REPLICA ONLINE CONSTANTA

4.2° Constanța Mar., 19 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6673
4.2° Constanța Marți, 19 Martie 2024 Anul XX Nr. 6673
 

SC Apollo Ecoterm SRL Medgidia este datoare vândută la ANAF!

SC Apollo Ecoterm SRL Medgidia este datoare vândută la ANAF!

Replica API 24 septembrie 2018 | 00:00 897

Încearcă să rămână pe linia de plutire!

Încearcă să rămână pe linia de plutire!

Apollo Ecoterm, ”îngropată” în datorii”! De mai bine de un an de zile, ANAF stă cu bunghiul pe societatea Apollo Ecoterm SRL Medgidia, din cauza unei datorii exorbitante. Până pe 2 octombrie, societatea trebuie să achite suma de 4.950.000 de lei, conform uneia dintre decizii de impunere.

Pentru a putea plăti debitele la stat, Apollo Ecoterm SRL a făcut restructuri, la începutul anului curent, desființând 11 posturi, iar în felul acesta a făcut o economie la buget de peste 30.000 lei. Împreună cu ANAF, societatea a realizat un plan de redresare care prevede ca, în afară de deciziile de impunere, societatea să-i plătească, lunar, peste 20.000 lei. ”Încercăm să supraviețuim! Este o situație delicată”, spune directorul Apollo Ecoterm, Constantin Sima.

De peste 12 luni, societatea Apollo Ecoterm încearcă să rămână pe linia de plutinere. De când ANAF a realizat planul de redresare în vederea achitării unui debit exorbitant, conducerea societății a trebuit să găsească, lună de lună, soluții pentru a ține în viață societatea, dar și pentru a plăti salariilor angajaților care au mai rămas. Inițial, datoria pe care Apollo Ecoterm a avut-o de plată la ANAF a fost de 64 miliarde lei vechi.

Anul trecut a plătit, lunar, 90.000 lei, însă, o nimica toată în comparație cu cât mai are de plătit! Până pe 2 octombrie, societatea trebuie să respecte o decizie de impunere, în valoare de 4.950.000 lei. Pentru a plăti datoriile la stat, conducerea a făcut restructurări.

”Dacă anul trecut, au fost 1540 de angajați, astăzi Apollo Ecoterm a rămas cu 90 de oameni. Reducerea cheltuielilor de natură salarială a fost de peste 33.000 lei pe lună. Nu știu dacă vom mai face reduceri de personal, depinde de numărul de comenzi pe care-l primim de la primărie. Iarna mai facem restructurări, primăvara, vara angajăm”, a spus, pentru Replica, Constantin Sima.

Un contract păgubos. De unde a acumulat Apollo Ecoterm aceste datorii la ANAF?!

Cum a reușit societatea performanța de a înregistra această datorie colosală la stat? În bine, în 2013, Primăria Medgidia a organizat o licitație în vederea contractării unei firme pentru a realiza lucrări de asfaltare în oraș. Licitația a pornit de la prețul de 91 miliarde, însă firma care a bătut palma cu UAT a acceptat 88 miliarde lei vechi. Conform contractului, administrația locală plătea lunar o anumităs umă de bani, în contul firmei, timp de trei ani de zile. Numai că, ceva s-a întâmplat, iar Apollo estea stăzi bună de plată.

”De la creditul din 2013, pentru o lucrare de asfaltare, contractat de Apollo Ecoterm. Societatea care a executat lucrare de asfaltare pentru UAT Medgidia, beneficiarul, a facturat către Apollo. TVA-ul aferent lucrării a fost 24 %, adică 22 miliarde lei vechi. Apollo n-a facturat mai departe către primărie și s-a dedus TVA ul pe trei ani de zile. Noi suntem buni de plată, plus accesoriile aferente, care s-au strâns din 2013, până în 2017, și decurg în continuare.

Valoarea lucrării s-a considerat venit, s-a transformat în profit și s-a luat decizia de de impunere de calculare a impozitul pe profit de 16 %, plus dobânzile și penalități. De aici au rezultat aceste sume”, a explicat Sima. Pentru că societatea nu avea de unde să plătească acești bani, s-a ajuns la un plan de redresare.”Până la acest moment, am respectat planul. Plătim lunar 20.000 lei, plus deciziile de impunere. Anul trecut plăteam, lunar, 90.000 lei.

Până pe 2 octombrie, trebuie să respectăm decizia de impunere, în valoare de 4.950.000 lei. În iulie, am avut o altă scadentă la 90 de zile, în valoare de 449.000 lei, am reușit s-o plătim. Pentru decizia aceasta, vedem ce soluție măiastră de salvare vom găsi”, a declarat administratorul Apollo Ecoterm. ”Avem 12 luni de când supraviețuim, de când au venit deciziile de impunere. De 12 luni am reușit să găsim, lună de lună, soluții, să plătim ratele scadente, să aducem contribuțiile și salariile la zi, să funcționăm. Este o situație delicată”, a conchis Sima.

