ȘEFII din ANR vor SALARII mai MARI
ȘEFII din ANR vor SALARII mai MARI
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestDaniel Răducu Moșneanu, Erdinci Narcis Memiș și Anghel Dumitru, au solicitat obligarea Autorității Navale Române, ai cărei angajați sunt, la plata diferențelor nete de salariul rezultate din salariul la nivel maxim aflat în plată și cel efectiv plătit, în cuantum de 30.717 lei pentru fiecare reclamant, cuvenit pe ultimii trei ani anterior cererii, actualizate cu dobânda legală penalizatoare la data plății efective.
În motivarea cererii, reclamanții declarat instanței că ocupă funcțiile de Șef Serviciu Siguranța Navigației zona Nord – Daniel Răducu Moșneanu, Șef Serviciu Tehnic Administrativ – Anghel Dumitru, respectiv Căpitan Șef Port - Căpitănia Portului Medgidia – Erdinci Narcis Memiș, în cadrul ANR, fiecare dintre reclamanți având studii superioare și gradul II.
S-a mai arătat că, începând cu ianuarie 2017, fiecare reclamant a fost remunerat cu un salariu de bază de 5122 lei, în cursul anului 2018 salariul de bază a crescut la 6403 lei, în anul 2019 la 7039, iar în 2010 a ajuns la suma de 7676 lei; s-a mai arătat că, spre deosebire de reclamanți, un alt angajat, care ocupa tot funcție de conducere (Șef Serviciu Comunicații) având același grad (II) și studii superioare era remunerat la 01.01.2017 cu un salariu de bază de 6126 lei, ajungând la data de 01.01.2020 cu un salariu de bază de 8304 lei. S-a mai precizat că, după intrarea în vigoare a art. 1 alin. 5 indice 1 din OUG nr. 83/2014, respectiv de la data 01.12.2015 cuantumul salariului de bază nu a fost egal cu cel maxim aflat în plată la acest moment.
De asemenea aceștia au mai invocat nulitatea absolută a actelor adiționale care au precedat celui de stabilire a salariului maxim aflat în plată pentru funcții similare solicitând instanței să înlăture efectele juridice generate de acestea.
Ce a spus ANR
ANR a solicitat respingerea cererii; în motivarea poziției sale procesuale a arătat că, în momentul de față, salariile de bază acordate la nivelul instituției potrivit grilei de salarizare pentru aceeași funcție, grad, gradație, vechime în funcție sau în specialitate sunt stabilite la nivelul maxim reglementat de legislația în domeniul salarizării bugetare; s-a mai arătat că decizia nr. 794/2016 a Curții Constituționale nu este aplicabilă instituției pârâte, întrucât art. 3 din OUG nr. 57/2015 instituie un alt regim juridic pentru drepturile salariale acordate instituțiilor publice finanțate integral din venituri proprii.
Ce a spus instanța
Instanța a decis că egalizarea salariului de bază și a sporurilor la nivelul maxim aflat în plată prevăzută în art. 1 alin. 51 din O.U.G. nr. 83/2014, text de lege introdus în corpul ordonanței prin Legea nr. 71/2015, trebuie realizată, potrivit acestei norme, prin raportare la fiecare funcție/grad/treaptă și gradație. Nu se poate reține motivul vizând izvorul acestor diferențe salariale, respectiv faptul că salariile de bază mai mari, ar fi fost stabilite prin negociere colectivă, în temeiul contractelor colective de muncă încheiate la nivelul pârâtei, precum și că acestea ar proveni din stabilirea salariilor de bază mai mari, utilizate drept termen al comparației, peste limita maximă prevăzută de Legea nr. 153/2017.
Instanța a decis anularea actelor adiționale și a obligat ANR la plata către fiecare dintre reclamanți a diferențelor nete de salariu, rezultate din salariul la nivel maxim aflat în plată și cel efectiv plătit, cuvenit pe ultimii trei anteriori datei formulării acțiunii – 18.05.2020, actualizate cu dobânda legală penalizatoare. Decizia este executorie și cu drept de apel în termen de 10 zile.
Virgil STOIAN
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News