REPLICA ONLINE CONSTANTA

8.1° Constanța Sâm., 20 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6705
8.1° Constanța Sâmbătă, 20 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6705
 

Şeful Regionalei de Drumuri Constanţa: Sectorul de autostradă Cernavodă-Medgidia va fi inaugurat pe 10 iulie

Şeful Regionalei de Drumuri Constanţa: Sectorul de autostradă Cernavodă-Medgidia va fi inaugurat pe 10 iulie

Replica API 23 iunie 2012 | 00:00 235

Restricţii pe DN Constanţa-Mangalia din cauza caniculei

Restricţii pe DN Constanţa-Mangalia din cauza caniculei

Direcţia Regională Drumuri şi Poduri (DRDP) Constanţa are, de aproximativ 10 zile, un nou director, în persoana ing. Marin Dima, care a deţinut funcţia de director tehnic şi producţie al Regiei Autonome Judeţene de Drumuri şi Poduri (RAJDP). El l-a înlocuit pe Aidîn Ibram care şi-a dat demisia, din motive personale. Noul director spune că nu a întâmpinat probleme până acum privind managamentul Direcţiei, singura problemă cu care se confruntă, momentan, fiind utilajele, care sunt foarte vechi. Cât despre lucrările la autostradă, şeful DRDP nu garantează că sectorul Constanţa-Medgidia va fi gata pe 30 iunie, aşa cum s-a promis, însă, cel târziu pe 10 iulie sectorul va fi liber traficului.

Reporter: Sunteţi de câteva zile director în cadrul Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri (DRDP) Constanţa. Cu ce probleme v-aţi confruntat?

Marin Dima: Spre bucuria mea, nu m-am confruntat cu lucruri neplăcute. Pentru că încerc să evaluez lucrurile corect, după care mă las sau nu împresionat de ceea ce este aici. Ce-i drept, stau prost la un capitol, şi anume la partea de mecanizare, care este destul de vizibilă.

Rep.: Detaliaţi. Ce probleme sunt, mai exact, şi ce soluţii aveţi?

M.D.: Autoturismele, cositoarele, utilajele, în general, sunt foarte vechi, au câte două cicluri de casare. După două cicluri de casare e mai greu să le foloseşti. Trebuie făcută investiţie în acest sens şi cred că voi fi sprijinit de Companie şi voi avea înţelegere la capitolul acesta. Nu am discutat încă, cu conducerea de la Bucureşti, pentru că de ieri (n.red. - joi) este unul nou director. Oricum, în momentul de faţă lucrez la acest prooiect pentru că trece repede timpul, intrăm în iarnă şi nu aş vrea să avem o situaţie în care să nu am utilaje.

Rep.: V-aţi gândit să realizaţi un audit financiar să vedeţi care este situaţia economică a Direcţiei? Dacă da, vă aşteptaţi la surprize neplăcute?

M.D.: Am de gând să-l fac, pare o soluţie de actualitate în momentul de faţă. Dar momentul nu-l stabilesc decât atunci când vorbesc cu noul director. Mă aştept şi la surprize neplăcute. Nu mi le doresc, dar cred că vor fi.

Rep.: Care sunt priorităţile imediat următoare?

M.D.: Prioritatea mea, acum, este codul portocaliu de caniculă. Nu-mi amintesc de mult să fi avut cod portocaliu care să ducă la restricţii din cauza aceasta, pentru că se înmoaie asfaltul şi dacă se întâmplă să fie agresat, nu mai pot să-l aduci la parametrii normali. Mâine (sâmbătă -n.r.) vom pune restricţii, până-n 7,5 tone, pe drumurile naţionale Constanţa-Mangalia, Constanţa-Negru Vodă, Constanţa-Băneasa-Ostrov, Constanţa-Cernavodă, Constanţa-Hârşova şi Constanţa-Mihai Viteazul. O altă prioritate importantă este Autostrada, tronsonul Cernavodă-Medgidia. Probabil nu va fi gata, pe 30 iunie, dar, într-o marjă de 10 zile după, se va da drumul circulaţiei. Nu pot să am o dată precisă pentru că, în momentul de faţă, se lucrează extraordinar. Este greu să evaluezi de la o zi la alta. E cod portocaliu, nu poţi să lucrezi la prânz. Muncitorii lucrează până maxim la ora 11, începând de la 5, 6 dimineaţa. Se întrerupe programul trei ore şi se reia, după. Trebuie specificat faptul că nu se dă în folosinţă autostrada, ci sectorul Cernavodă-Medgidia, la statut de drum naţional. Pentru restul, se continuă lucrările. După data la care se dă drumul pe un singur fir, atunci va fi şi o evaluare a tuturor care au mai rămas şi atunci şi constructorul poate să-şi ia un angajament. Acum este şi presiune pentru acest sector, mai ales că s-a înteţit traficul pentru litoral.

Rep.: Este nevoie şi de o suplimentare de fonduri?

M.D.: De fonduri e întotdeauna nevoie, mai ales că suntem în perioada de criză. Nu ştiu în clipa de faţă dacă-i vom primi. Eu, în acest moment, sunt încă la stadiul de evaluări pe departamente, pe personal, pe salarii, pe mecanizare pentru că vorbim de un buget buget pe care-l primeşti la început de an. Evident, ca să primeşti bani, e nevoie de o rectificare care nu se face atât de repede. Urmează să discutăm şi problema aceasta.

Rep.: În afară de autostradă, ce alte proiecte mai derulaţi?

M.D.: După cum se ştie deja, se lucrează la reabilitarea podului de la Agigea, mai lucrăm şi la reabilitarea drumului de la Constanţa la Hârşova şi mai avem un nou proiect, unde ambele judeţe, şi Constanţa şi Tulcea sunt implicate, proiect ce va ajuta la dezvoltarea turistică a zonei. Vom lega litoralul de Deltă. Lucrăm la acest proiect, însă, în continuare ne trebuiesc fonduri pentru a-l aduce la stadiu de drum european.

Rep.: Care este situaţia lui Aidîn Ibram? A rămas în sistem?

M.D.: A rămas în direcţie, pe un post corespunzător pregătirii şi experienţei lui, aceea de inginer.

Mirela PASCAL

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614