Angajații au contestat deciziile în instanță

Cu privire la planul de redresare financiară, acesta a fost aprobat, inițial, de ANAF prin Decizia nr.8605/17.08.2017, pentru suma totală de 5.038.862, Consiliul Local neavând atribuții în acest sens. În baza Deciziei de impunere F-CT 228 din 27.04.2017 emisă de ANAF, s-a întocmit un dosarul de executare, în care a fost emisă adresa de înființare a popririi din 20.06.2017 asupra conturilor societății, pentru suma de 3.327.431 lei.

În baza Planului de redresare financiară al Apollo Ecoterm, ANAF a emis Decizia nr.8605/17.08.2017 de eșalonare la plată a obligațiilor fiscale în sumă totală de 5.038.862 lei. Conform Planului de redresare, în scopul prevenirii acumulării de noi datorii, conducerea societății s-a angajat să urmărească în mod imperativ reducerea lunară a cheltuielilor, inclusiv a celor cu personalul, și să continue să ia măsurile necesare ce se impuneau și se identificau pe parcursul programului de redresare pentru a avea un echilibru economic.

Ca urmare a imposibilității societății de a mai achita obligațiile fiscale asumate, au fost emise de către ANAF Deciziile nr.3339/07.11.2017 și nr.85/12.01.2018 de constatare a pierderii valabilității eșalonării la plată a obligați ilor fiscale. Societetatea a fost nevoită să facă restructurări, desființând 12 posturi. Doi dintre angajații concediați nu au înțeles problemele pe care societatea le întâmpină, așa că au mers în instanță să-și ceară drepturile.

De exemplu, Jeni Beca, secretară la Departamentul Juridic a chemat în judecată pe pârâta Apollo Ecoterm SRL Medgidia solicitând ca prin hotărârea ce o va pronunța să dispună anularea deciziei de concediere nr.10/19.02.2018; obligarea pârâtei la plata unei despăgubiri egale cu salariile indexate, majorate și reactualizate și cu celelalte drepturi de care reclamant ar fi beneficiat, de la data încetării raporturilor de muncă până la data reintegrării, actualizată cu indicele de inflație și cu dobânda legală și repunerea părților în situația anterioară și reintegrarea în muncă a reclamantei.

Becu a arătat că, în baza contractului individual de muncă nr.17/31.08.2010 a fost salariată societății, îndeplinind funcția de secretară în cadrul Departamentului Juridic, fără ca pe durata executării contractului să fi avut vreo abatere disciplinară. La data de 20.02.2018 i-a fost comunicată decizia de concediere nr.10/19.02.2018, pe care o consideră nelegală și netemeinică.

Fosta angajată a arătat în instanță că, pe lângă îndeplinirea condițiilor ce reies din economia prevederilor art.65 din Codul muncii, concedierea dispusă pentru motive care nu țin de persoana salariatului trebuie să mai îndeplinească și o altă condiție de legalitate, respectiv aceea ca decizia de desființare a locului de muncă să emane de la organul competent. Ori, în cauză, măsura desființării locului său de muncă și, implicit, a concedierii sale, nu întrunește condițiile de fond, întrucât nici organigrama și nici programul de redresare a societății nu au fost aprobate de organul competent, în speță Consiliul Local Medgidia.

La rândul ei, societatea, prin apărător, a solicitat respingerea contestației ca neîntemeiată și menținerea deciziei de încetare a raporturilor de muncă nr.10/19.02.2018. În motivarea poziției sale procesuale a arătat că, începând cu luna aprilie 2017, a fost grav afectată din punct de vedere financiar, ca urmare a Deciziei de impunere F-CT 228 din 27.04.2017 emisă de ANAF și a Deciziei nr.85/12.01.2018 de pierdere a valabilității eșalonării la plată a obligațiilor fiscale, ca urmare a neachitării obligațiilor fiscale curente cu termen de plată 27.11.2017 până la data de 21.12.2017 inclusiv. Tribunalul i-a respins fostei angajate respins cererea, decizia fiind contestată la Curtea de Apel.

Fostul primar al orașului Medgidia, Marian Iordache: ”Nu știu cum s-a ajuns la această situație”

Contactat telefonic pentru un punct de vedere, în calitate de primar, la acea vreme, Marian Iordache a declarat cu nu știe cum de a ajuns Apollo Ecoterm în situația aceasta.”Este un credit făcut pe trei ani cu firma care a realizat lucrarea, cu o valoare de 8.800.000. A fost o licitație, s-a încheiat contractul, primăria Medgidia a fost garantul. Nu știu de unde provine această datorie.

Apolo era firma care avea delegat serviciul de drumuri, de aceea facturile erau trimise la societate. S-au plătit facturile care ni le-au dat. Dacă ne-au dat factură în valoare de 3 lei, 3 lei am plătit. Nu știu cum s-a ajuns la această situație. Probabil sunt chestiuni interne”, a declarat Marian Iordache.

Mirela Sorina PASCAL

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
dupa lege dupa 5 ani se sterg datoriile bucuria primarilor sa mai fie alesi....
0
0
Era cumva o multinationala? 1500 de angajati?????
1
0
Ce inseamna datoare vanduta la Anaf?! Ce inseamna ca sta cu bunghiul?!
3
0
se stie cum se fura banii pentru paraindarat!
2
1

REPLICA

LOTO

6/49
294439101410
5/49
31213917-03-20243 0 1 5 5 7 6
joker
371118333920