REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.4° Constanța Mar., 23 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6708
11.4° Constanța Marți, 23 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6708
 

„Semnul distinctiv” pentru elevi, impus de Ministerul Educaţiei, nou motiv de scandal

„Semnul distinctiv” pentru elevi, impus de Ministerul Educaţiei, nou motiv de scandal

Replica API 19 ianuarie 2015 | 21:44 275

Încă un circ în Învăţământ

Încă un circ în Învăţământ

Dacă uniformei şcolare i-am aprins de mult o lumânare, a venit rândul „semnului distinctiv” să intre în dezbatere publică. Fiecare unitate de învăţământ trebuie să stabilească pentru elevi cel puţin un semn distinctiv pentru creşterea siguranţei, prevede Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor din învăţămânul preuniversitar, elaborat de Ministerul Educaţiei. De asemenea, este stipulată şi crearea unei Comisii pentru prevenirea şi combaterea violenţei în fiecare şcoală, care să adopte anual un Plan operaţional al unităţii şcolare privind reducerea fenomenului violenţei în mediul şcolar şi care are obligaţia de a colabora cu autorităţile administraţiei publice locale şi cu reprezentanţii Poliţiei şi ai Jandarmeriei pentru a creşte siguranţa în şcoală. În urma consultării Consiliului reprezentativ al părinţilor şi a Consiliului reprezentativ al elevilor, Consiliul profesoral din fiecare şcoală trebuie să stabilească pentru elevi cel puţin un semn distinctiv, cum ar fi: ecuson, uniformă, eşarfă sau altele asemenea. La auzul veştii, elevii au luat foc şi susţin că „mai mare daraua decât ocaua”, întrucât o simplă legitimaţie ar rezolva problema „semnului distinctiv”. „Siguranţa elevilor reprezintă una dintre cele mai mari probleme ale sistemului educaţional românesc, statul nedorind ca această problemă să fie rezolvată. În prezent, elevilor li se cer bani pentru asigurarea pazei şcolare, lucru ilegal, la care unităţile de învăţământ recurg din cauza lipsei de fonduri. Consider că introducerea unui semn distinctiv nu ar fi un beneficiu, deoarece ar putea leza dreptul la liberă exprimare şi imaginea fiecărui elev, în parte. O soluţe mai bună ar fi, în opinia mea, emiterea unor legitimaţii, pe baza cărora să se efectueze accesul. Dar, subliniez faptul că costul acestor legitimaţii nu trebuie suportat din banii elevilor, ci din cei ai unităţii de învăţământ. De asemenea, este foarte important ca decizia să fie luată numai după consultarea beneficiarilor principali ai actului educaţional, elevii”, a spus vicepreşedintele Asociaţiei Elevilor din Constanţa, Alexandru Manda, pentru Replica, asociaţie care se află în clinciuri cu Consiliul Naţional al Elevilor şi pe care l-a acuzat în nenumărate rânduri ca o portavoce a ministerului Educaţiei, inclusiv în acest caz.

Marius Florian VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218