REPLICA ONLINE CONSTANTA

13.4° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
13.4° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Sfaturi de la OPC pentru perioada Black Friday! Ce trebuie să ştiţi pentru a nu fi înşelaţi!

Sfaturi de la OPC pentru perioada Black Friday! Ce trebuie să ştiţi pentru a nu fi înşelaţi!

Replica API 10 noiembrie 2018 | 00:00 331

sursa foto Reuters

În prag de Black Friday! Ce trebuie să știți atunci când achiziționați un produs de ”Vinerea Neagră”? Comisarii de la Protecția Consumatorului dau câteva ponturi utile, astfel încât să nu ajungeți în ipostaza de a fi păcăliți! Black Friday 2018 România se organizează în data de 16 noiembrie 2018.

Însă, conform tradiției americane, Black Friday 2018 este în a patra vineri a lunii noiembrie, adică pe 23 noiembrie 2018. Trecutul ne spune că e foarte posibil ca, și anul acesta, să avem două perioade de reduceri, care se pot extinde peste ambele weekend-uri sub numele de Black Weekend 2018. Totuși, mare atenție la așa zisele reduceri, avertizează Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului!

Vânzarile cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoționale) sunt vânate de români, mai ales dacă acestea au loc în perioada Black Friday. Însă, nu de puține ori au fost cazuri când consumatorii au constatat, după achiziționarea produsului, că prețul acestuia este la fel, sau chiar mai mare decât la alte magazine. În aceste condiții, Comisariatul Județean pentru Protecția Consuamtorului oferă câteva sfaturi utile constănțenilor interesați de marile reuceri.

Astfel, produsul trebuie să respecte o serie de reguli de fixare și publicitate a prețurilor. Orice comerciant care anunță o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse identice. Pretul redus trebuie sa fie inferior prețului de referință.

”În condițiile în care vrem să achiziționăm un produs a cărei valoare nu este una uzuală, e o investiție pe termen lung, consumatorii trebuie să-l urmărească înaintea perioadei de soldare pentru a se asigura că prețul din perioada de Black Friday este cu adevărat mai mic decât cel de dinainte. Este greu să-i spună operatorul consumatorului aceste detalii, de aceea atenția sporită îl ajută să nu fie înșelat.

Sau poate să verifice prețul produsuli în mediul online pentru a se asigura că acest preț este discountat față de perioada anterioară și la alți retaileri, pentru a obține prețul cel mai bun. Consumatorul trebuie să ceară toate detaliile referitoare la campania aceasta, etapele în care prețul produsului a scăzut față de prețul pretins inițial, iar în cazul soldărilor pentru produse cu valoare mai mică sau de larg consum, de asemenea, verificările în mai multe direcții trebuie să fie făcută, pentru a fi siguri că nu vor putea fi înșelați”, a declarat, pentru Replica, comisarul șef al CJPC Constanța, Horia Constantinescu.

În cazul comerțului online, trebuie verificat, înainte de a trimite comanda, dacă prețul fiecărui produs din coșul de cumpărături este același cu prețul redus indicat atunci când a fost ales produsul. Referitor la rambursare, consumatorul trebuie să știe că, dacă produsul achiziționat nu prezintă vicii ascunse, acesta poate fi returnat doar conform politicii operatorului.

”Odată ce produsul a fost achiziționat din magazin, văzut, plăcut și nu prezintă vicii ascunse care nu au putut fi depistate de la momentul achiziționării, acesta poate fi returnat numai conform politicii operatorului economic. Nu există obligație legală în acest sens”, a completat Constantinescu.

În schimb, continuă acesta, pentru comerțul online, produsul poate fi returnat, pentru că se prezumă că respectiv client nu a putut avea acces la toate informațiile, nu a putut analiza produsul în mod direct. Pentru magazinele online, legea stabilește un termen de 14 zile calendaristice de la momentul primirii produsului în care poți renunța la achiziție, fără a oferi vreun motiv și fără costuri suplimentare.

Cum poți verifica dacă prețul este, într-adevăr, redus?

Site-ul compari.ro oferă consumatorilor posibilitatea de a verifica dacă prețul prodului pe care intenționează să-l achiziționeze este, cu adevărat, mai mic decât perioada dinainte de soldare.

Mirela PASCAL

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
hotie romaneasca ....sa crdeti voi ca ati cumparat mai ieftin
6
0
Omul a spus: nu exista legislatie ci politicaoperatorului economic.Si are dreptate.Am cumparat de la Altex un tv samsung.Achitat cu numerar, bon fiscal.De la magazin mi s- a spus ca bonul cu stampila tine loc de garantie La 6 luni s- a defectat.Legatura cu comerciantul care...surpriza m- a trimis la un alt operator care are incheiat un protocol de service produse electrocasnice Samsung, lucru care nu mi s- a spus la cumparare.Daca defectiunea e din vina utilizatorului, pa si la revedere.Daca nu , se inlocuiete piesa sau produsul.E indoielnica constatarea, de unde ai certitudinea ca este asa ??
1
1
On line cand cumperi si vrei sa returnezi, te obliga sa platesti costurile transportului retur, plus cand iti da banii inapoi iti scade valoarea transportului trimis atunci , la achizitie. Horia constantinescu nu cunoaste legea cum trebuie.
4
1
Se mai trezeste si OPC din somnul de veci, doar cu sfaturi.. Dar cu niste rezultate clare si masuri luate, nu ? Intreb asta pentru ca anul trecut sareau de cur pe toate canalele tv si spuneau ca vor verifica reducerile de black friday si vor lua masuri acolo unde au fost tepe. Sa inteleg ca toti au fost pe bune ? Ca nu am auzit de nicio amenda.
3
0

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218