REPLICA ONLINE CONSTANTA

14° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
14° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Se schimbă etichetarea produselor alimentare

Se schimbă etichetarea produselor alimentare

Replica API 12 mai 2014 | 00:00 189

Regulamentul UE, în vigoare peste aproximativ şase luni

Regulamentul UE, în vigoare peste aproximativ şase luni

Peste aproximativ şapte luni, producătorii şi retailerii care operează pe plan local vor fi obligaţi să adauge noi informaţii pe etichetele produselor comercializate, anunţă economică.net. Marile lanţuri de hipermarketuri fac deja presiuni asupra producătorilor să îşi schimbe etichetele. 13 decembrie 2014 este prima zi din care se aplică un Regulament UE ( nr. 1169/2011) referitor la informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare. Practic, de la acea dată, în toate magazinele din România şi restul UE etichetele produselor vor conţine un număr mai mare de informaţii, astfel încât decizia de cumpărare se se poată face în cunoştinţă de cauza. Unii dintre retaileri au început deja să facă presiuni către peoducatori pentru a schimbă etichetele. Spre exemplu, grupul Rewe, care operează şi la nivel local lanţurile de magazine Billa, Penny Market şi XXL Mega Discount, a trimis scrisori către furnizorii din toată lumea pentru a le reaminti de intrarea în vigoare a acestui Regulamert, potrivit Lebensmittel Zeitung. Potrivit Regulamentul referitor la informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare (IPCA), etichetele trebuie să conţină următoarele informaţii: denumirea produsului alimentar; lista ingredientelor; orice ingredient sau adjuvant tehnologic sau provenit dintr-o substanţă sau dintr-un produs care provoacă alergii sau intoleranţă, utilizat în fabricarea sau prepararea unui produs alimentar şi încă prezent în produsul finit, chiar şi într-o formă modificată; cantitatea de anumite ingrediente sau categorii de ingrediente; cantitatea netă de produs alimentar; data durabilităţii minimale sau data limita de consum; condiţiile speciale de păstrare şi/sau condiţiile de utilizare; numele sau denumirea comercială şi adresa operatorului din sectorul alimentar menţionat; ţară de origine sau locul de provenienţă; instrucţiuni de utilizare, în cazul în care omiterea lor ar îngreuna utilizarea corectă a produsului alimentar; pentru băuturile care conţin mai mult de 1,2 % de alcool în volum, concentraţia alcoolică dobândită şi o declaraţie nutritională. Etichetarea nutriţională obligatorie trebuie să includă inclusiv toate informaţiile următoare, precum şi cantitatea nutrienţilor sau a altor substanţe pentru care au fost efectuate menţiuni nutriţionale sau de sănătate: valoarea energetică şi cantitatea de grăsimi, acizi graşi saturaţi, glucide, zaharuri, proteine şi sare. Valoarea energetică trebuie exprimată atât în kJ (kilojouli), cât şi în kcal (kilocalorii). Mai întâi trebuie menţionată valoarea în kilojouli şi apoi valoarea în kilocalorii. Poate fi utilizată abrevierea kJ/kcal. În cazul produselor alimentare preambalate, informaţiile obligatorii trebuie să apară direct pe ambalaj sau pe eticheta ataşată acestuia. "Eticheta" înseamnă orice marcaj, marcă, semn, imagine sau altă descriere scrisă, imprimată, ştanţată, marcată, gravată sau tipărită pe un produs alimentar sau ataşată ambalajului sau recipientului unui astfel de produs. Etichetele trebuie să fie uşor vizibile, lizibile, informează economica.net.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218