REPLICA ONLINE CONSTANTA

13.6° Constanța Joi, 18 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6703
13.6° Constanța Joi, 18 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6703
 

Șase marinari români, blocați în SUA din cauza unei acuzații foarte grave: poluare marină

Șase marinari români, blocați în SUA din cauza unei acuzații foarte grave: poluare marină

Replica API 19 decembrie 2017 | 00:54 361

Șase marinari români sunt blocați, de mai bine de șapte luni, în California, după ce, în luna mai a.c., au fost debarcați de Paza de Coastă de pe nava pe care munceau, într-o anchetă de vizează nereguli privind poluarea.

Marinarii erau îmbarcați pe un petrolier sub pavilion Liberia al unei companii grecești. În luna mai, Paza de Coastă a efectuat un control al navei, după ce un mecanic filipinez a raportat o poluare marină. Din informațiile noastre, în urma verificărilor, în sala mașini a fost găsită o instalație artizanală făcută să ocolească tancul de reziduuri, faptă considerată extrem de gravă de autoritățile americane. În consecință, zece navigatori, dintre care șase români și patru filipinezi, au fost debarcați în portul Long Beach, în vederea derulării anchetei federale. Dintre aceștia, românii ocupau funcțiile de comandant, șef mecanic, fitter, ofițer electrician, ofițer mecanic 1 și ofițer mecanic 3.

La ora actuală, reclamă marinarii, situația lor este incertă. Oamenii sunt alarmați căci, deși autoritățile americane i-au înștiințat că nu sunt inculpați în dosar și au dat declarații în calitate de martori, nu se pot întoarce acasă, neavând pașapoartele. Mai mult, marinarii acuză că au pierdut și contactul cu reprezentanții companiei grecești.

În prezent, marinarii români sunt cazați la diverse hoteluri din California, așteptând să se întoarcă acasă. Din informațiile lor, nici reprezentanții companiei nu ar avea interes să îi aducă acasă, intenția fiind ca aceștia să rămână în SUA pentru a depune mărturii în cadrul anchetei, pentru ca firma care deține nava să nu fie amendată pentru poluare marină – amendă care, în SUA, poate ajunge la câteva milioane de dolari.

Cazul marinarilor a fost adus și la cunoștiința Sindicatului Liber al Navigatorilor.

„Niciunul dintre respectivii marinari nu este membru de sindicat. I-am consiliat cât am putut. Trebuie să reținem că practica aceasta, de deversare a reziduurilor în ocean, este una foarte gravă, cel puțin în SUA este considerată ca și crimă. În astfel de incriminări, este o chestiune generală, sunt reținuți comandantul, șeful mecanic, ofițerul, cei care prin fișa postului ar fi putut avea legătură, se consideră că ar fi contribuit la ilegalitate”, ne-a declarat Adrian Mihălcioiu.

Florentina BOZÎNTAN

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Domnule preda, aveti dreptate dar numai ca nimeni nu are bani pentru a ii reprezenta pe acesti oameni asa cum trebuie. Compania s-a spalat pe maini, P&I face figuratie, ca doar nu ii doare, MAE nu are buget. Sindicatul are si aceasta sarcina si bani pentru asta dar doar pentru sindicalisti. Asta e viata! De unde ati scos-o pe asta ca sindicatul vizeaza contractele? Doar alea ITF poate, dar aici nu e vorba de asa ceva.
0
0
normal ar fi ca P&I si probabil ca este implicat ,armatorii sunt asigurati pentru situatiile astea ,ramane doar problema pur legala a infractiunii comise ,teoretic dragii de la consulat ar fi trebuit sa se implice ,ca de traficantul ala de droguri nu se mai opresc sa vorbeasca .iar despre contracte ,cele pe care le semnati in romania au fost vizate de dragii sindicalisti cu toate ca partile nu sunt membre , salutari
0
0
Ce treaba au contractele semnte aiurea sau agentiile autorizate de ANR cu mihalcioiu? Va pune el contractele in fata sau autorizeaza el agentiile? Il auzim toata ziua zicand sa ne uitam la nave, contracte. Oare sa ne faca rau prin asta? Ideea este ca sindicatul nu ar trebui sa existe pentru cei ce nu cotizeaza dar se vede treaba se injura aiurea dar cand dati de greu fuguta la sindicat. Nu exista dar vorbiti de el. Dati si o cautare pe "Goagle", poate va lamuriti mai bine.
0
0
Daca-i companie greceasca sa stea linistiti ca grecii sunt de o corectitudine ireprosabila!
0
0
ITF ajuta oamenii prin sindicatele lor, care la randul lor platesc taxe de afiliere. Taxele de afiliere sunt platite de sindicate din cotizatiile membrilor. De ce sa platim noi si sa ii ajute sindicatul pe nemembrii? Treaba lor daca sunt haiduci. Dupa cate stiu ar trebui avocati tari. Stiti ce inseamna un avocat in SUA? Am auzit ceva de ordinul a o mie de dolari pe ora. Sa fim seriosi. Cine sa plateasca pentru oamenii astia? Sindicatul ar trebui sa infiinteze un cont de donatii. Sa vedem cine doneaza sa ii ajute pe oamenii astia? Sa se faca sindicalist frate si pe urma sa ceara de la SLN
0
0
Ti e foame tare mihalcioiule, tot ii tragi cu este-nu este membru de sindicat.
1
0
Ce sindicat? Despre ce vorbim? ITF este organizatie internationala noi nu avem sindicat. Sa ne spuna domnul Mihalcioiu ce a facut domnul pentru membri de sindicat? Avem beneficii? Demersuri pentru imbunatatirea situatiei marinarilor ? Nimic..gargara. Semnam contracte sub ITF daca se ofera altceva este si el vinovat...firmele de crewing sunt autorizate ANR
4
0
Sa te vad in locul lor si dupa sa d ai comment.
6
0
Sa sa inscrie in sindicat si dupa aceea sa fie ajutati
2
5

REPLICA

LOTO

6/49
33725484010
5/49
32319203522
joker
22391819369