REPLICA ONLINE CONSTANTA

9.3° Constanța Sâm., 20 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6705
9.3° Constanța Sâmbătă, 20 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6705
 

Sensul giratoriu din Lazu, de pe care cad TIR-urile ca muştele, o eroare de proiectare penală - GALERIE FOTO

Sensul giratoriu din Lazu, de pe care cad TIR-urile ca muştele, o eroare de proiectare penală - GALERIE FOTO

Replica API 26 martie 2014 | 00:00 675

Constructorul Apolodor, presat de Poliţie şi APC să rezolve problema

Constructorul Apolodor, presat de Poliţie şi APC să rezolve problema

Sensul giratoriu de la ieşirea din Lazu, care face legătura cu Portul Constanţa, inaugurat în toamna anului trecut, a devenit coşmarul şoferilor de TIR. Nu mai puţin de şase autotrenuri s-au prăbuşit aici, în ultimele luni, din cauza faptului că sensul este foarte îngust, proiectat parcă exclusiv pentru maşinile mici. Orice trailer are dificultăţi cât se poate de serioase în a trece de acest sens giratoriu, şoferii maşinilor mari care transportă, de pildă, componente pentru centrale eoliene trebuind să execute adevărate numere de magie la volan pentru a nu se răsturna. Chiar în cursul zilei de ieri, mai mulţi oficiali ai Poliţiei Rutiere, din Portul Constanţa, ai Prefecturii ş.a. au mers la sensul care creează atâtea probleme, pentru a vedea cum s-ar putea rezolva problemele. Singura soluţie ar fi ca firma care l-a construit să refacă, efectiv, lucrarea, numai că aici se văd urmările incompetenţei proiectantului, dar şi a şefilor din administraţia portuară, beneficiara lucrării, care au aprobat acest proiect.

Şi asta pentru că "geniile" care au gândit acest sens giratoriu, şi aşa miniatural, nu şi-au asigurat o zonă tampon, de circa 15-20 de metri de teren în afara lucrării propriu-zise, aşa cum ar fi normal. Practic, acum nu mai au unde să extindă drumul, pentru că acesta ocupă strict suprafaţa expropriată de stat de la proprietarii din zonă. Pare incredibil, dar terenurile private care încadrează lucrarea încep fix de la balustrada sensului giratoriu. Categoric, proiectantul şi beneficiarul trebuiau să-şi asigure o zonă de siguranţă, tocmai pentru a putea remedia astfel de probleme, nu mai vorbim de faptul că nu există nici măcar drumuri de acces sau mentenanţă, cele existente fiind create şi folosite 100% ilegal, întrucât se află pe proprietate privată. În acest moment, TIR-urile cad pe pământul oamenilor, iar constructorul Apolodor trebuie să intre pe aceleaşi terenuri ca să repare balustradele rupte ori să monteze panouri de avertizare, indicatoare etc. Drumul nu poate fi lărgit şi nici o altă lucrare nu mai este posibilă, pentru că se intră direct pe proprietatea oamenilor, iar aceasta e faptă penală. Au realizat asta chiar şi angajaţii de la Apolodor, care refuză să mai intre pe proprietăţile private, deşi sunt presaţi de Administraţia Porturilor Constanţa să remedieze problema, susţin anumite surse. Problema creată însă chiar de ei (reprezentanţii APC - n.r.), din moment ce au plătit şi au acceptat un sens giratoriu prost gândit. Pentru a lărgi sensul giratoriu, compania portuară trebuie să exproprieze cei trei proprietari ale căror terenuri încadrează în prezent lucrarea. Este vorba despre două firme din Bucureşti şi Primăria Agigea, care nu au primit însă nici o ofertă în acest sens, până în prezent.

Ce explicaţii amuzante oferă reprezentanţii APC

De cealaltă parte, reprezentanţi ai administraţiei portuare au declarat că nu ar fi vorba de eroare de proiectare şi nici nu se pune problema refacerii sensului, ba mai mult, toată lumea ar trebui să fie fericită, inclusiv proprietarii de terenuri din zonă, care tot reclamă "situaţia penală", iar asta pentru că... loturile lor de pământ au acum o valoare mai mare, "graţie" investiţiei din zonă! "Aşa a fost proiectul şi nu se poate reface; provizoriu, până se va termina de construit podul, sensul va trebui semnalizat mai bine, iar ulterior, când va fi gata şi podul care leagă Portul Constanţa Nord de Portul Constanţa Sud, zona va fi mai bine iluminată şi montate limitatoare de viteză. Problemele în zonă sunt legate de viteză, de neatenţia şoferilor... Nu am avea cum să refacem sensul, există şi acea cale ferată în zonă, care nu ne-ar permite. Sunt reguli stricte de distanţă faţă de calea ferată şi o altă construcţie", au precizat reprezentanţi ai APC.

Cristian ANTON, Rocsana CRISTEA

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614