REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.6° Constanța Sâm., 20 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6705
11.6° Constanța Sâmbătă, 20 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6705
 

Service-urile auto din România vor să angajeze chinezi, pe care să-i plătească cu 250-800 de euro net

Service-urile auto din România vor să angajeze chinezi, pe care să-i plătească cu 250-800 de euro net

Replica API 5 decembrie 2017 | 00:00 507

Asociația Societăților de Service Auto Independente (ASSAI) solicită intervenția Ambasadei Chinei pentru a putea angaja cetățeni chinezi, pe care ar urma să îi plătească cu sume între 250 și 800 de euro net lunar, potrivit unui comunicat al Asociației, scrie Agerpres.

Reprezentanții ASSAI susțin că industria de reparații auto din România se confruntă de peste cinci ani cu un deficit în creștere de forță de muncă pregătită în acest domeniu. Numărul în creștere de înmatriculări auto din România presupune și asigurarea unui număr suficient de angajați calificați în acest domeniu care să presteze activitățile specifice de reparare și întreținere a parcului auto național, spun ei.

"România are în prezent un parc auto de peste 7,5 milioane de autovehicule, cu o vârstă medie de 14 ani, iar aceste autovehicule vechi sunt puternic uzate tehnic din cauza unei infrastructuri primitive, așa cum este cea românească, și au nevoie de intervenții dese în service. Opt din zece service-uri auto din România lucrează sub capacitatea proiectată din cauza lipsei de personal calificat", se mai arată în comunicat.

Potrivit sursei citate, în multe situații, salariile solicitate depășesc posibilitățile patronilor de service.

"Angajații cu experiență au ajuns să șantajeze efectiv patronii de service-uri, profitând de lipsa de forță de muncă pregătită în acest domeniu și nu acceptă salarii sub 1.000 — 1.400 de euro net. Este dificil să asiguri unui angajat un astfel de salariu lună de lună, în condiții de instabilitate și lipsa de predictibilitate legislativă și fiscală, așa cum se prezintă mediul de afaceri românesc. În astfel de situații, în relația dintre angajat și angajator, mecanismele de cerere și oferta eșuează, pentru că apar dezechilibre între pretențiile angajaților și posibilitățile angajatorului', a declarat Cristian Muntean, președinte ASSAI, citat în comunicat.

Angajații calificați aleg să plece și să muncească pe bani mai mulți în țări precum Olanda, Anglia, Irlanda, Italia, iar lipsa de implicare a instituțiilor cu rol de control în acest domeniu și în special fiscal stimulează dezvoltarea activităților fără autorizație în acest domeniu, susține ASSAI.

"O parte dintre angajații cu experiență își încropesc un atelier clandestin și fără autorizație în curtea casei, știind că nu vor fi niciodată deranjați de către instituțiile cu rol de control, care verifică exclusiv firmele autorizate, fără a le trece pragul celor care fac evaziune fiscală și lucrează fără niciun fel de autorizații. Pentru mai mult de 10.000 de ateliere clandestine, România a devenit un paradis fiscal și legislativ", a mai spus Asociația.

În aceste condiții, ASSAI intenționează să deruleze un program pilot de recrutare și relocare a 80 de persoane din Republica Populară Chineză, iar, dacă se dovedește că aceste persoane se pot integra și face performanță în service-urile auto care au acceptat să între în acest proiect, programul va continua până când va fi rezolvată problema deficitului de personal.

"Salariile oferite de către angajatori sunt: între 250 — 300 de euro net pentru spălătorii auto. În acest domeniu nu este necesară experiența; între 500 — 800 euro net pentru specialiștii cu minim trei ani de experiență din celelalte categorii: tinichigerie, vopsitorie, mecanică, electrică și diagnoză auto. În afară de aceste salarii, angajatorii asigura suplimentar cazare și mâncare pentru expați. Amintim faptul că deficitul de forță de muncă pregătită în România în domeniul reparațiilor auto, depășește în prezent 20.000 de persoane", a mai spus președintele ASSAI.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
sa vedeti apoi ce pwla belesc d-nii patroni;chinezu va avea contract beton,la ala nu merge cu "lasa vasilica,mai asteapta-ma si tu ca-ti dau banii dupa..."ce-i fata purceaua,etc.asiaticii sunt periculosi,am lucrat cu ei,nu tine muiala cu astia.
0
0
Romanu e dezbinat prost si frustrat ! ! !
1
0
avem nevoie si de soferi pentru angajari pe comunitate dube prelate tiruri ,o sa angajam chinezi sa ne facem pwla mare
0
0
deci unui meserias roman nu ii dai 1000 euro...in schimb dai unui chinez pana la 800 plus masa si cazare , bv dragilor, o sa vina exact...nimeni sa ii muncesca un chinez la masina....aia aduc cu ei suruburi de plastic din china....china fake made ! ! !
1
0
In general ,angajatorii vor sa aiba profit ca in afara,platind prost angajatii care trebuie sa fie buni meseriasi si obedienti,eventual slugarnici pana la cea mai joasa limita a demnitatii. Nu se mai poate,preturile europene fara salarii decente mentin starea de frustrare,asa ca cine se stie bun,de ce sa nu lucreze pentru bani mai multi cand gaseste asta? Mai stii,vor ramane in tara niste patronei cu o stare bunicica si restul straini . Romanii se vor imprastia in lumea larga,nefiind pretuiti aici in tara natala.
1
0
Parca suntem nebuni! Mai patroni de ateliere auto finantati ucenicia cuplata cu licee dispuse sa va sustina cu partea teoretica si localul de desfasurarea orelor de specialitate. Puteti scoate in cativa ani mii de absoventi care cu o practica de ucenic de minim doi ani o sa devina meseriasi. Ce sa faceti cu straini sa va luptati cu limba si obiceiurile lor?!
2
0

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614