REPLICA ONLINE CONSTANTA

17° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
17° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Se face chetă pe Facebook pentru un calculator la Secția de Cardiologie

Se face chetă pe Facebook pentru un calculator la Secția de Cardiologie

Replica API 9 septembrie 2015 | 00:57 332

Oameni cu suflet mare încearcă să ajute!

Oameni cu suflet mare încearcă să ajute!

„Peste 60% din secţiile celui mai mare spital din Constanţa sunt renovate. Din considerente de ordin financiar, dar şi pentru că în toate secţiile se lucrează la foc continuu, cu pacienţi internaţi, lucrările de reabilitare nu se pot face peste noapte”, erau cuvintele transmise de reprezentanţii Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa la finele lunii august anul curent. Însă, se pare că problemele nu sunt doar acestea întrucât unitatea sanitară scârţâie şi la capitolul calculatoare, mai ales când evidenţa pacienţilor este computerizată. Astfel, s-a ajuns în punctul de a se face chetă pe Facebook.

Surle şi trâmbiţe la fiecare inaugurare a lucrărilor de reabilitare. Invitaţi peste invitaţi, nume cu rezonanţă, tăieri de panglici şi discursuri bine şlefuite. Toate acestea au luat naştere după anul 2010, dată la care Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa a fost preluat de Consiliul Judeţean. Şi, cum fondurile nu veneau toate odată, au mai fost şi cazuri în care se mai trezea câte un pacient să spună că a dormit cu gândacii sau câte o mămică „fotografă” ce surprindea imaginile de pe Secţia de Pediatrie, cu mucegaiul doldora pe pereţi cât şi alte cele. Însă, treptat - treptat, pentru a desfiinţa acuzaţiile suferinzilor, conducerea unităţii spitaliceşti a făcut cum a făcut şi a scos lucrurile la liman.

Mai multe secţii au fost reabilitate şi, în ianuarie 2014, se prezenta un bilanţ, anunţându-se la acea vreme că investiţiile Consiliului Judeţean, în subordinea căruia se află Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă, au depăşit 13 milioane de lei. Banii au fost folosiţi pentru reparaţii capitale şi servicii medicale. Peste 2 milioane de lei au fost direcţionaţi spre programul de infarct miocardic acut. Toate bune şi frumoase numai că, se pare, încă mai există multe lipsuri. O situaţie perfectă nu se poate întâlni niciunde, dar este puţin neplăcut când ajugem la lucruri oarecum esenţiale. Mai exact, pe Facebook a apărut o postare, care sună cam aşa: „Help! Am avut câteva promisiuni de un calculator.

Este nevoie de un calculator în Secţia de Cardiologie a Spitalului din Constanţa, în care să se ţină evidenţa bolnavilor. Nu trebuie unul performant, avem nevoie de un PC simplu, folosit. Cine are acasă şi nu îi trebuie, îi mulţumesc anticipat”, a scris Corina Ani Alexandru, care s-a luptat cu bolile de inimă şi cu cancerul ani de zile, ieşind învingătoare. Femeia a fost de două ori în moarte clinică dar şi-a revenit miraculos şi a înfiinţat Asociaţia Oncologic Rom Constanţa prin intermediul căreia luptă pentru drepturile pacienţilor şi încearcă să-i ajute pe toate căile.

Astfel, de cum a auzit că Secţia de Cardiologie are nevoie de un computer, a tras nişte sfori şi a primit câteva promsiuni. Numai că a rămas doar cu ele întrucât faptele nu s-au concretizat. Astfel, Corina a apelat la prietenii de pe Facebook pentru a reuşi să-şi onoreze promisiunea. Însă, la postarea ei, o angajată a Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa a ţinut să precizeze: „Nici chiar aşa, nu e nevoie de orice vechitură!”.

Evidenţa pacienţilor se face într-o reţea computerizată dar nu sunt… calculatoare?!

În timp ce femeia care a învins boala încearcă să găsească o soluţie, lovindu-se şi de atenţionările angajaţilor cu privire la vechimea computerului, întrebarea este de ce nu există aşa ceva. Pentru că nu există. „De vreo două luni ne promite doamna respectivă că ne aduce un calculator şi nu ne mai aduce. Este vorba despre o doamnă care a înfiinţat Asociaţia Oncologic Rom, o asociaţie a bolnavilor de cancer, cu drepturile pacienţilor. Probabil că şi dumneaei i-a promis cineva şi nu s-a ţinut de promisiune.

Este şi o pacientă de-a noastră şi ne-a ajutat mereu când a fost cazul şi probabil că acum nu poate s-o scoată la liman. Acel calculator ar fi util pe Secţia de Cardiologie pentru operaţiunile de internare-externare, foi de observaţie. Totul este acum computerizat, se face într-o reţea centralizată a spitalului şi nu avem calculatoare destule, iar cele care există sunt puţin rămase în urmă. A promis şi domnul manager (Dănuţ Căpăţână – n.r.) că va rezolva situaţia, dar demersurile sunt mai complicate şi de durată, cu licitaţii etc. Aşteptăm, nu avem ce face”, au declarat, pentru „Replica” de Constanţa, cadrele medicale din Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă.

De precizat faptul că managerul Dănuţ Căpăţână nu a putut fi contactat pentru un punct de vedere. Până la remedierea acestei probleme, amintim şi faptul că, la finele lunii august, un băiat de 14 ani a postat pe contul său de Facebook maimulte fotografii din cadrul spitalului care evidenţiau saloane nerenovate, gândaci, el menţionând că asta a găsit când a mers în vizită la bunica sa. La scurt timp, conducerea unităţii medicale a venit cu un comunicat:

„Referitor la postările făcute pe Facebook de către elevul de 14 ani, membru al Asociaţiei Elevilor, conducerea Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Sfântul Apostol Andrei este în măsură să facă următoarele precizări: la nivelul SCJU se derulează un amplu proces de reabilitare şi modernizare a secţiilor. În prezent peste 60% din secţiile spitalului sunt renovate. Din considerente de ordin financiar, dar şi pentru că în toate secţiile se lucrează la foc continuu, cu pacienţi internaţi, lucrările de reabilitare nu se pot face peste noapte.

Dotările hoteliere ale unor secţii ale SCJU nu sunt la standardele pe care le presupun ultimele norme în domeniu, însă conducerea SCJU nu a ascuns niciodată acest lucru, din contră, face toate eforturile pentru remedierea acestei situaţii. Personalul medical respectă toate protocoalele şi reglementările privind dezinsecţia şi siguranţa pacienţilor. Acest lucru poate fi verificat de către organismele şi instituţiile abilitate să o facă. Deratizarea se face periodic la intervalele stabilite prin protocoalele de lucru.

Pacienţii şi aparţinătorii au la dispoziţie mijloace legale de a sesiza autorităţile cu competenţe în domeniu, inclusiv conducerea SCJU referitor la orice lucru de care a fost nemulţumit pe perioada internării. Managerul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Sfântul Apostol Andrei împreună cu personalul medical face toate demersurile necesare pentru remedierea cât mai rapidă a tuturor deficienţelor constatare sau reclamate de către pacienţi”.

Liliana CHIRU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218