REPLICA ONLINE CONSTANTA

23.4° Constanța Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
23.4° Constanța Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

SIGURANŢA în microbuze: Cu ce se ocupă Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier?

SIGURANŢA în microbuze: Cu ce se ocupă Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier?

Replica API 12 ianuarie 2018 | 00:00 303

În atenţia călătorilor: dacă şoferul sare la bătaie, nu sunaţi la ISCTR!

În atenţia călătorilor: dacă şoferul sare la bătaie, nu sunaţi la ISCTR!

În atenţia celor care folosesc mijloacele de transport în comun: dacă aveţi vreodată probleme de natură conflictuală cu şoferii sau cu ceilalţi pasageri, nici să nu vă gândiţi să reclamaţi la Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR). Chiar dacă eşti omorât într-un autobuz, instituţia se interesează câţi oameni stau în picioare şi dacă firma are autorizaţia la zi.

Reprezentanţii Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), instituţie aflată în subordinea Ministerului Transporturilor, ne-au înştiinţat că, în cazul unor conflicte creeate între pasageri şi şoferi, sau, pur şi simplu, între pasageri, această instituţie nu are nici o competenţă în acest sens. Precizările remise cotidianului „Replica” sunt adresate cititorilor care şi-au manifestat nedumerirea pe această speţă, prin intermediul comentariilor lăsate la un articol.

Să ne reamintim, aşadar, de cazul de la sfârşitul lunii noiembrie, anul trecut, când un minor din Năvodari a fost de-a dreptul schilodit în bătaie de un şofer de microbuz, de pe Linia 23, pe motiv că puştiul i-a atras atenţia şoferului să nu mai fumeze în maşină, mai ales că microbuzul era plin de pasageri. Adolescentul, Robert C., a fost bătut crunt de două ori în aceeaşi zi, de şoferul Iulian Fasolă, de 48 de ani, având nevoie de mai multe zile de îngrijiri medicale, mai ales că sceleratul i-a rupt rotula, iar medicii au fost nevoiţi să-i pună piciorun în gips.

În aceeaşi zi, şoferul respectiv a fost şi prins beat la volan, după ce pasagerii au sunat la Poliţie şi au anunţat că cel care îi transportă spre Năvodari este vizibil în stare de ebrietate. Reprezentanţii companiei la care era angajat, Grup Media Sud (GMS), ne-au anunţat, iniţial, că l-au dat afară pe şoferul Fasolă, pentru aceste abateri grave, însă, din câte se pare, nu s-au îndurat să facă acest lucru, în realitate. Individul a fost mutat, de fapt, pe alt departament, de control, fiind văzut controlând prin microbuzele firmei.

Despre acest tip de incidente se referă şi cei de la ISCTR, când spun că nu au competenţă. Există, totuşi, Codul Civil al României, care precizează, la art. 2004, alin 1: „Transportatorul răspunde pentru moartea sau vătămarea integrităţii corporale ori a sănătăţii călătorului”, însă, potrivit celor relatate de reprezentanţii ISCTR, aceste cazuri se rezolvă în instanţă. Cu alte cuvinte, dacă eşti bătut, umilit, schingiuit sau omorât de şoferii de autobuz, instituţia nu are competenţă în acest sens.

În schimb, ISCTR „are în vedere modul în care este efectuat transportul rutier, iar în cazul în care se constată încălcări ale reglementărilor specifice transporturilor rutiere, va aplica cu exigenţă şi fermitate măsurile ce se impun”, după cum precizează reprezentanţii instituţiei într-un răspuns la o adresă. Cu alte cuvinte, numără persoanele care stau în picioare, verifică licenţa şi alte mărunţişuri, că de altceva mai grav se ocupă tot Poliţia. Tot ei spun că vor sta cu ochii pe GMS, „pentru a sancţiona compania în cazul în care aceasta va încălca legislaţia în vigoare”. Şi asta „se vede” zilnic, întrucât firma GMS nu încalcă mai deloc legislaţia, mai ales dimineaţa şi seara, când microbuzele transportă navetiştii în regim de „lubeniţe de Dăbuleni”.

Daniel ALBU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Ii doare in cur de pasageri. Daca le iese banul li se rupe de noi toti atat firma de microbuze cat si cei ce chipurile controleaza. Jigodii cu totii.
1
0
Cine a luat spaga sa dea aviz de functionare pentru acele bou-vagon? Asta e intrebarea.
2
0

REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367