Se cere ajustarea impozitului auto: iată schema de calcul propusă de un constănţean
Se cere ajustarea impozitului auto: iată schema de calcul propusă de un constănţean
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestDemers ambiţios: cum ar putea fi determinaţi şoferii români să nu mai meargă la bulgari
Demers ambiţios: cum ar putea fi determinaţi şoferii români să nu mai meargă la bulgari
În Monitorul Oficial nr. 772 din 16.11.2012, a fost publicată Legea nr. 209 din 13 Noiembrie 2012, privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 30/2011 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, precum şi pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale. În traducere liberă a termenilor judiciari, discutăm de singurele lucruri care mai cresc în această ţară: taxe şi impozite. Astfel, impozitul pe mijlocul de transport se calculează în funcţie de capacitatea cilindrică a acestuia, prin înmulţirea fiecărei grupe de 200 cm cubi, sau fracţiune din aceasta cu suma corespunzătoare astfel: motorete, scutere, motociclete şi autoturisme cu capacitatea cilindrică de până la 1.600 cm inclusiv - 8 lei, autoturisme cu capacitatea cilindrică între 1.601 cm şi 2.000 cm inclusiv - 18 lei, autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2.001 cm şi 2.600 cm inclusiv - 72 lei, autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2.601 cm şi 3.000 cm inclusiv - 144 lei, autoturisme cu capacitatea cilindrică peste 3.001 cm - 290 lei sau autobuze, autocare, microbuze - 24 lei.
Impozitul este diferenţiat doar în funcţie de capacitatea cilindrică, nu şi de vechimea autoturismului. Astfel, un proprietar de, să zicem, BMW 730D, motor de 2.925 cm cubi, din anul 2001, la preţul de vânzare de 4.300 de euro, va plăti acelaşi impozit, de aproximativ 2.100 de lei, pe care îl plăteşte şi proprietarul aceluiaşi tip de autoturism, dar fabricat în 2013, cu aceeaşi capacitate cilindrică şi la preţul de vânzare de aproape 50.000 de euro. Situaţia l-a determinat pe un constănţean să ralieze sub aripa sa proprietarii de autoturisme, vizaţi de această discriminare fiscală. Adrian Cimpoaie, din Constanţa, este hotărât să reglementeze "această nedreptate" şi intenţionează să aducă în atenţia autorităţilor situaţia.
Cimpoaie susţine că, prin demersul său, eliminarea acestei discriminări fiscale ar putea veni "la pachet" şi cu reducerea numărului de proprietari români, care îşi înmatriculează autoturismele în ţara vecină, Bulgaria. "Criza, dar şi veniturile m-au determinat să iniţiez acest demers, alături de lipsa corectitudinii faţă de autoturismele vechi care, oricum, nu mai au o durată de viaţă foarte mare. Este necesară corelarea veniturilor cetăţenilor cu impozitele la bugetele locale şi, mai mult de atât, stoparea înmatriculării autoturismelor cu proprietari cetăţeni români în Bulgaria. În caz de accident, aceştia au o problemă cu poliţa bulgărească, în aproximativ şase luni se rezolvă problema. Mă aştept la atitudinea populaţiei. O să fim încălecaţi, nici vânzarea maşinii nu ar putea fi făcută în curând. Autorităţile locale nu au putere de decizie, sper ca acest demers să fie soluţionat de Preşedinţie, eventual Avocatul Poporului, dacă are bunul simţ să dea un răspuns pertinent şi apără interesele cetăţeanului, chiar şi în privinţa impozitelor abuzive. De asemenea, alături de aceştia, voi aduce demersul şi în atenţia celorlalţi factori decizionali. Este necesară aplicarea unei cote de impozitare corectă", a declarat Cimpoaie, pentru "Replica" de Constanţa. El a lansat o petiţie pe internet, intitulată "Ajustare impozite auto buget local", dar şi o pagină de Facebook, numită "Ajustare Impozit Auto", prin care speră să beneficieze de sprijinul proprietarilor auto şi să determine autorităţile locale să adopte această ajustare a impozitului.
Marius Florian VASILE
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News