 6682
 

ŞANTIERUL NAVAL MANGALIA continuă LUPTA în INSTANŢĂ cu Ministerul APĂRĂRII

ŞANTIERUL NAVAL MANGALIA continuă LUPTA în INSTANŢĂ cu Ministerul APĂRĂRII

Replica API 9 septembrie 2020 | 09:26 3048

Şantierul Naval Mangalia a cerut, în instanţă, anularea obligaţiilor de plată a penalităţilor către Ministerul Apărării Naţionale - UM 02550 Bucureşti - Departamentul pentru Armamente. Este vorba de nişte datorii, în baza unui contract de prestări servicii, care a fost încheiat în vederea dezmembrării și valorificării unor produse, fiind vorba de dezmembrarea unor nave care reprezentau un pericol de scufundare. Contractul a fost semnat cu mulţi ani în urmă. Astfel, reprezentanţii ŞantieruluiNaval au invocat chiar şi o Ordonanţă a Guvernului, însă, chiar şi aşa, magistraţii Tribunalului Constanţa le-a respins cererea. Decizia nu a fost definitivă, iar pe 31 august a fost înregistrat apelul la Curtea de Apel Constanţa. Urmează a se fixa termenul de judecată.

Contracte vechi, neonorate

Contractele de prestări servicii au fost încheiate cu MinisterulApărăriiNaţionale - UM 02550 Bucureşti - DepartamentulpentruArmamente cu mai mulţi ani înainte. Era vorba de dezmembrarea unor nave ce se aflau în pericol de scufundare şi de valorificare a pieselor. Însă, din cauza situaţiei financiare precare, ŞantierulNavalMangalia nu a mai putut onora plăţile, astfel că datoriile s-au adunat. Prin urmare, în 2010, judecătorii Tribunalului Constanţa, Secția Maritimă și Fluvială, a admis acţiunea formulată de Ministerul Apărării Naţionale, obligând Şantierul Naval Mangalia să plătească acestuia suma de 291.194, 92 lei , compusă din: suma de 145.597,46 lei reprezentând debit principal și 145.597, 46 lei reprezentând penalități de întârziere aferente debitului. Decizia a rămas definitivă în iulie 2010, la Curtea de Apel Constanţa

Acum cer anularea penalităţilor

Timpul s-a scurs, au tot fost iniţiate acţiuni în instanţă, a fost achitat şi debitul principal, ajungându-se, în momentul de faţă, la o cerere de obligare emitere act administrativ din partea Şantierului Naval Mangalia. Potrivit celor menționate în cerere, în temeiul titluluiexecutoriu, Şantierul Naval a achitat debitul principal în suma de 145.597, 46 lei, prin plăți realizate etapizat.

În acest context, la data achitării integrale a debitului principal, în considerarea celor reținute în titlul executoriu, în sarcina MApN mai rămăseseră de achitat, la data de 31.12.2019, suma de 145.597, 46 lei cu titlu de penalități de întârziere aferente debitului principal. Prin Ordonanţa nr. 6 din 31 iulie 2019, privind instituirea unor facilități fiscale, (în vigoare până la data achitării debitului principal – 31.12.2019), legiuitorul a apreciat oportună necesitatea Instituirii unor măsuri de restructurare a obligațiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018 în cazul debitorilor care au datorii în cuantum mai mare sau egal cu suma de un milion lei. Însă, chiar dacă Şantierul Naval Mangalia a invocat această Ordonanţă, aceasta a stabilit că este vorba de un: „ aspect în care nu se încadrează în niciun fel reclamanta”.

Cerere respinsă

„Respinge cererea formulată de reclamanta Şantierul Naval Mangalia SA, în contradictoriu cu pârâtul MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE- UNITATEA MILITARĂ 02550 BUCUREŞTI – DIRECŢIA GENERALĂ pentru ARMAMENT reprezentaţi de Direcţia Generală Juridică, ca nefondată. Cu drept de recurs în termen de 15 zile de la comunicare. Calea de atac se depune la Tribunalul Constanţa – Secţia Contencios Administrativ şi Fiscal. Pronunţată, astăzi , 27.07.2020”, potrivit minutei judecătoreşti. Apelul a fost depus la finele lunii august, urmând a se decide primul termen.

Liliana IONIŢĂ

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
in anii 1970 acest santier avea peste 2000 de angajati . directorii lor militari conduceau si fostul santier civil 2 mai mangalia . au disparut din peisaj in 1983 , erau celebrii pe vremea aia rg 1 pop , rg 1 chioreanu si fiul , rg 2 stanciu , rg 3 costea , etc . au amestecat civilia cu marina militara si o baza navala de forta a disparut afectand mii de familii in mangalia . pe vremea marinei militare adevarate se faceau aplicatii la sevastopol , sozopol , si istanbul . acum rdogan poate bloca karadeniz prin bosfor cand se enerveaza . atunci nimeni nu sufla , bosforul era deschis si taxat .
0
0

REPLICA

LOTO

6/49
28291833747
5/49
102511321216
joker
2832645102